Založ si blog

Renault Clio Grandtour 0. 9 Tce – vysavač po 40-tis. km

Dávnejšie som sľúbil, že sa vrátim k skúsenostiam s malým renaultom, a hlavne toľko kritizovaným motorom 0.9 Tce, na ktorom niektorí novinári nenechali ani nitku – suchú.

Takže, Clio má vyše štyridsaťtisíc kilometrov a je čas, aby som sa obzrel späť. Nie, rozhodne sa nedá porovnať s Lexusom IS, na ktorom som donedávna jazdil, ale otvorene poviem – kúpu malého renaulta nikto neľutuje.

Spotreba sa ustálila medzi 4,6 – 5,6 l / 100 km. Všetko je závislé na tom, či používate klimatizáciu, alebo nie. V meste sme spotrebu nemerali, nebol na to žiadny dôvod. Ale súdiac podľa frekvencie tankovania, nepresahuje sedem litrov, čo je prijateľné. Čo mi v tejto súvislosti na aute vadí, je ukazovateľ stavu paliva – dvesto kilometrov sa nehýbe, a potom padá ako kameň. A samozrejme aj objem nádrže, ale to už akosi patrí k malému autu – má len malú nádrž.

Jazda ? Stručne povedané, ako natankujete, tak jazdíte. A doplnené – ako sa staráte, tak jazdíte. Známy chodí na servisné prehliadky podľa doporučenia výrobcu (teda výmena oleja po 30-tis. km), my máme na našom cliu za sebou už štyri výmeny, a rozdiel je viditeľný. Dvakrát sme išli spoločne na Donovaly, dvakrát sme ho čakali – nestačil nášmu tempu, hoci sme dodržiavali predpisy. Veľa asi robí aj palivo, pretože my sa snažíme tankovať kvalitu (hoci drahšiu), on sa snaží tankovať čo najlacnejšie. Skúsenosť nám teda hovorí, že ak by sme znova kúpili Clio, prvú výmenu oleja opäť absolvujeme po dvoch-troch tisícoch kilometrov, druhú po desiatich, tretiu o pätnásť neskôr (štvrtá bola vynútená hlásením, že je potrebné vymeniť peľový filter a tak sme dali vymeniť aj olej a ostatné filtre). Podvozok “ vysavača “ je však fantastický, a často sa stane, že to natrieme aj oveľa silnejším autám.

Problémy a závady ? Zatiaľ žiadne, musím zaklepať na drevo.

Nespokojnosť ? Nuž, nájdu sa veci, ktoré sa nám nepáčia. Napríklad systém MediaNav – v budúcnosti by sme určite siahli po R-Linku. Ovládanie klimatizácie a kúrenia tiež nie je riešené najvhodnejším spôsobom, ikonky nie je dobre vidieť. Rovnako aj systém na vytiahnutie rezervného kolesa nie je práve blbuvzdorný. Ale chápem – chceli viac miesta v batožinovom priestore, tak splodili nezmysel.

Záver ? Sme spokojní. Keby sme kupovali v budúcnosti Clio, malého trojvalca by sme sa rozhodne nezľakli – naozaj si len vyžaduje primeranú opateru, kvalitné náplne a palivo. Niekedy je lepší vlastný rozum, než návody a rady výrobcu. V otázke spotreby veľa pomôže malý fígeľ – ak stojí auto na slnku, najprv otvoríme okná, niekoľko kilometrov odvetráme počas jazdy horúci vzduch, a až následne zapneme klimatizáciu. Necháme auto vychladiť, a následne ju vypneme … na naše prekvapenie je opätovné zapnutie klimatizácie potrebné po nejakej polhodine jazdy.

Tí, čo by chceli ešte viac ušetriť – dá sa jazdiť aj pod štyri litre, ale to už môžete clio rovno tlačiť – budete to mať zadara, a ešte aj urobíte niečo pre svoje zdravie. Pretože to už nie je jazda, ale trápenie. Dynamika auta sa ideálne prejavuje v rozpätí 2-3 tisíc otáčok, ale je zaujímavé, že spotreba je priaznivejšia, ak radíte približne na tritisícdvesto otáčkach. Prečo – to netuším. Kto chce robiť charitu pre čerpadlá, nemusí jazdiť rýchlo – stačí radiť pod dvetisíc otáčok, a spotreba “ utešene “ rastie. Nehovoriac o tom, že aj splašený slimák má rýchlejší štart.

A ešte poznámka, posledná – ak budem kupovať nové auto, možno siahnem po Cliu, ale ťahá ma variant s motorom 1.2 Tce, a automatom. Mal som možnosť vyskúšať, rozdiel v cene a spotrebe nie je vysoký (skôr som mal pocit, že by sa dalo jazdiť za menej), ale tento motor sedí “ vysavaču “ a hlavne jeho fantastickému podvozku – oveľa lepšie.

Takže … ostatné je už na vás …

Keď blbci predstierajú inteligenciu . . .

23.05.2018

... a dostane sa im štempľa profesionality, neobmedzene môžu deformovať národ a jeho vedomie. Hrdosť na svoje korene, vlastenectvo a zmysel pre realitu - prvé dve majú s tretím málo spoločného. viac »

Vodič nebezpečnejší ako poslanec . ..

22.05.2018

Chcem prevádzkovať taxislužbu, zahlásil kamarát ... celkom som sa zasmial, nevieš si predstaviť, čo ťa čaká ... Po týždni prišiel a nechápavo krútil hlavou. Byrokracia, skúšky, psychotesty viac »

Žiadny politik nemá záujem bojovať s korupciou

21.05.2018

Počiatky toho, čo dnes nadobudlo doslova gigantické rozmery, môžeme hľadať v 90.rokoch, keď začala privatizácia a likvidácia štátnych podnikov. Pretože - štát nie je zlý vlastník, ale viac »

Alí Chameneí

Iránsky líder dal Európe podmienky, za akých sa zachráni jadrová dohoda

23.05.2018 23:37

Ajatolláh Alí Chameneí kritizoval USA za ich tvrdý postoj k jeho krajine odvtedy, čo sa Trump rozhodol odstúpiť od dohody medzi Teheránom a západnými veľmocami.

Graf, ekonomika, okuliare, počítač

V rebríčku konkurencieschopnosti Slovensko kleslo na 55. miesto

23.05.2018 23:16

Výzvou pre krajinu je najmä nedostatok kvalifikovaných zamestnancov či vysoké administratívne zaťaženie podnikov.

osýpky - dieťa - infekcia -

Na osýpky na Ukrajine ochorelo už takmer 17-tisíc ľudí, deväť zomrelo

23.05.2018 22:22

Iba v uplynulom týždni zaregistrovali na Ukrajine 1610 nových prípadov infekčného ochorenia, väčšinu infikovaných tvorili deti.

Michael Cohen

BBC: Ukrajina tajne zaplatila za 'rozhovory' medzi Trumpom a Porošenkom

23.05.2018 21:25

Osobný právnik amerického prezidenta Donalda Trumpa Michael Cohen údajne prijal tajnú platbu vo výške najmenej 400-tisíc dolárov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,685
Celková čítanosť: 3665083x
Priemerná čítanosť článkov: 2175x

Autor blogu