Založ si blog

Pozadie strachu SME z prevzatia . .. nielen Pentou

Ako sa do hory volá, tak sa ozve. Nič nedokáže lepšie ilustrovať strach redaktorov SME z prevzatia Pentou, avšak zďaleka nejde len o Pentu. Problémom SME je totiž hlboký úpadok kvality článkov, neskrývaná jednostrannosť obsahu, a pomaličky-potichučky zlikvidovaná sloboda slova, o ktorej dnes tak usilovne Kostolný a spol. spievajú.

Konto bolo zrušené …

Zistil nejeden blogger či diskutér v posledných dvoch rokoch na portáli SME. Zbytočne sa pýtal na príčiny, odpoveďou bolo – mlčanie. Dnes sú diskusie na SME výsostne sterilné, prakticky sa tam nediskutuje, ale skôr tlieska zverejnenému obsahu, ako kedysi na rôznych straníckych akciách, či povinnom ideovo-politickom vzdelávaní mládeže na stredných školách, kde neúčasť mohla znamenať – vyhadzov zo školy. Ono, niekedy aj účasť bola nebezpečná, hlavne vtedy, ak ste kládli nevhodné otázky – viem z vlastnej a veľmi (dnes) zábavnej skúsenosti. Hoci, vtedy mi do smiechu nebolo, keď museli rodičia do školy a počúvali slová o hrozbe vylúčenia zo školy, lebo ich nevydarený potomok nevie držať … však viete, nie ?

Poď na námestie, však aj ty si sa vzoprel na škole režimu a mal si problémy … navrhol v známych dňoch niekdajší spolužiak.

Hlboký omyl, nevadil mi režim, ale blbci, ktorí sa mohli dostať k moci poctivým lezením do zadnice strany. Rovnako aj dnes. Jednoducho, život sa nemení … a blbci ostávajú tiež. Smola je, že ostatní ľudia tých blbcov volia v naivnej viere, že im pomôžu k lepšiemu život.

Pamätám si, ako začínal .týždeň. Bolo to presne rovnaké, myslím z hľadiska vývoja, ako dnes v SME. Najprv mohli diskutovať a písať všetci, neskôr sa prispievatelia vyčistili, a zrejme len náhodou ostali v prevahe tí, čo súhlasia s názormi redakcie, a potom niekoľko bielych vrán, ktoré nejakým zázrakom prežili „skvalitňovací“ masaker. Časom som prestal na jeho portál chodiť, lebo som si pripadal ako na vojenskej službe, stále rovnaká farba a reči … neskôr sa môj názor ustálil pri závere, že je to vlastne plátok, kde si niekto vybavuje účty za minulosť.

SME malo kedysi ambíciu byť kvalitným a objektívnym denníkom. Žiaľ, kvalitu nemôžu robiť ľudia, ktorí na to nemajú … či už schopnosti, alebo charakter. Blogger nemusí byť objektívny, napokon ani mne sa to často nedarí. Lenže blogger je v podstate publicista-amatér, takže od neho sa objektívnosť ani veľmi nečaká. Naopak, novinár by mal byť profesionál, však ho písanie živí. Keď som prvý raz zbadal komentár Schutza v SME, akosi ma stislo pri srdci a mal som pocit, že sa stalo niečo zlé. Pamätal som si ho z jednej – už neexistujúcej -televíznej stanice, kde som prepol len omylom … a pri pohľade na neho a počutí jeho rečí som sa len smial, pričom mi vŕtalo hlavou, kto ho asi prijal.

V začiatkoch internetového portálu SME som poznal mnohých, ktorí napísali redaktorom denníka svoje názory a dostali odpoveď … dokonca aj s poďakovaním za vyjadrenie. Neskôr sa už nikto odpovedať neunúval, ba stávalo sa, že sa e-mail vrátil ako – nedoručiteľný, hoci adresa stále svietila v tlačenej verzii denníka.

Pre súčasnú redakciu SME je tragédiou akékoľvek prevzatie, nielen skupinou Penta. Priznám sa, že ak by som sám bol oným investorom, ktorý by získal v rámci prevzatia aj denník SME, zrejme by som musel najprv preriediť jeho osadenstvo … a ako prvých by som „vyrazil“ Kostolného, Filu, Schutza či Morvaya. Mám pocit, že práve títo ľudia symbolizujú úpadok SME. Ono nevadí, ak má niekto pocit zhnusenia z ruskej politiky, alebo je oponentom Fica, Slotu, Mečiara … či iných. Každý máme nejaký názor, a úprimne povedané, podľa toho môjho je jediným skutočným politikom na Slovensku Béla Bugár. Problém začne vo chvíli, ak je niekto platený za prácu s verejnosťou – čo je aj novinár – a namiesto profesionality a objektívnosti ponúka hrubú a neotesanú propagandu goebbelsovského typu.

Nikdy som sa netajil, že sú mi bližší Rusi, než Američania … či Briti. A to aj napriek tomu, čo si práve zásluhou niekdajšieho ZSSR vytrpela časť mojej rodiny.

Mal som možnosť aspoň trošku poznať obe krajiny (a nielen tie), ale aj ľudí, ktorí v nich žijú. Rusko som videl po roku 1990 dvakrát, mal som možnosť pozorovať chaos a bezvládie jeľcinovskej éry, a neskôr zmeny, ktoré prichádzali s V. Putinom.  Nikdy som nesúhlasil s tým, aby boli ľudia prenasledovaní a trestaní za odlišný názor – lenže skúsenosť mi ukázala, že ani za veľkou mlákou to nie je iné, než v Rusku, akurát sa volia iné metódy. V Rusku skončí oponent vo väzení, ak prekročí určité medze … a v nejednom prípade oprávnene, lebo má za nechtami špinu, len verchuška ju do času tolerovala, pokiaľ nezačal hrýzť ruky, ktoré ho kŕmia.

Za veľkou mlákou je to vopred rozdelené, a oponenti sa riešia veľmi jednoducho – nedostanú prácu, z nevysvetliteľných dôvodov v prípade potreby nezískajú … napríklad bankový úver, či nejaké potrebné úradné povolenia. Väzenie síce nehrozí, ale len preto, že Američania milujú doby dávne … a niekdajšiu kultúru Divokého západu, samozrejme vrátane tzv. riadeného odstrelu nepriateľa. Kto neverí, môže sa opýtať, prečo sa dodnes tají vyšetrovanie a jeho výsledky v prípade vrážd bratov Kennedyovcov.

Verejná mienka v oboch krajinách ? Nedajte sa vysmiať, bežný Američan ani netuší, čo má za humnami, a slová ako Irak, Afganistan pozná len z rečí politikov. Bežný Rus si zase pamätá chaos 90. rokov a možno práve preto zdanlivo tlieska politike V. Putina … všetko je však do poslednej maličkosti len riadený cirkus.

Redaktorom SME súčasný stav vyhovoval – na kvalitu nikto netlačil, oponentov v rámci internetovej verzie zlikvidovali a všetko bolo fajn. Ak však prevezme denník niekto, kto bude chcieť kvalitu – zlaté časy skončili. A ak by ho prevzala Penta, možno budú musieť skrývať iné pravdy a hladiť iný …. však viete, čo. O objektívnosť im však nejde vôbec. A sotva niekedy išlo …

Spomeňme si na cirkus Markíza, kde v pozadí bolo niečo úplne iné – dlhy a nesplnené záväzky majiteľa, po ktorom dnes ani pes neštekne … koľko ľudí vtedy naletelo ???

Neopakujme rovnakú chybu. Nedajme sa zneužiť … napokon, ani Pravda nie je nejakým vzorom objektívnosti, ale aspoň nevyhodila na vedľajšiu koľaj názor verejnosti. To, či sa ním niekto riadi, je už iná vec.

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9456486x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu