Založ si blog

Chamtivosť a neľudskosť . .. v nás . .. ničí ľudskosť

Vieš, kto som a koho poznám ??? … vrieskal na mňa sused, keď som si dovolil pripomenúť, že si nesplnil povinnosti, vyplývajúce zo zákona. Viem, odpovedal som … daj si kameru aj na zadok, zavrešťala mojím smerom jeho žena. No, kamery sa dávajú tam, kde sú zlodeji … uškrnul som sa a to už sused nevydržal – zdvihol metlu a chcel sa na mňa zahnať …

Budem ťa žalovať, vyprskol. Už sa teším, zasmial som sa. Teším sa na to, ako ma budeš žalovať a vysvetľovať, prečo mi dva roky odopieraš odovzdanie dokumentov o hospodárení správy domu za čias tvojej diktatúry, dodal som.

Áno, v dome, kde máme jeden byt, sú naozaj zlé vzťahy. Presnejšie, nemáme tam jeden, ale dva byty a teda nám patrí polovica domu, keďže je to štvorbytovka. V jednom býva naša starká, a druhý sme kúpili v čase, keď sme nechceli sušiť peniaze v banke a tvoriť pravidelné straty, hoci banka vždy zarábala. Ale to je už o niečom inom.

A sused to nevie prežiť. Ešte v čase, keď som nepoznal svoju partnerku, bolo jeho zvykom šikanovať susedov, rozhodovať o všetkom bez ohľadu na ich názor, a ak sa niekto vzoprel – vrieskať, hulákať a nadávať, či otrčiť holý zadok a búchať si po ňom dlaňou, aby všetci videli, kde ich má. Poštu prebral len vtedy, ak sa mu to hodilo. Bol predseda, účtovník i kontrolór v jednom. Nosil sa na ulici ako páv, a hovoril – to je moja bytovka. Nebohá suseda, od ktorej detí sme odkúpili byt, platila takú spotrebu vody, akoby mala za domom stometrový plavecký bazén.

Narazila kosa na kameň …

Keď sme začali s partnerkou bývať pod jednou strechou, chodili sme (a dodnes chodíme) starkej pomáhať. Hneď pri prvej príležitosti skúšal na mňa vrieskať, že máme častejšie riadiť schody, lebo k nim nechodí nikto a k nám rodina z najširšieho okolia. Lenže … akosi na tieto maniere už nemám roky a rozhodne som nikdy nemal povahu. A tak som ho vyzval, aby predložil starkej na nahliadnutie doklady o hospodárení správy domu. Vresk bol ešte väčší … a samozrejme nič nepredložil. Dva listy, ktoré sme mu poslali, jednoducho neprevzal.

So mnou nebude nikto zametať, búchal sa do hrude na ulici a odpľúval si predomnou. Situácia sa zmenila, keď sme poverili právnika, aby konal. A keďže sused opätovne nepreberal zásielky a odmietal vydať doklady k nahliadnutiu, celá vec skončila na prokuratúre. Suseda si predvolali na políciu (čo sa tam dialo, to presne nevieme) … ale akože sa vzdal funkcie. Tú prevzala suseda, lenže chyba lávky – naďalej nemala k dispozícii doklady o hospodárení, a sused ich odmietal vydať pod zámienkou, že ich zničil.

Situácia sa čoskoro zhoršila …

Ako som vyššie spomenul, rozhodli sme sa investovať do kúpy bytu. Suseda už nechcela bývať v byte, kúpila si s manželom dom a my sme od nej odkúpili byt, ktorý spôsobil jej nebohej mame toľko trápenia. Čo prišlo, dalo sa čakať. Ešte väčšia zúrivosť suseda, pretože o plánoch susedy na odchod vedel a dúfal, že opäť ovládne bytovku, bude ľuďom nadávať a bude … on pán a samovládca. Lenže … byt sme kúpili my, a zrazu zistil, že žiadna vláda ani vyrovnávanie účtov nebude. Ba čo ešte horšie, uvedomil si, že hoci má na svoje strane posledného suseda (ktorý žije dlhé roky v zahraničí a má všetko na háku), nič nepresadí …

Seriem na zákony, vrieskal na mňa na ulici pred dvoma týždňami, keď som mu pripomenul, že má odovzdať chýbajúce doklady. Zákony tvoria hlupáci a je to moja vec, čo budem či nebudem robiť. Opäť sa pridala jeho žena … tak dobre tu bolo, keď ste tu neboli. Hej bolo, keďže vám náklady s bytom nedobrovoľne platili druhí … odvrkol som jej. Opäť vyletel sused s metlou v ruke a zastavil ho … môj pobavený pohľad. Alebo skôr pochopenie, ako by asi meranie síl dopadlo a hlavne uvedomenie, že nie som maličká, bezmála deväťdesiatročná žena, do ktorej sa môže neobmedzene navážať.

Nastalo ticho …

Sused pobehuje za právnikmi, ale nikto sa ho akosi nechce zastať. Skôr naopak – upozorňujú ho, že tancuje na tenkom ľade, a celkom ľahko sa môže dostať do veľmi nepríjemnej situácie. Momentálne radšej čuší a obchádza nás, keďže intrigy mu akosi nevychádzajú.

A mne vŕta hlavou, ako prestávame byť ľuďmi … ako nás chamtivosť ženie za hranice všetkého prípustného. Ako niekto kedysi beztrestne znepríjemňoval život osamelej matke štyroch detí, a ostatní sa len prizerali. Prečo ? Ako sú iní ľahostajní k tomu, čo by ich malo zaujímať, a to len preto, že žijú v zahraničí. Akoby to ani neboli ich peniaze, akoby to ani nebol ich byt.

Sme ešte vôbec ľudia ???

 

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9457111x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu