Založ si blog

Kamióny ? Žiadne ústupky, naopak rázne obmedziť ich pohyb po Slovensku

Nie raz som sa stretol s javom, že rekonštrukcia cesty sa ešte ani poriadne nedokončila, a na novom asfalte už boli vyjazdené koľaje. Od ťažkých vozidiel, ba neraz doslova preťažených. Pripúšťam, že svoj podiel majú aj nevhodne kombinované asfaltové zmesi, ktoré zjavne nezvládajú súčasné vysoké teploty. Nič to však nemení na tom, že kamiónov je priveľa, oveľa viac – než je únosné.

Takže – v žiadnom prípade nesúhlasím s jazdením kamiónov aj počas nedele. A zakázal by som ich jazdu aj počas soboty, bez ohľadu na to, čo si majitelia dopravných spoločností myslia.

Navyše, nákladnú prepravu na cestách I.triedy a nižších kategórií by som obmedzil výhradne pre vnútroštátnu potrebu, teda doručenie alebo naloženie tovaru na konkrétnom mieste, nachádzajúcom sa na Slovensku. Tranzit Slovenskom by som bez výnimky presmeroval na železnice, máme na to potenciál i nevyužité kapacity. Verím, že by sa našiel dostatok spoločností, ktoré by dokázali ponúknuť také podmienky prepravy, že preprava po vlastnej osi by bola pre dopravcov nepotrebným luxusom.

A pridal by som aj obmedzenia pre vnútroštátnu prepravu. Zvýšené mýto v prípade ciest prvej, druhej a tretej triedy … čo by malo prinútiť prepravcov, aby maximalizovali využívanie diaľnic a rýchlostných ciest. A malo by to prinútiť aj objednávateľov prepravy, aby vo väčšej miere využívali alternatívne možnosti prepravy, najmä železnice.

Pôsobí absurdne, ak sa ťažký kamión prediera úzkymi uličkami nejakej obce, aby vyložil tovar vo firme, za ktorou sa nachádza železničná trať, alebo dokonca stanica.

Nehovoriac o tom, že by som úplne zakázal zimné prejazdy cez horské prechody. Je pravidlom, že zahraniční šoféri jazdia na ojazdených pneumatikách (týka sa to najmä Poliakov, Rumunov, Lotyšov, či Turkov), mnohí ani nepoužívajú zimné pneumatiky a spôsobujú množstvo problémov, nehovoriac o stratenom čase a výdavkoch na uvoľnenie zablokovaných ciest.

Niekto povie – to je naozaj tvrdé. Doporučujem mu, aby si zobral dovolenku a išiel stráviť niekoľko dní na cestách, napríklad v regiónoch, ktoré susedia s Maďarskom. Nebude sa stačiť diviť. Kamionisti rešpektujú predpisy len vtedy, ak sa niekde zdržiavajú policajti. Nie je to menšina, čo predpisy porušuje – práve naopak, len málokto z nich rešpektuje napríklad rýchlostné limity v obciach. Je bežným pravidlom, že v obci je tridsiatka (napríklad z dôvodu opráv) a kamión ide nalepený za šoférom, ktorý ju rešpektuje, pričom na neho bliká alebo dokonca aj zatrúbi. Poliaci či Rumuni veselo predbiehajú cez plné čiary, hlava-nehlava … sedemdesiatka v obci je pre nich úplne bežná. A to sú ešte medzi nimi špecialisti, ktorým nehovorí nič ani červená na semafore.

Zažil som nedávno, keď sme stáli na semafore jedného práve opravovaného úseku (zúženého do jedného pruhu), a kamión nás troch !!! s trúbením obehol a vošiel na zúženú cestu. V polovici narazil na autá, ktoré šli oproti, keďže mali zelenú a potom už len zmätkoval a brzdil premávku. Neraz sa kamionisti chovajú v zmysle hesla – som veľký, tak uhnite.

Už klasikou je obchádzanie prekážok. Máte prednosť len dovtedy, ak sa neobjaví kamión. Potom má prednosť kamión, lebo jeho šofér asi nemá brzdy a veselo sa rúti oproti vám, pričom vás vytláča pomaly mimo cesty … a “ profesionál “ za volantom ešte aj trúbi, bliká či ukazuje prstom na čelo.

Ak by to bolo niečo ojedinelé, prosím – všade sa nájdu exoti. Lenže, na Slovensku je to už pravidlom. Pravidlom, na ktoré doplácajú nevinní – zraneniami, škodami na majetku a žiaľ – často aj stratou života.

Združenia automobilovej prepravy žiadajú jazdenie v nedeľu, v prospech preťažených šoférov. Som za, nedovoľme, aby na našich cestách jazdili preťažení profesionáli, ohrozujúci ostatných účastníkov premávky. Stačí prinútiť dopravcov, aby rešpektovali pravidlá, využívali alternatívne spôsoby prepravy, neprijímali absurdné zakázky (ako istá dopravná spoločnosť, ktorá prijala objednávku na prepravu tovaru z Nitry do Prahy, pričom mal byť doručený za šesť hodín) … postarajme sa konečne o to, aby naše cesty naozaj slúžili všetkým … postarajme sa o zvýšenie bezpečnosti na našich cestách aj tvrdými postihmi “ profesionálov „, aby bolo jasné, že

Kto ohrozuje iných pre peniaze, nemá čo za volantom robiť !!!

Šoféri argumentujú, že sú živitelia rodín … aj tí, ktorých ohrozujú, sú živitelia rodín … takže ich argument je čisto sebecký, a na ich požiadavky netreba brať žiadne ohľady. Kto to nechápe … nech navštívi pohreb obetí šoféra, ktorý zaspal za volantom (pretože napríklad jazdil na dve karty), alebo šialenca, ktorý sa ponáhľal cez obec sedemdesiatkou a zaparkoval v rodinnom dome … a nech skúsi vysvetliť pozostalým, že musel – lebo je živiteľ rodiny.

Priznám sa, jazdím dlhé roky … ale čoraz viac so strachom, pretože to, čo denne vidím na cestách, už nepatrí do bežného života, ale skôr hororu. Nikdy si nepripadáte tak absurdne, ako vo chvíli, keď musíte namieriť so svojím autom do krovia vedľa cesty, lebo oproti vám letí plne naložený šialenec, predbiehajúci iný kamión v zákrute, cez dvojitú plnú čiaru … a samozrejme, hoci vidí, čo spôsobil, kašle na to a pokračuje ďalej …

Nikdy sa necítite tak bezmocne a nelomcuje s vami tak hnev, ako vo chvíli, keď stojíte v kolóne, lebo pred vami došlo k nehode, ktorú spôsobil “ profesionál “ za volantom, ktorý vás pred pár kilometrami predbehol na štyridsiatke … a nakoniec prechádzate okolo nehybných tiel, prikrytých plachtami … ľudí, ktorí už nikdy neprídu do cieľa svojej cesty … ľudí, ktorí mali smolu, lebo išli tadiaľ, kadiaľ išiel aj – vrah … profesionál. Áno – vrah.

V týchto ponurých chvíľach by som pokojne hlasoval aj za obnovenie trestu smrti … a nemilosrdne ho udelil každému, kto vraždil … lebo sa ponáhľal.

 

Len návrat domov je . .. dôležitý !

15.12.2018

Mám rád jazdu autom v zime ... všetko vyzerá akosi inak, milšie ... príroda sa odeje do bieleho hávu, a dokonalosť zážitku kazia len šialenci (vytínajúci stromy okolo ciest) a blázni (za viac »

Kadiaľ cesta (proti Ficovi) . .. nevedie . ..

14.12.2018

Čím viac sa rozpráva a píše o R.Ficovi, tým viac sa stavia predseda SMER-u na nohy, a obnovuje sa potenciál jeho strany. Nehovoriac o účelovo šírených klamstvách, ktoré z neho robia obeť, viac »

Komu tečie v BBSK do topánok ?

13.12.2018

Prečo sa ide súdiť banskobystrický kraj s dopravcami o neplatnosť dodatkov k zmluvám ? Stručne povedané - niekomu tečie do topánok, a dopravcovia to rozhodne nie sú. Zhrňme si fakty - kraj viac »

Mostná skruža na diaľnici D4

VIDEO: Rodí sa šiesty most cez Dunaj. Pozrite si akú má masívnu kostru

16.12.2018 06:00

Pri Bratislave sa pri výstavbe šiesteho mostu cez Dunaj dali do pohybu 2 400 kíl vážiace oceľové konštrukcie. Tie sú svetovým unikátom.

Taliansko Janov most zrútenie

Nový most v Janove by mal byť postavený do roka

15.12.2018 21:58

Náklady na demoláciu zrúteného Morandiho mosta a očistenie miesta sa odhadujú na 19 miliónov eur.

pieštany, pochod čertov, maska, krampus

V Piešťanoch sa uskutočnil druhý ročník pochodu čertov

15.12.2018 21:10

Ide o jediný pochod čertov na slovenskom území.

Žilina, diaľnica

Štát bude mať za čo stavať, na dopravu získal z eurofondov takmer miliardu

15.12.2018 21:00

NDS zazmluvnila v roku 2018 z eurofondov z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra projekty v sume 936,9 milióna eur.

cudzinec

Zásluhou politikov som sa stal cudzincom na Slovensku, pretože každý pobehaj má viac práv, ako slovenský občan. Je čas ukázať politikom, že sú volení, ale nie vyvolení. Národu majú slúžiť, a nie rozkazovať. Budem voliť KSS. Majú aspoň program pre ľudí, ostatní si všimnú ľudí len vtedy, keď po nich šliapu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,883
Celková čítanosť: 4386974x
Priemerná čítanosť článkov: 2330x

Autor blogu