Založ si blog

Áno, aj Národná banka Slovenska má podiel viny . ..

Na začiatok – nie som z radov klientov poisťovne Rapid Life, ktorí v týchto chvíľach premýšľajú, koľko peňazí dostanú a či vôbec dostanú. Napriek tomu som so spomínanou poisťovňou prišiel do kontaktu, a súhlasím s názorom jej predstaviteľov, že svoj podiel viny na dnešnej situácii má aj NBS. Len mám na to iné dôvody.

Sťažnosti na postupy košickej poisťovne sa množili roky, o čom najlepšie svedčia diskusie na internete. Prvé som našiel niekde z roku 2008. Ak vezmem do úvahy, že dnes máme rok 2017, som presvedčený o hrubom zlyhaní kontrolného orgánu, ktorým je práve Národná banka Slovenska.

Na začiatok som spomenul, že nie som z radov klientov košickej poisťovne. Naozaj nie som, ale mal som zásluhou poistenia príbuzného skúsenosti s postupmi tohoto subjektu a dodnes je mi záhadou, prečo tieto postupy neprekážali kontrolným orgánom. Ak sa dobre pamätám, navštívili sme pri likvidácii jeho poistenia centrálu poisťovne trikrát či štyrikrát. Nikdy sme sa nedostali ďalej, ako po recepciu s dvoma dámami, ktoré na všetko prikyvovali a nevedeli nič. Zodpovednú osobu za likvidáciu a výplatu cieľovej sumy sme nikdy nevideli, a tento jav platil plošne – nevideli sme nikdy a nikoho, kto by bol kompetentný odpovedať na naše otázky. Celkovo nás výlety do Košíc vyšli na niekoľko stoviek eur.

Jediný spôsob komunikácie, ktorý poisťovňa uznávala, bol písomný styk.

A sprevádzali ho dlhé týždne čakania na odpovede, nakoniec prišli listy s nezmyselnými požiadavkami – ako napríklad na zaslanie originálu poistnej zmluvy. Keďže sa týmto veciam trošku rozumiem, nedali sme sa týmto druhom požiadavky dobehnúť, vedel som si živo predstaviť, ako by sme skončili, ak by sme z rúk pustili jediný originálny doklad.

Cieľová suma bola nakoniec vyplatená, okresaná o niekoľko stoviek eur, čo bolo odôvodnené nesprávnou kalkuláciou v čase uzatvorenia zmluvy či akýmsi podivným poplatkom. Celkovo nedostal môj príbuzný ani to, čo do poistenia vložil. Nehovoriac o strate, ktorá mu vznikla opakovanými cestami do Košíc, právnou pomocou a korešpondenciou s poisťovňou.

No za tento stav viním predovšetkým zlyhanie NBS.

Mala ako orgán dozoru zasiahnuť bez meškania už pri prvých náznakoch, že s košickou poisťovňou nie je niečo v poriadku. Už len fakt, že v poisťovni sa nedá dostať ďalej ako na recepciu, by mal stáť za úvahu. V žiadnej inej poisťovni sa mi nestalo, aby ma odkazovali výhradne na písomný styk, neboli ochotní a zrejme ani schopní poskytnúť funkčný kontakt na zodpovednú osobu. Telefonáty stabilne končili u nejakého operátora, ktorý pri akomkoľvek náznaku sťažnosti jednoducho prerušil hovor.

Písomná komunikácia s poisťovňou vyvolávala vo mne dojem, že sa vlastne kontaktujem len s jednou osobou, pod rôznymi funkciami a menami. Listy na mňa pôsobili, akoby ich (ľudovo povedané) jedna mater mala. Zo skúseností iných som zistil, že majú podobný názor.

Prečítal som si aj stanoviská poisťovne k postojom a vyjadreniam NBS. Možno by som nejednej výhrade aj uveril, nebyť toho, akú skúsenosť sme mali. Iste, aj ja pokladám za zlyhanie, ak orgán dozoru schváli nesprávne kalkulácie. Lenže v prvom rade je to zlyhanie autora kalkulácií, teda pracovníka poisťovne. Ak by poisťovni záležalo na klientoch, ako to na svojom webe tvrdí, neprenášala by vlastné pochybenia na ich plecia, riadne by ich vyplatila a problém by riešila s kontrolným orgánom.

V každom prípade to bol ďalší klinec do rakvy mojej dôvery voči poisťovniam a bankám. Opäť sa potvrdilo, že klient je dobrý len dovtedy, kým platí … keď pýta, pohľady a postoje sa zmenia. Nehovoriac o zaujímavých počinoch zákonodarcov, ktorí sú schopní svojimi právnymi normami urobiť aj z poctivo platiacich partnerov – nedôveryhodných.

Mám na mysli novelizácie zákonov, súvisiace s poskytovaním rôznych finančných služieb, hlavne úverov, leasingu a hypoték. Myslel som, že ak si poctivo splácam svoje záväzky, nebudem mať problém so získaním financií v prípade potreby. Chyba – hoci som jeden leasing poctivo splatil, na základe zmeny zákona mi rovnaká spoločnosť odmietla poskytnúť ďalší, pretože som podľa novely zákona už nespĺňal kritériá.

Čo na to povedať ? Hádam len to, aby sa autori podobných zákonov radšej starali tak poctivo o štátne financie, ako poctivo a nezmyselne zasahujú do súkromných záležitostí. Pretože aj príklad poisťovne Rapid Life potvrdzuje, že sa vedia starať o všetko možné, len nie si plniť povinnosti spôsobom, ktorý by bol na prospech tých, čo ich svojimi daňami živia.

A na záver ? Opäť problém s poisťovňou. Nejaký “ korunovaný somár “ necháva lepiť cesty asfaltovým štrkom. Výsledkom je obitý lak na autách, rozbité čelné sklá a poisťovne, odmietajúce náhradu týchto škôd s odkazom, že na tieto udalosti sa poistenie nevzťahuje. Asi budem nosiť auto na pleci v taške, keď zbadám opravu cesty …

Hanus nepísal . .. aby si mohla Kepplová . .. kopnúť

26.05.2018

Kauza Cervanová sa tiahne desaťročiami histórie - tak niekdajšieho Československa, ako aj súčasného Slovenska. Padli súdne rozhodnutia, nadobudli právoplatnosť, mala by byť uzavretá. Pred viac »

Kľúčový štváč alebo táraniny P. Schutza

25.05.2018

Vždy si spomeniem na zmenu majetkových pomerov v denníku SME, keď aj P.Schutz stál na strane tých, ktorí chceli odísť (a nakoniec aj odišli) ... a čoraz viac chápem, prečo ostal, alebo skôr viac »

Seď, čakaj buď rád, že nezdochneš . ..

25.05.2018

Titulok vystihuje stav “reformovaného”, alebo skôr sprivatizovaného a rozkradnutého zdravotníctva. Osem hodín ráno, pani sťažka vychádza z dverí polikliniky, namáhavo prechádza pár krokov viac »

Russia Painting Vandalized

Vandal poškodil obraz Ivana Hrozného v moskovskej Tretiakovskej galérii

26.05.2018 22:28

Muža z Voronežskej oblasti na juhozápade Ruska obvinili z poškodenia súčasti národného kultúrneho dedičstva.

PEOPLE-ALAN BEAN/

Vo veku 86 rokov zomrel štvrtý muž na Mesiaci, astronaut Alan Bean

26.05.2018 22:19

Na mesačnom povrchu strávili 31 hodín a 31 minút, z toho sedem hodín a 45 minút mimo kabíny modulu.

záchranári, tatry, hory, sneh

Poľskí záchranári zrejme našli v Tatrách telo hľadaného Čecha

26.05.2018 21:44

Pátranie po 53-ročnom mužovi sa začalo na slovenskej strane koncom októbra minulého roka po tom, čo sa nevrátil domov.

putin, šinzo abe

Putin a Abe rokovali o Kurilách a mierovej dohode, telefonovali s kozmonautmi

26.05.2018 21:16

Ruský prezident Putin a japonský premiér Abe rokovali v Moskve o vzájomných vzťahoch, pričom neobišli ani sporné otázky Kurilských ostrovov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,689
Celková čítanosť: 3677099x
Priemerná čítanosť článkov: 2177x

Autor blogu