Založ si blog

Renault Clio Grandtour 0. 9 Tce – vysavač po 40-tis. km

Dávnejšie som sľúbil, že sa vrátim k skúsenostiam s malým renaultom, a hlavne toľko kritizovaným motorom 0.9 Tce, na ktorom niektorí novinári nenechali ani nitku – suchú.

Takže, Clio má vyše štyridsaťtisíc kilometrov a je čas, aby som sa obzrel späť. Nie, rozhodne sa nedá porovnať s Lexusom IS, na ktorom som donedávna jazdil, ale otvorene poviem – kúpu malého renaulta nikto neľutuje.

Spotreba sa ustálila medzi 4,6 – 5,6 l / 100 km. Všetko je závislé na tom, či používate klimatizáciu, alebo nie. V meste sme spotrebu nemerali, nebol na to žiadny dôvod. Ale súdiac podľa frekvencie tankovania, nepresahuje sedem litrov, čo je prijateľné. Čo mi v tejto súvislosti na aute vadí, je ukazovateľ stavu paliva – dvesto kilometrov sa nehýbe, a potom padá ako kameň. A samozrejme aj objem nádrže, ale to už akosi patrí k malému autu – má len malú nádrž.

Jazda ? Stručne povedané, ako natankujete, tak jazdíte. A doplnené – ako sa staráte, tak jazdíte. Známy chodí na servisné prehliadky podľa doporučenia výrobcu (teda výmena oleja po 30-tis. km), my máme na našom cliu za sebou už štyri výmeny, a rozdiel je viditeľný. Dvakrát sme išli spoločne na Donovaly, dvakrát sme ho čakali – nestačil nášmu tempu, hoci sme dodržiavali predpisy. Veľa asi robí aj palivo, pretože my sa snažíme tankovať kvalitu (hoci drahšiu), on sa snaží tankovať čo najlacnejšie. Skúsenosť nám teda hovorí, že ak by sme znova kúpili Clio, prvú výmenu oleja opäť absolvujeme po dvoch-troch tisícoch kilometrov, druhú po desiatich, tretiu o pätnásť neskôr (štvrtá bola vynútená hlásením, že je potrebné vymeniť peľový filter a tak sme dali vymeniť aj olej a ostatné filtre). Podvozok ” vysavača ” je však fantastický, a často sa stane, že to natrieme aj oveľa silnejším autám.

Problémy a závady ? Zatiaľ žiadne, musím zaklepať na drevo.

Nespokojnosť ? Nuž, nájdu sa veci, ktoré sa nám nepáčia. Napríklad systém MediaNav – v budúcnosti by sme určite siahli po R-Linku. Ovládanie klimatizácie a kúrenia tiež nie je riešené najvhodnejším spôsobom, ikonky nie je dobre vidieť. Rovnako aj systém na vytiahnutie rezervného kolesa nie je práve blbuvzdorný. Ale chápem – chceli viac miesta v batožinovom priestore, tak splodili nezmysel.

Záver ? Sme spokojní. Keby sme kupovali v budúcnosti Clio, malého trojvalca by sme sa rozhodne nezľakli – naozaj si len vyžaduje primeranú opateru, kvalitné náplne a palivo. Niekedy je lepší vlastný rozum, než návody a rady výrobcu. V otázke spotreby veľa pomôže malý fígeľ – ak stojí auto na slnku, najprv otvoríme okná, niekoľko kilometrov odvetráme počas jazdy horúci vzduch, a až následne zapneme klimatizáciu. Necháme auto vychladiť, a následne ju vypneme … na naše prekvapenie je opätovné zapnutie klimatizácie potrebné po nejakej polhodine jazdy.

Tí, čo by chceli ešte viac ušetriť – dá sa jazdiť aj pod štyri litre, ale to už môžete clio rovno tlačiť – budete to mať zadara, a ešte aj urobíte niečo pre svoje zdravie. Pretože to už nie je jazda, ale trápenie. Dynamika auta sa ideálne prejavuje v rozpätí 2-3 tisíc otáčok, ale je zaujímavé, že spotreba je priaznivejšia, ak radíte približne na tritisícdvesto otáčkach. Prečo – to netuším. Kto chce robiť charitu pre čerpadlá, nemusí jazdiť rýchlo – stačí radiť pod dvetisíc otáčok, a spotreba ” utešene ” rastie. Nehovoriac o tom, že aj splašený slimák má rýchlejší štart.

A ešte poznámka, posledná – ak budem kupovať nové auto, možno siahnem po Cliu, ale ťahá ma variant s motorom 1.2 Tce, a automatom. Mal som možnosť vyskúšať, rozdiel v cene a spotrebe nie je vysoký (skôr som mal pocit, že by sa dalo jazdiť za menej), ale tento motor sedí ” vysavaču ” a hlavne jeho fantastickému podvozku – oveľa lepšie.

Takže … ostatné je už na vás …

Zúfalé výkriky (životných) skrachovancov

23.07.2017

Výroky sa dajú interpretovať rôzne, vlastne stačí zmeniť uhol pohľadu. Tragédiou životných skrachovancov je neschopnosť nájsť pozitívne riešenie, postaviť sa po fackách osudu opäť na viac »

Špička ľadovca alebo skôr rakovina finančného systému

22.07.2017

Problém poisťovne Rapid Life je dokonalou ilustráciou, ako dnes fungujú rôzne finančné inštitúcie ... dalo by sa povedať, že stoja nad všetkým - počnúc klientom a končiac zákonom. Týka viac »

So stranou naveky, alebo kým rozdáva funkcie . ..

21.07.2017

Sklamanie nejedného vyššieho funkcionára (nielen SNS), ak sa nenaplnia jeho ciele a svoju funkciu stratí, alebo nezíska očakávanú nomináciu - to sa aj dá pochopiť. Sú však veci, ktoré sa viac »

lietadlová loď, loď, Gerald R. Ford

Nová pýcha americkej flotily. USA zaradili služby loď novej generácie

23.07.2017 10:18

USA po rokoch meškania a nečakaného predraženia uviedli do služby lietadlovú loď USS Gerald Ford, ktorá je prvým zástupcom novej generácie nosičov lietadiel.

Anthony Scaramucci

Šéf komunikácie Bieleho domu vymazal svoje tweety, išli proti Trumpovi

23.07.2017 09:58

Nový riaditeľ komunikácie Bieleho domu Anthony Scaramucci vymazal všetky staré tweety zo svojho účtu. V sobotu o tom informoval na twitteri.

Islamský štát, fallúdža, irak,

The Guardian: Interpol má zoznam 173 možných atentátnikov

23.07.2017 08:58

Zoznam 173 členov IS, ktorí majú údajne osobitnú prípravu zameranú na páchanie samovražedných útokov v Európe, rozšírila medzinárodná policajná organizácia Interpol.

polsko, protest, demonštrácia,

Walesa odkázal Poliakom: Nenechajte si zobrať to, čo sme pre vás vybojovali

23.07.2017 08:43

Demonštrácie proti zmenám súdneho systému, ktoré sa konali v sobotu po celom Poľsku, mali aj jedného exkluzívneho hosťa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,328
Celková čítanosť: 2708106x
Priemerná čítanosť článkov: 2039x

Autor blogu