Založ si blog

Bohatého ochráň, chudobného – opľuj

Tak znie odkaz tých, ktorí schválili reštrukturalizáciu Váhostavu, teda zákonom posvätený podvod na obyčajných, poctivo pracujúcich ľuďoch. Položíme si niekoľko základných otázok a skúsime na ne nájsť odpoveď – a na konci príspevku zrejme pochopíme, že to, čo sa udialo (nielen) okolo Váhostavu, je štátom posvätená – krádež, alebo lúpež, prípadne grandiózny – podvod.

Otázka prvá – kto bol najčastejším klientom Váhostavu

Štát. Štát zadával zakázky, organizoval výberové konania, určoval podmienky a vyhlasoval víťazov. Štát sa rozhodol, že víťazom je na základe jasne predloženej ponuky Váhostav, a pridelil túto zákazku víťazovi.

Otázka druhá – kto je – štát

Štát je fiktívna osoba, či skôr firma, zastupovaná volenými funkcionármi a štátnymi úradníkmi, ktorých nominujú – volení funkcionári.

Otázka tretia – kto je investorom v zákazkách, získaných Váhostavom

Opäť štát, len s tým rozdielom, že klientom je v podstate celý slovenský národ, ktorý svojimi daňami platí Váhostavu, aby realizoval konkrétne dielo, ktoré mu bolo zverené.

Otázka štvrtá – kto je vlastníkom dokončeného diela

Štát, ktorý dielo spravuje prostredníctvom poverenej spoločnosti.

 

Takže, zhrňme si to, čo vieme …

 

Štát sa rozhodol postaviť … napríklad diaľnicu. Štátny úradník vypracoval podmienky realizácie diela, pripravil a realizoval výberové konanie, a na základe predložených ponúk a vyjadrení expertov vybral víťaza. Následne s víťazom uzavrel zástupca štátu zmluvu, a práce mohli začať. Neviem, ako je zvykom na Slovensku, čo sa týka platenia za realizáciu štátnych objednávok – ale tam, kde som mal možnosť pri tejto zakázke pozorovať dianie, úspešný uchádzač dostal po podpise zmluvy 15% z objemu vyhradených financií, a zbytok mu postupne vyplácali pri ukončení jednotlivých etáp zakázky. Predpokladajme, že aj na Slovensku to funguje podobne. Čo z toho vyplýva ?

Váhostav prostredníctvom svojich partnerov staval, a v presne určených intervaloch dostával úhrady od objednávateľa, teda štátu. Muselo to tak byť, keďže nie sú informácie o tom, že by štát Váhostavu nezaplatil. Živnostníci pracovali, platili DPH, a … nič nedostali. Ako je to možné ?

Odpovedí môže byť viac. Jednou variantou môže byť názor, že Váhostav vyhral zakázku na základe podhodnotenej ponuky, a celková kalkulácia nezodpovedala skutočným výdavkom na realizáciu diela. Inou príčinou môže byť, že peňazí bol síce dostatok, ale Váhostav platbami za diela splácal svoje staré záväzky, a tak nemal na platby svojim partnerom.

Stálo by však za zistenie, koľko financií odtieklo naozaj na realizáciu zákaziek, a koľko skončilo v rôznych iných aktivitách, nesúvisiacich s dielom

Nech už je to akokoľvek, plné odškodnenie bánk a symbolické, nepokrývajúce ani náklady, spojené s platením DPH (vo vzťahu k živnostníkom), tento postup sa nedá nazvať inak, než – podvod na bezmocných chudákoch.

Prečo ?

Najskôr preto, že každá politická strana potrebuje podporu bankárov, proti ktorým sú živnostníci prakticky bezvýznamní. Nehovoriac o tom, že práve doterajšie vlády spôsobili absurdný stav, kde zakázky na rôzne práce získavajú firmy, ktoré nemajú ľudský potenciál na ich realizáciu. Nevyplatenie mzdy je trestným činom, ale nevyplatenie obchodného partnera (hoci bezprávneho živnostníka, ktorý neurčuje nič a poslúcha príkazy ako zamestnanec), to je niečo iné. A stavebné spoločnosti nie sú jediné, ktoré zásluhou štátu zneužívajú absurdnú legislatívu.

Niekto úmyselne vytvoril absurdný stav, ktorého následkom je krutá realita – štát pomohol okradnúť ľudí, ktorí realizovali jeho zakázku, a chráni tých, ktorí sa krádeže dopustili

Nie je nič horšie, ako vidieť na vlastné oči súčasnú slovenskú realitu – bohatých chráni všetko a všetci … naopak chudákov opľúvajú aj tí, čo žijú z mozoľov ich rúk a potu tváre … keďže bohatí sa plateniu daní všemožne vyhýbajú, alebo si to kompenzujú rôznymi príspevkami štátu, o čom môže chudák len snívať …

Apropó … Váhostav tiež zaplatil DPH ? Neverím …

V tejto krajine sme sa dopracovali k absurdnému stavu – štát chráni špekulantov, poctiví ľudia pracujú zadarmo … a sú na konci akéhokoľvek záujmu. Dokedy ? Ináč, v tejto súvislosti ešte jedna poznámka, zdanlivo nesúvisiaca – viete, prečo vlastne v žilinskej nemocnici došlo k výpovediam sestier ? Skutočnou príčinou je fakt, že odvody obyvateľstva tečú do nepotrebných poisťovní, kde sa zaseknú …a tak sa optimalizuje počet zamestnancov zdravotníckych zariadení – nie však podľa potrieb pacienta, ale podľa vôle tých, čo poisťovne vlastnia – čím menej zamestnancov, tým viac do ich vrecka … a pacient ? Však každý musí umrieť, nie … ?

Účelové klamstvá britskej polície . ..

19.07.2018

Obviniť niekoho z účasti na zločine len preto, že tesne pred jeho spáchaním priletel do krajiny, je zločinom, hodným bližšieho skúmania. Nie je potrebné rozoberať klamstvá polície, riadenej viac »

Krvavé sny amerického kovboja

17.07.2018

D.Trump naozaj nie je prezidentom, na ktorého by mohli byť americkí občania hrdí. Stále je však prijateľnejší, než vietnamský vojnový zločinec John McCain. McCain by veľmi rád stabilizoval viac »

Komu “predali” Briti novičok ?

15.07.2018

Ak chce urobiť Th.May niečo pre svoju krajinu a svoj národ, mala by odstúpiť. Vývoj v kauze “novičok” ju usvedčuje z úmyselného zavádzania verejnosti a krivého obvinenia, ktorým skúšala viac »

Ukrajina, vojaci

Rusko sa ospravedlnilo arménskemu Paniku za spôsobenú paniku

19.07.2018 21:27

Počas neohláseného cvičenia ruskí vojaci v dedine strieľali a prechádzali vojenskými vozidlami.

orbán, jad va-šem

Protestujúci bránili Orbánovi v ceste od pomníka holokaustu Jad va-šem

19.07.2018 21:13

Protestujúci niesli transparenty s nápisi "Nikdy viac!" a "Hanbi sa!" v maďarskom a hebrejskom jazyku.

nocni vlci, dolna krupa

Analytik Naď: Bezpečnostné zložky zlyhali

19.07.2018 20:00

Existencia areálu v Dolnej Krupej je nepochopiteľná a kompetentné orgány by mali okamžite konať, zdôrazňuje bezpečnostný analytik Jaroslav Naď.

vlak, železnice, trať, koľaje

Z Číny do EÚ prúdi viac tovaru po železnici

19.07.2018 18:40

Z Číny do EÚ prešlo za polrok 120 nákladných vlakov, postupne sa kapacita môže zvýšiť až na 500 vlakov ročne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,727
Celková čítanosť: 3820165x
Priemerná čítanosť článkov: 2212x

Autor blogu