Založ si blog

Renault Clio Grandtour 0. 9 Tce – vysavač po 40-tis. km

Dávnejšie som sľúbil, že sa vrátim k skúsenostiam s malým renaultom, a hlavne toľko kritizovaným motorom 0.9 Tce, na ktorom niektorí novinári nenechali ani nitku – suchú.

Takže, Clio má vyše štyridsaťtisíc kilometrov a je čas, aby som sa obzrel späť. Nie, rozhodne sa nedá porovnať s Lexusom IS, na ktorom som donedávna jazdil, ale otvorene poviem – kúpu malého renaulta nikto neľutuje.

Spotreba sa ustálila medzi 4,6 – 5,6 l / 100 km. Všetko je závislé na tom, či používate klimatizáciu, alebo nie. V meste sme spotrebu nemerali, nebol na to žiadny dôvod. Ale súdiac podľa frekvencie tankovania, nepresahuje sedem litrov, čo je prijateľné. Čo mi v tejto súvislosti na aute vadí, je ukazovateľ stavu paliva – dvesto kilometrov sa nehýbe, a potom padá ako kameň. A samozrejme aj objem nádrže, ale to už akosi patrí k malému autu – má len malú nádrž.

Jazda ? Stručne povedané, ako natankujete, tak jazdíte. A doplnené – ako sa staráte, tak jazdíte. Známy chodí na servisné prehliadky podľa doporučenia výrobcu (teda výmena oleja po 30-tis. km), my máme na našom cliu za sebou už štyri výmeny, a rozdiel je viditeľný. Dvakrát sme išli spoločne na Donovaly, dvakrát sme ho čakali – nestačil nášmu tempu, hoci sme dodržiavali predpisy. Veľa asi robí aj palivo, pretože my sa snažíme tankovať kvalitu (hoci drahšiu), on sa snaží tankovať čo najlacnejšie. Skúsenosť nám teda hovorí, že ak by sme znova kúpili Clio, prvú výmenu oleja opäť absolvujeme po dvoch-troch tisícoch kilometrov, druhú po desiatich, tretiu o pätnásť neskôr (štvrtá bola vynútená hlásením, že je potrebné vymeniť peľový filter a tak sme dali vymeniť aj olej a ostatné filtre). Podvozok ” vysavača ” je však fantastický, a často sa stane, že to natrieme aj oveľa silnejším autám.

Problémy a závady ? Zatiaľ žiadne, musím zaklepať na drevo.

Nespokojnosť ? Nuž, nájdu sa veci, ktoré sa nám nepáčia. Napríklad systém MediaNav – v budúcnosti by sme určite siahli po R-Linku. Ovládanie klimatizácie a kúrenia tiež nie je riešené najvhodnejším spôsobom, ikonky nie je dobre vidieť. Rovnako aj systém na vytiahnutie rezervného kolesa nie je práve blbuvzdorný. Ale chápem – chceli viac miesta v batožinovom priestore, tak splodili nezmysel.

Záver ? Sme spokojní. Keby sme kupovali v budúcnosti Clio, malého trojvalca by sme sa rozhodne nezľakli – naozaj si len vyžaduje primeranú opateru, kvalitné náplne a palivo. Niekedy je lepší vlastný rozum, než návody a rady výrobcu. V otázke spotreby veľa pomôže malý fígeľ – ak stojí auto na slnku, najprv otvoríme okná, niekoľko kilometrov odvetráme počas jazdy horúci vzduch, a až následne zapneme klimatizáciu. Necháme auto vychladiť, a následne ju vypneme … na naše prekvapenie je opätovné zapnutie klimatizácie potrebné po nejakej polhodine jazdy.

Tí, čo by chceli ešte viac ušetriť – dá sa jazdiť aj pod štyri litre, ale to už môžete clio rovno tlačiť – budete to mať zadara, a ešte aj urobíte niečo pre svoje zdravie. Pretože to už nie je jazda, ale trápenie. Dynamika auta sa ideálne prejavuje v rozpätí 2-3 tisíc otáčok, ale je zaujímavé, že spotreba je priaznivejšia, ak radíte približne na tritisícdvesto otáčkach. Prečo – to netuším. Kto chce robiť charitu pre čerpadlá, nemusí jazdiť rýchlo – stačí radiť pod dvetisíc otáčok, a spotreba ” utešene ” rastie. Nehovoriac o tom, že aj splašený slimák má rýchlejší štart.

A ešte poznámka, posledná – ak budem kupovať nové auto, možno siahnem po Cliu, ale ťahá ma variant s motorom 1.2 Tce, a automatom. Mal som možnosť vyskúšať, rozdiel v cene a spotrebe nie je vysoký (skôr som mal pocit, že by sa dalo jazdiť za menej), ale tento motor sedí ” vysavaču ” a hlavne jeho fantastickému podvozku – oveľa lepšie.

Takže … ostatné je už na vás …

Agresívna ruská veľmoc 5. – Priniesli sme vám pokrok a civilizáciu

22.09.2017

Vojak s epoletami generála hľadí na bojisko, priam preplnené nehybnými telami. Hlavou mu víria rôzne myšlienky ... a nevie pochopiť obraz, ktorý pred sebou vidí. Máme prevahu zbraní i mužstva viac »

Agresívna ruská veľmoc 4. – Nevyháňaj čerta diablom

21.09.2017

V zle osvetlenej kancelárii sedí muž s hlavou v dlaniach. Ubehli vyše dva roky od začatia vojny, priveľmi si uvedomuje desivú pravdu - vojnu nie je možné vyhrať. Nie, ak ... Na stole ležia pred viac »

Agresívna ruská veľmoc 3 – Znovuzrodenie poľského štátu

20.09.2017

Preskočíme obdobie, v ktorom definitívne zanikla poľsko-litovská únia, a krátko navštívime časy po skončení 1.svetovej vojny, ktorá skončila pre Nemecko potupným mierom, podpísaným 28.júna viac »

trump

Trump zvažuje nové protiimigračné opatrenia

23.09.2017 08:35

Nové nariadenie by malo nahradiť jeho kontroverzný výnos zakazujúci vstup do USA ľuďom zo šiestich prevažne moslimských krajín.

cyklo, bicykel, cyklisti

Zrážok bude ubúdať, slnka pribúdať

23.09.2017 07:00

Dáždniky by sme mali mať naďalej poruke, no zrážok bude postupne ubúdať.

jadrova elektraren mochovce

Slovenské elektrárne sú od privatizácie strojom na peniaze

23.09.2017 07:00

V podniku okrem iného prebiehajú čudné ťahanice okolo stámiliónov eur na budúce vyraďovanie jadrových elektrární a ukladanie vyhoretého paliva.

Emmanuel Macron, práca

Macron podpísal kontroverznú reformu pracovného práva, Francúzi sa búria

22.09.2017 22:06

Francúzsky prezident Emmanuel Macron považuje zmeny v pracovnom práve za hlboké, ale nevyhnutné pre ekonomiku a spoločnosť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,404
Celková čítanosť: 2875576x
Priemerná čítanosť článkov: 2048x

Autor blogu