Založ si blog

Pocit márnosti života . .. alebo spokojnosti

Nad časom sa vyhrať nedá. Vždy príde chvíľa poznania, že naháňačka za zdanlivo dôležitým … je vlastne márny beh za nepotrebným, kde nie je nikdy víťazom – bežec.

Bohatstvo, moc, tituly a postavenie … boli roky, keď som nevedel existovať sám so sebou a často som dumal nad tým, čo mohlo byť a čo nie je. Dávnym láskami … dávnymi spomienkami. Nech to bolo akokoľvek, sotva to bolo na prospech. Skôr to uberalo z času, ktorého nemá nikto dostatok, pretože nikto nevie, kedy príde jeho chvíľa.

Počítať stratené sny, nádeje, lásky či neúspechy – to je nezmysel. Všetko by malo po sebe zanechať hodnotnú spomienku, hoci aj bolestivú. Pokiaľ neostane ani spomienka, alebo priskoro vybledne, asi to nebolo hodnotné. Aj smutné spomienky na to, čo sme stratili – môžu vyčariť úsmev na tvári, hoci v nejednom prípade bolestný. Iste, každý si radšej pamätá radostné chvíle, ale život je nielen o radosti …

Mám dom, chatu, luxusné auto, chodím každý rok plachtiť, bla-bla-bla … ďalej som nevydržal počúvať spolužiaka, akosi mi to pripadalo byť stratou času.

Má naozaj všetko, okrem jedného – šťastnej rodiny. Tretia manželka, v pozadí viac-menej verejná milenka, dva oddelené životy, do ktorých navzájom akosi nepatria. Ona chodí na dovolenky s kamarátkami, on s kamarátmi … čo majú vlastne spoločné ? Možno lásku k majetku a peniazom, ale sotva jeden druhého. Ale obaja sa cítia bohatí, napriek tomu, že sú vlastne – sami. Možno sa cítia aj šťastní, neviem – nevidím do ich vnútra. Len mám pocit, že v mojom prípade by tento druh šťastia bol skôr – nešťastím. Niežeby mi niekedy nepochybilo, napríklad peňazí – ale dokážem s tým žiť, proste si poviem – nemusíš mať všetko, malo by ti ostať aj niečo ako sen, túžba. Hoci aj nesplniteľná alebo nesplnená.

Chodím medzi ľuďmi a často pozorujem, ako sa márne pachtia … napríklad za funkciou. Denne pobehujú spotení, večer sa vracajú domov na pokraji vyčerpania, nemajú čas na život s deťmi, manželkami, nemajú čas na svoje záujmy … čo majú vlastne zo svojho života ? Je to vlastne ich život ?

Písať blog je zábavné. Pozerať sa s odstupom času na myšlienky minulosti, niekedy sa aj pobavene usmievať nad tým, ako bláznivo sa mení život. Sú ľudia, ktorých nemusím … napriek tomu sú prínosom pre môj život, ba často aj zdrojom pobavenia. Alebo poznania, ako sa mení doba.

Raz mi ktosi povedal, že tá doba nášho detstva mu pripadala … akási šedivá, ba až ponurá. Bolo tvoje detstvo šťastné, opýtal som sa. Nepremýšľal a rovno priznal – bolo. No, potom mohla aj tá šeď pôsobiť žiarivo, nie ?

Spokojnosť so samým sebou … alebo vlastným životom ? Alebo skôr vedieť žiť sám so sebou ?

Najskôr vedieť žiť sám so sebou. Akceptovať všetko, čo život prinesie či priniesol. Bez ohľadu na to, aké pocity človek prežíva.

Videl som bývalú lásku a zrazu som si po bezmála štvrťstoročí uvedomil, že je to správne … teda fakt, že ostala bývalá. Čas, ktorý sme spoločne strávili, zanechal pekné spomienky, ale som presvedčený o úplne iných pocitoch, ktoré by som mal – či mala ona – ak by sme ostali spolu. Vtedajšia strata, prehra či neúspech – teda pocity po rozchode, sa dnes ukázali – ako prínos pre oboch. Obaja máme to, čo sme si predstavovali v živote a pritom sme si dokázali uchrániť aj peknú spomienku. Niekdajšie sklamanie vidíme dnes inak, aj keď možno niekde v pozadí rezonuje myšlienka – čo by bolo, keby …

Mám pre teba skvelú ponuku, začal kamarát. Nedopovedal, pretože som mu nedal priestor … bude lepšie, ak ostaneme kamarátmi, konštatoval som. Nemám potrebu nič meniť … som spokojný tak, ako žijem. Naozaj ti nič nechýba ? Chýba, každý deň niečo iné, ale o tom je predsa život, nie ? Aký zmysel by mal život, ak by som mal všetko ? Bol by to vlastne život ? Asi nie … skôr by to bola nuda a nebolo by o čom snívať, nebolo by na čo spomínať … mať všetko znamená – nemať nič. Aspoň dnes to tak vidím ….

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9462744x
Priemerná čítanosť článkov: 3870x

Autor blogu