Založ si blog

Nesmiem si vybrať klienta ? ?? Kde to žijeme . .. . ? ??

V denníku SME je spomenutý prípad cukrára z Colorada, ktorý odmietol upiecť tortu homosexuálnemu páru, z čoho vzišlo súdne konanie a nariadenie súdu, aby v budúcnosti cukrár piekol komukoľvek, kto prejaví záujem.

Výroky amerických súdov sú neraz zaujímavé, ba často doslova komické. Často pôsobia tak, že v záujme ochrany práv niektorých skupín obyvateľstva sa vedome pošliapu práva iných. Vlastne by ma ten článok ani nezaujal, nebyť toho, že v minulosti som sa sám stretol s vyhrážkami potenciálnych klientov, že ma budú žalovať za – odmietnutie služby. Niekedy to boli len zamračené tváre s podotknutím, že o mojom odmietnutí informujú aj iných a ja tak stratím príjmy … ale stretol som sa aj s vulgárnymi nadávkami, ba i fyzickým útokom nespokojnej (potenciálnej) klientky.

Takže – mám či nemám právo odmietnuť klienta ? Z môjho pohľadu mám právo odmietnuť klienta – kedykoľvek. Z vlastnej skúsenosti viem, že mnohí klienti sú od začiatku obrovským problémom, a nikdy neprinesú úžitok – teda zisk. Niektorí sú arogantní, iní večne nespokojní a neustále čosi reklamujú …. ďalší nechcú platiť podľa dohody, a hľadajú zámienky, aby neplatili vôbec, alebo čo najmenej. A bežný život prináša dosť problémov na to, aby si ho človek ešte viac komplikoval „obchodmi“ s ľuďmi, o ktorých vopred vie, že spôsobia výhradne problémy.

Nikdy ma nezaujímalo, či je klient modrý alebo červený, bohatý či chudobný …. alebo teplý či studený. Vždy ma zaujímalo len jedno – či o zakázku mám záujem, viem ju realizovať a bude zaplatené to, čo očakávam a požadujem. Nič viac. Mal som aj množstvo ľudí, ktorých som odmietol, hoci som neraz vedel, že službu viem poskytnúť, ale som sa im radšej vyhol. Zo skúsenosti iných som totiž vedel, koľko problémov by mi prinieslo prijatie zakázky. A tak som uprednostnil pokoj v živote pred peniazmi.

Neviem si teda predstaviť absurdnú situáciu, že niekto ma zažaluje na súde, a súd mi prikáže, aby som spolupracoval s niekým, s kým spolupracovať nechcem. A pokladám výlučne za svoju osobnú vec, prečo spoluprácu odmietam. Nevidím dôvod, aby som niekomu zdôvodňoval, prečo nechcem spoluprácu – zdá sa však, že niektorí ľudia a príslušníci rôznych menšín začínajú systematicky terorizovať svoje okolie, a dokonca aj vydierať. A to už nepokladám za snahu o rovnoprávnosť, ale skôr za prejav duševnej choroby.

Iste, niekto povie – nestraš, takéto veci sa dejú za oceánom. Čo nás po nich …. lenže aj mnohé iné čudesnosti sa kedysi diali len za oceánom, a dnes ich máme aj na Slovensku. A šibnuté nápady sa tak dobre nasledujú …. 😛

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9455845x
Priemerná čítanosť článkov: 3867x

Autor blogu