Založ si blog

Nechápem Rómov . . . podľa jedného e-mailu

Mal som na blogu príspevok, ktorý sa trochu stratil, keďže sa evidentne niekomu nepáčil. Bol úvahou nad riešením osadníckej otázky, teda dlhoročného problému s množstvom nelegálnych stavieb na cudzích pozemkoch. Zamyslel som sa nad riešením, a jediným vhodným sa mi zdalo vyhľadanie lokality, kde by si ľudia, ktorí majú pocit diskriminácie zo strany väčšinového etnika, mohli žiť podľa vlastných predstáv, a rozhodovať o svojich životoch bez cudzích zásahov.

Príspevok bol najprv bez akéhokoľvek vysvetlenia stiahnutý, neskôr sa síce objavil na zozname blogov, ale diskusiu na moje počudovanie nevyvolal – pritom práve otvorená diskusia o tejto veci bola mojím cieľom. Problém sa totiž nevyrieši tak, že sa o ňom bude mlčať, a bude sa zametať pod koberec. Zdá sa však, že podľa niektorých ľudí je akákoľvek diskusia o tejto otázke neprijateľná, a akýkoľvek názor, ktorý sa odlišuje od všeobecnej doktríny (teda nič neriešiť) je – rasistický.

Príspevok si však predsa len niekto prečítal, a rozhorčene zareagoval. Slovo „osadník“ nahradil slovom „Róm“ a označil ma za rasistu, ktorý chce menšinové etnikum niekde vysťahovať a zbaviť sa ho. V spomínanom e-maile bolo aj niekoľko zaujímavých tvrdení, ktoré by sa dali zhrnúť takto –

“ …. je vašou chybou (teda väčšinového etnika), že sa osadníci nevedia integrovať do spoločnosti. Keby ste dávali viac financií a lepšie sa starali o menšiny, neboli by s osadníkmi žiadne problémy. Stačí im zaistiť slušné bývanie, prácu a primeraný plat. A na to si štát musí nájsť peniaze … a mali by ste sa snažiť chápať našu mentalitu ….“

Uf … tak toto bola facka, ktorá ma doslova posadila na zadok. Takže, ak hľadám riešenie neprijateľnej situácie, a odmietam filozofiu bezbrehého rozdávania financií, som – rasista. Podľa niekoho (autor sa nepodpísal) som povinný starať sa o seba v rámci svojich možností, zaistiť si prácu, bývanie a všetko, čo s tým súvisí, ale nielen to – som povinný to isté urobiť pre niekoho, koho vôbec nepoznám … niekoho, kto má zo zákona trhací kalendár (rešpektuje len to, čo sa mu hodí), kto pokojne užíva cudzí majetok (a zúrivo napáda jeho oprávnených majiteľov), niekoho – kto pokojne stvorí niekoľkotonové smetisko a odkáže, aby to odpratali iní na vlastné náklady … páni … vrazil som si kávu, a neveriacky krútil hlavou.

Ústava tejto krajiny zaručuje nedotknuteľnosť súkromného vlastníctva a právo na jeho ochranu. Zjednodušene povedané, ak niekto obsadí cudzí pozemok (alebo dom, chatu), a vlastník zavolá oprávnený orgán, pričom doloží svoje vlastnícke práva, mal by tento orgán bez meškania vyzvať neoprávneného návštevníka, aby opustil cudzí majetok, alebo použiť primerané prostriedky, aby ho k opusteniu cudzieho majetku donútil … príkladom by mohlo byť Francúzsko. Realita Slovenska ? Pôjdete na obecný, mestský úrad či zavoláte iné orgány (napr. mestskú políciu) – všetci budú krčiť ramenami a tvrdiť, že nie sú oprávnení na riešenie problému. Pritom sú povinní konať samostatne a nezávisle už v prípade, že sa o niečom podobnom dozvedia … aj bez oznámenia oprávnenej osoby. Ale nekonajú … prečo ?

Ak totiž začnú konať, okamžite budú označení za diskriminujúcich, ihneď sa začnú ozývať rôzne humanitárne organizácie a tvrdiť, že problém sa takto riešiť nedá – ale o skutočnom probléme, teda vedomom a protizákonnom porušovaní práva na slobodné užívanie súkromného majetku a jeho ochranu – nikto nehovorí. Obete nikoho nezaujímajú … prečo ? Čo im chýba, aby ich zákon pokladal za ľudí s právom na ochranu ?

Ústava hovorí, že nikto nesmie byť diskriminovaný na základe svojej národnosti, rasovej príslušnosti, jazyka ….. atď. Pravda je úplne iná – na Slovensku sú diskriminovaní ľudia pre vlastníctvo majetku, ktorý sa niekomu inému zapáčil – a ten niekto ho chce užívať, nechce platiť ani plniť si žiadne povinnosti. Pozná len svoje práva a nepozná žiadne povinnosti … ale ja ho nechápem.

Má pravdu – nechápem a nechcem chápať. Pre svoje prežitie chodím do práce, venujem jej denne desať-dvanásť hodín, platím si účty, starám sa o rodinu. Nikto mi nič nedá, a to ani vtedy, keby som požiadal, hoci si svoje povinnosti plním. Nevidím teda žiadny dôvod, aby som financoval život niekoho, kto žiadne povinnosti neuznáva, a má len výhradne požiadavky. Nie je to moja rodina, ani priatelia … nemáme žiadny vzťah. Takže ani nemám žiadne povinnosti voči takejto osobe.

Denne ma médiá fackujú životom menšín a tvrdia, že ich diskriminujeme. Fackujú ma za moje vlastné dane, ktoré tečú do bezodnej studne. Tak som si v spomínanom príspevku dovolil navrhnúť, aby sme menšinám (osadníkom) vyhoveli, darovali im územie s možnosťou nezávislosti a šancou na slobodné rozhodovanie o svojich životoch. A hneď príde reakcia – najprv sa príspevok podivne pohybuje na blogu … neskôr sa síce objaví, ale už nie je relevantný … a nakoniec príde e-mail, ktorý ma označkuje … prečo ?

Zhrniem a podčiarknem – padla v e-maile otázka – prečo nás chcete vyhnať, keď my nechceme ísť nikde, lebo sme tu doma ? Nikto a nikoho nevyháňa (s jednou výnimkou – zo svojho pozemku vyženiem každého, koho som nepozval a je mi úplne jedno,kam pôjde) … len hľadám a uvažujem nad riešením situácie, ktorá je neznesiteľná. Ale nie – niekto nechce ísť nikam (prečo teda chodia do Británie ?), nechce meniť spôsob života, nechce, aby mu do života zasahovali iní – ale požaduje, aby mu tento život platili a plne tolerovali, že on si chce žiť podľa vlastných predstáv – teda nerobiť a zarobiť.

Paráda … dostal som napísané, že som rasista, ale ja svoju diagnózu viem definovať presnejšie – som debil, že ešte v tejto krajine žijem a dovoľujem, aby ma niekto týmto spôsobom okrádal a urážal.

P.S. Pôvodný príspevok, ktorý bol podnetom na spomínaný e-mail, nájdete tu – http://cudzinec.blog.pravda.sk/2013/12/13/kde-najst-pozemky-pre-osadnikov-a-co-tak-v-grecku/

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Kandidatúra A. Danka je drzosťou najhrubšieho zrna

21.01.2024

A len potvrdzuje, že úrad prezidenta je zbytočný.Namiesto osobností máme ponuku politických pobehajov. Čo neplatí len o Dankovi.Všimol si napríklad Korčok,ako vyzerá žiadosť o vstup na územie nášho „spojenca“ USA ? Američania cestujú na Slovensko bez obmedzení, Slováci pri ceste do USA musia súhlasiť so stratou práva na ochranu osobných údajov a zdieľaním [...]

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,444
Celková čítanosť: 9433178x
Priemerná čítanosť článkov: 3860x

Autor blogu