Založ si blog

Hlupák je nebezpečný , ale – nenahraditeľný . .. (úvaha sedliaka)

Nikdy som si nenamýšľal, že som nejaký extra mysliteľ. Ale ako starý otec hovorieval, len hlupák verí, že kusom papiera nahradí to, čo ľudia v hlave nosia … a tesne pred tým, než nás definitívne opustil, mi povedal – ak stretneš nesmrteľného, utekaj … prečo starký, opýtal som sa. Pretože prázdnej hlave sa aj tá s kosou vyhne …

Samozrejme, vtedy som to nechápal, došlo mi to až neskôr – žiadne kura zadarmo nehrabe, a kde nič nie je, tam ani dáma s kosou nechodí … však načo by si opätky drala, nie ? No, často mi prišlo do smiechu, keď som videl slogan “ Lenin večne živý „ … len som nikomu nehovoril, prečo sa smejem. Pretože v mauzóleu na živého priveľmi nevyzeral, a ak bol naozaj nesmrteľný, nedivím sa – koľkí by sa mu radšej vyhli … ale to už zachádzame do sprosto-národnej krčmovej filozofie …

Raz sa ma kamarát opýtal, ako môžem o väčšine politikov povedať, že sú nebezpečnými hlupákmi. Dobre sa pobavil, keď som mu povedal – keby to boli naozaj múdri a schopní ľudia, nepotrebovali by zákony desiatky či stovky noviel, a štátny majetok v ich rukách by sa nerozpadal. Iste, najprv sme sa zasmiali, ale potom sme si akosi uvedomili, že sa smejeme nad vlastnou biedou. Nie je totiž nič horšie, ako hlupák s titulom na papieri a mocou v rukách. Potom to vyzerá ako na Slovensku, keď jeden hlupák vymyslí plán, druhý naň minie peniaze a tretí povie – to je sprostosť, a začne s iným plánom – od začiatku.

Kde by bol svet bez hlupákov ? Presne tak, nudili by sme sa … a taká nuda, to vám je ošemetná vec, horšie ako krčma, plná – mudrákov.

Bez hlupákov by bola naša krajina dokonalá, nič by nám nechýbalo, všetci by sme boli bohatí a spokojní … naozaj hnusná predstava, čo poviete ? Však si už len predstavte komplexy boháčov, ktorí by sa nemali pred kým vyťahovať majetkom, či mladučkými milenkami – ktoré síce nevedia poriadne otvoriť ústa, ale vedia sa expresne a na požiadanie vyzliecť … hocikde. Predstavte si titulovaných a ich zúfalstvo, že im nikto nezávidí ich … papierik. Predstavte si zúfalstvo mocných, ktorí by mohli všetko, ale nikoho by to nezaujímalo .. nikto by netúžil po ich moci. Tragédia … naozaj nepredstaviteľná.

Preto je hlupák v každej spoločnosti nenahraditeľný … niektorým hlupákom dajú do rúk moc, aby prešibanci (nie múdri ľudia) mohli klamať a kradnúť. Iných hlupákov naučia čítať a písať, aby sme mohli obdivovať perly ich jedinečného ducha … vzdelanie sa síce minie účinkom, ale hlúposť padne na úžitok … tam, kde má.

Najhoršie je, ak sedliaka naučia čítať a písať … pretože potom nemôže zo sedliaka robiť diplomovaný hlupák – hlupáka, aby zakryl – vlastnú hlúposť … tak, teda … to bola naozaj úchvatná myšlienka – doteraz som si myslel, že som sa len sprostý a zablatený narodil, ukazuje sa však, že ešte sprostejší – umriem. Ešte dobre, že nie som hlupák, ale len – hlúpy sedliak.

Na tanieri sa paria pečené zemiaky a maslo … zemiaky z vlastnej produkcie, maslo od suseda … uživím sa, keby náhodou … takže je vlastne dobre, že som hlúpy sedliak, pretože ak by som bol diplomovaný hlupák, musel by som písaním zakrývať, že – nemám čo jesť … alebo nemám suseda, ktorý by mi dal maslo … hoci niektorí nemajú maslo na tanieri a píšu len preto, aby nebolo vidieť – maslo na hlave. (pssst … a čo robia v lete, keď je horúco a maslo im steká okolo uší ? – možno tvrdia, že to nie je ich maslo, lebo z družstva ich predsa dávno – vyhodili.)

 

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9457867x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu