Založ si blog

Hračka pre dospelých . .. Renault Mégane GrandCoupé Tce 130

Na začiatok príbehu o víkendovej zábave odpoveď na jednu otázku a dve výhrady. Takže – či by som si tento model Renaultu kúpil ? Nie. A čo mi na tomto aute najviac vadí ? Cena a spotreba.

Ale pozor – dôvody, prečo by som si toto auto nekúpil, vôbec nesúvisia s jeho kvalitou, vypracovaním a výbavou. Súvisia skôr s mojím postojom voči cene auta, kde predsa len model Mégane GrandCoupé vo výbave Intense akosi nesedí. Pretože za dvadsaťštyritisíc eur si viem predstaviť iné auto. A k spotrebe len toľko – nie je žiadny problém, aby ste jazdili v hodnotách, ktoré uvádza výrobca. A teda jazdili v priemere na päť litrov či o pol litra viac pri využívaní klimatizácie. Problém spočíva v niečom inom – možnostiach auta.

Keď ich spoznáte, pochytí vás také nadšenie, že jednoducho nedokážete jazdiť na spotrebu. Ale poďme od začiatku.

Známi si chceli kúpiť nové auto a tak ma požiadali, či by som im nesprostredkoval niečo na vyskúšanie z produkcie Renaultu. Žiadny problém – po bližšej diskusii padla voľba na Mégane, a predajca nám na víkend zapožičal model GrandCoupé vo výbave Intense, s motorom objemu 1,2 l a výkonom 96kW(130 PS). Výbava Intense je najvyššou v rámci ponuky Renaultu, a v spomínanom modeli bola kombinovaná so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Bláznivý víkend sa mohol začať …

Musím priznať, že jednadvojky motory veľmi nemusím. Mám na ne neveľmi príjemné spomienky z dávnejšej minulosti, kde sa pokladali za prelom vo vývoji, ale priniesli len chabú dynamiku a neprimerane veľkú spotrebu. Značku, ktorá ma takto sklamala, nebudem menovať – nepatrí sa.

K samotnej výbave auta len pár viet. Renault sa snaží o bohaté vybavenie aj v základnej verzii, takže najvyššia výbava Intense ponúkne aj to, na čo ste zvyknutí u áut inej cenovej kategórie. Áno, cena tohoto modelu v spomínanej výbave sa naozaj pohybuje na úrovni, v ktorej si viem predstaviť iné autá, ale z hľadiska vybavenia je primeraná. Dvojzónová klimatizácia, sedempalcový tablet so širokou paletou nastavení auta a informácií … mohol by som naozaj veľa spomenúť. A keď už tablet – aj ten mi veľmi nevyhovuje, pretože jeho používanie za jazdy nie je veľmi bezpečné, pričom sa niektoré funkcie dajú nastaviť len jeho prostredníctvom. Čo už, nič nie je dokonalé.

Poďme však k tomu, čo ospravedlní aj cenu modelu – k jazde. Stačilo by jedno slovo – fantázia. Bez ohľadu na to, či sedíte v aute štyria (radšej neskúšajte), alebo len šofér prípadne aj spolujazdec – je to naozaj zábava. Dalo by sa povedať – hračka pre šoféra. Motor možno nemá taký výkon, aký by sa požadoval v spojení so slovami – výkonné športové auto – ale zásluhou vynikajúceho podvozku s možnosťou nastavenia jazdných režimov, je to naozaj ojedinelý zážitok. Auto poskytuje ojedinelú kombináciu vlastností – môžete jazdiť v rámci rýchlostných limitov a pritom byť suverénne najrýchlejší na ceste. Na okreskách bez problémov “utriete” aj autá renomovaných značiek a oveľa väčšieho výkonu, čo je predovšetkým zásluha naozaj skvelého podvozku. Pardón … treba si nastaviť režim Šport. Zmení sa nielen nastavenie auta, ale aj grafika prístrojov, pribudne fascinujúci zvuk motora v kabíne (neviem, z reproduktorov ?), auto si doslova sadne na cestu a ide ako po koľajniciach. Naozaj skvelé.

Prečo nejazdiť vo štvorke ? Dá sa, však GrandCoupé je štvordverových sedanom, ale vzadu to predsa len nie je príliš pohodlné pre dospelých.

Spotreba … nuž áno, skúšal som možnosti auta, motora a podvozku, a spotreba bola okolo osem litrov na sto kilometrov. Pre mňa pochopiteľné, pre iného neprimerané. Ale na druhej strane, dá sa jazdiť aj na päť litrov, ak nebude pričasto využívať potenciál auta.

Vábnička na pokuty ? Iste, ani si neuvedomíte, a auto sa rozbehne ako bláznivé. Ale ak spoznáte jeho vlastnosti, zistíte, že sa vôbec nepotrebujete ponáhľať a môžete jazdiť v rámci limitov a aj tak dynamicky. Príde do cesty kolóna, napríklad v smere z Banskej Bystrice na Donovaly, a dokážete sa bez problémov dostať dopredu, pričom neohrozíte nikoho. Auto so spomínaným motorom ťahá od nízkych otáčok (zásluhou turba), a v športovom režime sa nechá bez problémov vytočiť na päťtisíc otáčok. Plusový bod navyše – pri manuálnom režime sa prevodovka nesnaží zbytočne zasahovať do vášho radenia. A ďalší kladný bod – stupne sa radia logicky, teda pohybom páky voliča vpred radíte nižšie stupne (7-1) a pohybom vzad – vyššie stupne (1-7).

Záver ? Jednoduchý – napriek tomu, že cena auta sa mi zdá pomerne vysoká, rozhodne stojí auto za tie peniaze. V mojom prípade by som asi siahol skôr po Mégane RS, ale aj tento model ma presvedčil a v prípade voľných financií by rozhodne stál za úvahu. A ak by bola cena pod dvadsaťtisíc eur, bol by horúcim favoritom.

Európska integrácia je politickým podvodom storočia!

22.10.2017

Predtým, než začnete posudzovať nadpis alebo obsah blogu, zamyslite sa nad niekoľkými otázkami - prvá znie, čo bolo podstatou zmien po novembri 1989, a druhou, prečo došlo k rozpadu československej viac »

Obete doby . .. Modrý Kameň

21.10.2017

Po dlhšej dobe som mal čas obzrieť okolie, a tak som sa zastavil vo Veľkom Krtíši, a cestou späť išiel cez Modrý Kameň. Mestečko, ktoré v určitej dobe prinieslo prelom v mojom živote ... viac »

Výmena M. Kotlebu nie je podstatou volieb v BBSK

21.10.2017

Kto si namýšľajú, že porážkou M.Kotlebu v blížiacich sa voľbách sa vyrieši problém, mal by veľmi rýchlo precitnúť. Pretože stať sa predsedom samosprávneho kraja neznamená veľa, ak viac »

Borut Pahor

V prvom kole zvíťazil Pahor, podľa všetkého sa uskutoční aj druhé

22.10.2017 21:46

Po zrátaní 95 percent odovzdaných hlasov má v slovinských prezidentských voľbách Borut Pahor 47,3 percenta. Ak bude aj druhé kolo, postúpi doň aj bývalý komik Marjan Šarec.

sobotka česko CSSD

Voľby, aké ešte Česko nezažilo

22.10.2017 20:00

Líder ANO sa nachádza v kurióznej situácii. Dosiahol síce výrazný náskok, ale bude mať problém dohodnúť sa na vzniku vlády.

James Toback

Režiséra a scenáristu Tobacka obvinilo z obťažovania 38 žien

22.10.2017 18:58

Prípad sa v mnohých ohľadoch podobá na dávnejšie medializovanú kauzu Harveyho Weinsteina. Aj Toback všetky obvinenia popiera a dokonca tvrdí, že je "biologicky nemožné", aby to bola pravda.

AfD, Alternatíva pre Nemecko

Demonštranti protestujú proti AfD, podľa AfD útočia na demokraciu

22.10.2017 18:21

Nový nemecký parlament sa zíde prvýkrát už v utorok. Medzi jeho 709 poslancami bude aj 92 zástupcov krajne pravicovej AfD.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,442
Celková čítanosť: 2960507x
Priemerná čítanosť článkov: 2053x

Autor blogu