Založ si blog

Trápenia zahraničného investora . ..

Vážení súdruhovia,

 

takto to už naozaj nejde. Ešte chvíľu a úplne sa z vás zbláznil. Toto Slovensko, to široko-deľako najbohatšia krajina, akú poznám. Však posúďte sami, čo som ja u vás musel pre peňeži vytrpeť.

Mám firmu Šmatlung s.r.o. – podobnosť čiste úmyselná – a tá mi akosi prežíva, však to znáte. Raz hore, inokedy dolu – najmä posledných dvadsať rokov. Ej veru, neraz ma napadlo, že sa na to vykašlem a bude. Ale raz som pošol s kamošom Dežim na pivo, a ten mi krakorá – co ty načisto pošalel, takú firmu rušit ? Však sa to dá inak, s rozumom. I hutoril, že nekde v Europe taky kraj, čo ľudze za robotu platia. Čumím na neho a rikám – Deži, nešľahol si si niečo – perník abo tak ? Že ne, on žadný blázon ani feťák neni. I hutoril ďalše – vraj tam pojdem, donesem miesta pre ľudi a vlada mi zaplati. Kopol som ho do členka a rikam – prečo by mala vlada platiť, keď robota bude pre ľudí ? To ti smradi, ako vo vlade, celu krajinu vykradli i boja še naroda, aby ich vidlami do kapusty netlačil … hutori Deži. A tak kupujú robotu, že by šetci hladom nezdochli, a hlavne do ich koryta nečumeli. Aha, chapem.

I som sa pobral na Slovensko, vypisal papiri a čekal. Nekto volá i hutorí – ta, pane a keľo budete investovať ? To a čeho – čumel som ako politik na vysledky volieb, keď zistil, že v parljamentu nebude a iščo si nestihol nakradnúť. No keľo peňeži prinesete … huba mi padla s takym rachotom, že sa musela aj švekra v postelu citiť ako Bubka. I volam Dežimu – ta ty hovado, co si mi to zavaril, všakoni peňeži odemňa pytajú … šak počkaj, podvihnem ťa vidlami. Deži ma hneď chlacholi – to nemusiš peňeži, možeš aj biznis plan ako donesť. Ja ti dam biznis plan, hlavo kapustna. Trvalo dva dni, kym som pochopil, co Deži hutori i napisal plan, tak na dvadsať – tridsať listov, vzal kufer a pošol. Chlapik s kravatľou na mňa čumel ako straka na snubny prsteň i hutorí – dobre pan investor, my vam dame tridsať litrov v euračoch na každého, čo u vas misto najde. Znova mi papuľa padla, až starej v gebuli zahrmelo – to važne ? Važne, len viete … pochopil som, neni som ja Dilino z valala, viem čo sa patrí, rikam mu. Tak teda vitajte … podal chlapik ruku. I ponukol zem na fabriku, ej a čistú … ne nejakú použitú, zastavanú kdejakymi ruinami. Vraj na nej grule sadili, ale teraz nemusia, bo zo Španielska vozia … bohata krajina, napadlo ma, keď grule tak deľako kupujú. Zdalo mi čudné grule v Španelsku kupovať, to ako myš dojiť pre smotanu -…. zarehlil som sa, a chlapik tiež.

Tak som postavil fabriku a začali mi zlatie časy – ja som dal robotu, Slovaci urobili, štat im zaplatil a mne ostal – jasne,predsa zisk. A podľa zdrapu, teda zmluvy, ani dane som nemusel platiť, lebo som doniesol robotu. Čistí blazni ti Slovaci – robotu chcu i peňeži za ňu davajú. Za rok som dostal taky zisk, ako predtym za desať.

Po nejakom čase mi zunovalo, i chcel som odisť domov. A predstavte si – priemer podpriemer došol, vraj neblbni a dame ti znova. Co mi date, hutorim. Predsa peňeži … no blazni, napadlo ma. Však mam ponožky plne peňeži, almaru zatvarame tak,že švagor si sadne na vrcheľ, bo ma riť ako naše prasa, v banke nám dvere otvarajú a oni – nove peňeži pchaju. Čistí blazni, Slovaci …

A tak trpim, ľudze moji. Robotu davam,že by mi za ňu platili a peňeži nemam kde davať. Dane nechcu, len robotu a robotu – vraj daju,čo zapytam.A či som ja milionár, aby som pivnicu na peňeži staval – však ani Mesiac by mi nestačil. No chcu robiť a ja nemam šerdco im v tom braniť. Šak som investor, ne ? 

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Moulin Rouge

Vrtuľa legendárneho mlyna na streche kabaretu Moulin Rouge v Paríži sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Zvrat v prípade Černáka. V miestnosti bol len pár minút, rozhodovať o jeho prepustení sa dnes nebude

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:06

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9463554x
Priemerná čítanosť článkov: 3871x

Autor blogu