Založ si blog

Renault Clio Grandtour 0. 9 Tce – vysavač po 40-tis. km

Dávnejšie som sľúbil, že sa vrátim k skúsenostiam s malým renaultom, a hlavne toľko kritizovaným motorom 0.9 Tce, na ktorom niektorí novinári nenechali ani nitku – suchú.

Takže, Clio má vyše štyridsaťtisíc kilometrov a je čas, aby som sa obzrel späť. Nie, rozhodne sa nedá porovnať s Lexusom IS, na ktorom som donedávna jazdil, ale otvorene poviem – kúpu malého renaulta nikto neľutuje.

Spotreba sa ustálila medzi 4,6 – 5,6 l / 100 km. Všetko je závislé na tom, či používate klimatizáciu, alebo nie. V meste sme spotrebu nemerali, nebol na to žiadny dôvod. Ale súdiac podľa frekvencie tankovania, nepresahuje sedem litrov, čo je prijateľné. Čo mi v tejto súvislosti na aute vadí, je ukazovateľ stavu paliva – dvesto kilometrov sa nehýbe, a potom padá ako kameň. A samozrejme aj objem nádrže, ale to už akosi patrí k malému autu – má len malú nádrž.

Jazda ? Stručne povedané, ako natankujete, tak jazdíte. A doplnené – ako sa staráte, tak jazdíte. Známy chodí na servisné prehliadky podľa doporučenia výrobcu (teda výmena oleja po 30-tis. km), my máme na našom cliu za sebou už štyri výmeny, a rozdiel je viditeľný. Dvakrát sme išli spoločne na Donovaly, dvakrát sme ho čakali – nestačil nášmu tempu, hoci sme dodržiavali predpisy. Veľa asi robí aj palivo, pretože my sa snažíme tankovať kvalitu (hoci drahšiu), on sa snaží tankovať čo najlacnejšie. Skúsenosť nám teda hovorí, že ak by sme znova kúpili Clio, prvú výmenu oleja opäť absolvujeme po dvoch-troch tisícoch kilometrov, druhú po desiatich, tretiu o pätnásť neskôr (štvrtá bola vynútená hlásením, že je potrebné vymeniť peľový filter a tak sme dali vymeniť aj olej a ostatné filtre). Podvozok “ vysavača “ je však fantastický, a často sa stane, že to natrieme aj oveľa silnejším autám.

Problémy a závady ? Zatiaľ žiadne, musím zaklepať na drevo.

Nespokojnosť ? Nuž, nájdu sa veci, ktoré sa nám nepáčia. Napríklad systém MediaNav – v budúcnosti by sme určite siahli po R-Linku. Ovládanie klimatizácie a kúrenia tiež nie je riešené najvhodnejším spôsobom, ikonky nie je dobre vidieť. Rovnako aj systém na vytiahnutie rezervného kolesa nie je práve blbuvzdorný. Ale chápem – chceli viac miesta v batožinovom priestore, tak splodili nezmysel.

Záver ? Sme spokojní. Keby sme kupovali v budúcnosti Clio, malého trojvalca by sme sa rozhodne nezľakli – naozaj si len vyžaduje primeranú opateru, kvalitné náplne a palivo. Niekedy je lepší vlastný rozum, než návody a rady výrobcu. V otázke spotreby veľa pomôže malý fígeľ – ak stojí auto na slnku, najprv otvoríme okná, niekoľko kilometrov odvetráme počas jazdy horúci vzduch, a až následne zapneme klimatizáciu. Necháme auto vychladiť, a následne ju vypneme … na naše prekvapenie je opätovné zapnutie klimatizácie potrebné po nejakej polhodine jazdy.

Tí, čo by chceli ešte viac ušetriť – dá sa jazdiť aj pod štyri litre, ale to už môžete clio rovno tlačiť – budete to mať zadara, a ešte aj urobíte niečo pre svoje zdravie. Pretože to už nie je jazda, ale trápenie. Dynamika auta sa ideálne prejavuje v rozpätí 2-3 tisíc otáčok, ale je zaujímavé, že spotreba je priaznivejšia, ak radíte približne na tritisícdvesto otáčkach. Prečo – to netuším. Kto chce robiť charitu pre čerpadlá, nemusí jazdiť rýchlo – stačí radiť pod dvetisíc otáčok, a spotreba “ utešene “ rastie. Nehovoriac o tom, že aj splašený slimák má rýchlejší štart.

A ešte poznámka, posledná – ak budem kupovať nové auto, možno siahnem po Cliu, ale ťahá ma variant s motorom 1.2 Tce, a automatom. Mal som možnosť vyskúšať, rozdiel v cene a spotrebe nie je vysoký (skôr som mal pocit, že by sa dalo jazdiť za menej), ale tento motor sedí “ vysavaču “ a hlavne jeho fantastickému podvozku – oveľa lepšie.

Takže … ostatné je už na vás …

Demokratické sny poľského “Biľaka” . ..

18.08.2018

Vlastne by sme sa mali poľskému prezidentovi poďakovať, ak by vznikol nejaký konflikt s neznámym nepriateľom, bude jeho zásluhou Poľsko terčom prvého úderu ... keďže tak neochvejne volá viac »

Choďte „Spoločne“ do hája

17.08.2018

Našiel som na dverách prilepený plagát. Vidieť, voľby sa blížia ... Je to trochu komické, preto doteraz som o akýchkoľvek aktivitách politických strán, ktoré sú uvedené na plagáte, viac »

Ušlý zisk . .. systémová chyba

16.08.2018

Kauza Unipharma a Kočner nie je žiadnou novinkou pod slovenským slnkom. Však tu máme inú kauzu, gemerského mastenca a spoloćnosti, ktorá chce od Slovenska odškodnenie za ušlý zisk,spojený viac »

merkel, putin

Nord Stream 2, Ukrajina či Sýria. Merkelová má s Putinom čo preberať

18.08.2018 20:41

Nemecká kancelárka Merkelová a ruský prezident Putin uviedli, že na svojom stretnutí budú hovoriť aj o vyhliadkach na mierovú misiu OSN na východe Ukrajiny.

most, janov

Správca diaľnice v Janove predstúpil pred verejnosť. Ponúkol milióny, nie však ospravedlnenie

18.08.2018 20:23

Pred novinármi dnes popoludní prvýkrát od zrútenia časti viaduktu v Janove stálo vedenie spoločnosti, ktorá diaľnicu A10 aj s Morandiho mostom spravuje.

Erdogan

Erdogana opäť zvolili za šéfa Strany spravodlivosti a rozvoja

18.08.2018 19:35

Tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana znova zvolili za predsedu vládnucej islamsko-konzervatívnej Strany spravodlivosti a rozvoja.

počasie, leto, teplo, horúčavy

Horúčavy potrápia obyvateľov západného a južného Slovenska, SHMÚ vydal výstrahy

18.08.2018 18:46

Vysoké teploty vzduchu sa v nedeľu (19.8.) môžu vyskytnúť na území západného a južného Slovenska.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,755
Celková čítanosť: 3906813x
Priemerná čítanosť článkov: 2226x

Autor blogu