Založ si blog

Renault Clio Grandtour 0. 9 Tce – vysavač po 40-tis. km

Dávnejšie som sľúbil, že sa vrátim k skúsenostiam s malým renaultom, a hlavne toľko kritizovaným motorom 0.9 Tce, na ktorom niektorí novinári nenechali ani nitku – suchú.

Takže, Clio má vyše štyridsaťtisíc kilometrov a je čas, aby som sa obzrel späť. Nie, rozhodne sa nedá porovnať s Lexusom IS, na ktorom som donedávna jazdil, ale otvorene poviem – kúpu malého renaulta nikto neľutuje.

Spotreba sa ustálila medzi 4,6 – 5,6 l / 100 km. Všetko je závislé na tom, či používate klimatizáciu, alebo nie. V meste sme spotrebu nemerali, nebol na to žiadny dôvod. Ale súdiac podľa frekvencie tankovania, nepresahuje sedem litrov, čo je prijateľné. Čo mi v tejto súvislosti na aute vadí, je ukazovateľ stavu paliva – dvesto kilometrov sa nehýbe, a potom padá ako kameň. A samozrejme aj objem nádrže, ale to už akosi patrí k malému autu – má len malú nádrž.

Jazda ? Stručne povedané, ako natankujete, tak jazdíte. A doplnené – ako sa staráte, tak jazdíte. Známy chodí na servisné prehliadky podľa doporučenia výrobcu (teda výmena oleja po 30-tis. km), my máme na našom cliu za sebou už štyri výmeny, a rozdiel je viditeľný. Dvakrát sme išli spoločne na Donovaly, dvakrát sme ho čakali – nestačil nášmu tempu, hoci sme dodržiavali predpisy. Veľa asi robí aj palivo, pretože my sa snažíme tankovať kvalitu (hoci drahšiu), on sa snaží tankovať čo najlacnejšie. Skúsenosť nám teda hovorí, že ak by sme znova kúpili Clio, prvú výmenu oleja opäť absolvujeme po dvoch-troch tisícoch kilometrov, druhú po desiatich, tretiu o pätnásť neskôr (štvrtá bola vynútená hlásením, že je potrebné vymeniť peľový filter a tak sme dali vymeniť aj olej a ostatné filtre). Podvozok “ vysavača “ je však fantastický, a často sa stane, že to natrieme aj oveľa silnejším autám.

Problémy a závady ? Zatiaľ žiadne, musím zaklepať na drevo.

Nespokojnosť ? Nuž, nájdu sa veci, ktoré sa nám nepáčia. Napríklad systém MediaNav – v budúcnosti by sme určite siahli po R-Linku. Ovládanie klimatizácie a kúrenia tiež nie je riešené najvhodnejším spôsobom, ikonky nie je dobre vidieť. Rovnako aj systém na vytiahnutie rezervného kolesa nie je práve blbuvzdorný. Ale chápem – chceli viac miesta v batožinovom priestore, tak splodili nezmysel.

Záver ? Sme spokojní. Keby sme kupovali v budúcnosti Clio, malého trojvalca by sme sa rozhodne nezľakli – naozaj si len vyžaduje primeranú opateru, kvalitné náplne a palivo. Niekedy je lepší vlastný rozum, než návody a rady výrobcu. V otázke spotreby veľa pomôže malý fígeľ – ak stojí auto na slnku, najprv otvoríme okná, niekoľko kilometrov odvetráme počas jazdy horúci vzduch, a až následne zapneme klimatizáciu. Necháme auto vychladiť, a následne ju vypneme … na naše prekvapenie je opätovné zapnutie klimatizácie potrebné po nejakej polhodine jazdy.

Tí, čo by chceli ešte viac ušetriť – dá sa jazdiť aj pod štyri litre, ale to už môžete clio rovno tlačiť – budete to mať zadara, a ešte aj urobíte niečo pre svoje zdravie. Pretože to už nie je jazda, ale trápenie. Dynamika auta sa ideálne prejavuje v rozpätí 2-3 tisíc otáčok, ale je zaujímavé, že spotreba je priaznivejšia, ak radíte približne na tritisícdvesto otáčkach. Prečo – to netuším. Kto chce robiť charitu pre čerpadlá, nemusí jazdiť rýchlo – stačí radiť pod dvetisíc otáčok, a spotreba “ utešene “ rastie. Nehovoriac o tom, že aj splašený slimák má rýchlejší štart.

A ešte poznámka, posledná – ak budem kupovať nové auto, možno siahnem po Cliu, ale ťahá ma variant s motorom 1.2 Tce, a automatom. Mal som možnosť vyskúšať, rozdiel v cene a spotrebe nie je vysoký (skôr som mal pocit, že by sa dalo jazdiť za menej), ale tento motor sedí “ vysavaču “ a hlavne jeho fantastickému podvozku – oveľa lepšie.

Takže … ostatné je už na vás …

Korene úpadku (nielen) slovenského hokeja

21.02.2018

Prečítal som si množstvo výrokov v diskusiách, nejeden príspevok od bývalých hokejistov či trénerov, a naozaj som rozčarovaný. Je to náhoda, alebo úmysel, že nechceme vidieť realitu a hľadáme viac »

Chlapci – ďakujeme . . . .

20.02.2018

Dalo by sa napísať veľa, ale ako sa hovorí - kde nič nie je, tam ani rožkatý nechodí. A musíme objektívne priznať, že nad Ruskom sme vyhrali zásluhou podcenenia zo strany súpera a potom už viac »

Právny štát podľa magistra Táraja . . .

18.02.2018

Vinný je ten, kto sa mi nepáči. Koho mám rád, ten nemôže byť vinný ani vtedy, ak o jeho vine rozhodli súdy ... výrok súdu platí len vtedy, ak mi to vyhovuje. Ak mi to nevyhovuje, súd bol viac »

sonja batova

Zomrela Sonja Baťová, nevesta zakladateľa obuvníckej dynastie Tomáša Baťu

21.02.2018 22:59

Vo veku nedožitých 92 rokov zomrela v nemocnici v kanadskom Toronte v noci na stredu Sonja Baťová.

Boko Haram, Nigéria, Kamerun

Po útoku Boko Haram na školu v Nigérii sú desiatky dievčat nezvestné

21.02.2018 22:57

Stále je pritom nejasné, či školáčky z miesta ušli, alebo ich členovia Boko Haram uniesli.

Dmitrij Peskov

Zákon o reintegrácii Donbasu k plneniu minských dohôd prispeje len málo, vyhlásil Peskov

21.02.2018 21:47

Zákon sa zameriava na "opätovné začlenenie" odštiepeneckých regiónov na východe Ukrajiny, ktoré sú v súčasnosti pod kontrolou separatistov podporovaných Ruskom.

Plyn, Varič, Horák

Poľsko vyhlásilo vojnu plynovodu Nord Stream 2

21.02.2018 21:46

Poľsko sa aktívne snaží zablokovať plynovod Nord Stream 2, ktorým podľa Varšavy Nemecko porušuje princíp diverzifikácie energetických zdrojov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,585
Celková čítanosť: 3322804x
Priemerná čítanosť článkov: 2096x

Autor blogu