Založ si blog

SaS a spol. – metelescu blescu

Cesta pod Strečnom neprejazdná … a samozrejme problémy nedali na seba dlho čakať – najmä s nákladnou dopravou. Sulík a spol.chcú zavrieť bane a baníkov voziť do Jaguaru. A nakoniec sa starostovia obcí, priliehajúcich k náhradnej trase, vedúcej z Oravy na Kysuce búria – ani pár dní s nákladnou dopravou sa nedá akceptovať … z každého problému vytŕča najmä – sebectvo a pokrytectvo.

Najprv snáď jeden odkaz, súvisiaci s problematikou výroby el.energie, súvisiaci s Nemeckom. Do roku 2022 chce Nemecko odstaviť všetky jadrové elektrárne. A samozrejme plánuje prejsť v najväčšom možnom meradle na výrobu energií z obnoviteľných zdrojov. Ale realitou súčasnosti je, že výmenou za odstavenie jadrových elektrární muselo vsadiť aj na rozšírenie produkcie z fosílnych palív. Či sa naozaj podarí dosiahnuť plánovaný 80% produkcie energie z obnoviteľných zdrojov, je zatiaľ vo hviezdach, ale súdiac podľa vplyvu spoločností, profitujúcich z ťažby nerastného bohatstva (najmä ropy a zemného plynu) sa dá dnes povedať, že je to skôr – ilúzia. A Slovensko ?

Iste, ťažba hnedého uhlia, využívaného v tepelných elektrárňach, je dotovaná – možno až neprimeraným spôsobom. Na druhej strane – „pokrokových“ nápadov z dielne pravicových strán sme zažili množstvo, a skoro nikdy to neskončilo tak, ako sa pôvodne predpokladalo. Môžeme spomenúť aj tvrdenia, že je zbytočné vyrábať či ťažiť to, čo môžeme lacnejšie doviezť zo zahraničia, a čo nakoniec skončilo – rastom cien práve u dovážaných produktov, samozrejme až vo chvíli, keď sme sa už k vlastnej produkcii nemohli vrátiť. Sotva sa dá predpokladať, že v prípade zatvorenia baní a dovozu uhlia by to skončilo inak. Navyše, ak nám prekáža „sponzorovanie“ domácich výrobcov a producentov, akosi nedáva zmysel, prečo chcú kritikovia sponzorovať privandrovalcov – otázka znie, aký prínos budú mať sami z podobného návrhu, pretože ako sa hovorí – ani kura nehrabe nadarmo.

Strečno, kamióny a protesty dotknutých obcí ?

S názorom predstaviteľov dotknutých obcí sa dá súhlasiť, pretože je klamstvom tvrdenie o veľkej obchádzke, ktorú musia absolvovať šoféri kamiónov. Stačí predsa využiť služby železníc, bude to pre nich lacnejšie a cestou si môžu aj pospať, nie ? Zarobí aj nákladná preprava alias Cargo … asi nezarobí, pretože na Slovensku sa nenosia jednoduché a spoločensky prospešné riešenia, však ?

Kde je teda problém ? Asi najskôr v tom, že na jednoduchých riešeniach sa nemôže kde-kto obohatiť z vrecka daňového poplatníka.

Vraj sme ako národ neprispôsobiví, čo sa týka ochoty cestovať za prácou. Som presvedčený, že ak sa priznajú novodobým vandrovníkom podobné benefity, ako poberajú rôzni tlčhubovia zo slovenského či európskeho parlamentu, pridelia sa im honosné bezmála dvojmesačné prázdniny a prizná násobok mzdy v štýle spomínaných … priam sa pohr…. nie, nepohrnú do Jaguaru, pretože bude dosť pracovnej sily aj v mieste jeho pôsobenia. Ale preto asi automobilky na Slovensko nejdú, aby slušne platili za kvalitne odvedenú prácu, nie ?

Skôr sem chodia preto, ako istá spoločnosť na výrobu káblových zväzkov, ktorá donedávna odmeňovala podľa vzorca – za trojnásobne vyššiu normu ako v domovskej krajine, na výplatu 1/7 platu v domovskej krajine … asi nemali na kamery pred toaletami, sledujúce, ako ich chce pospolitá Slovač okrádať o peniaze s.aním na toalete, nie ?

Celkom som sa zasmial na článku s názvom „Národnoštátnym záujmom Slovenska je, aby Fico a spol. skončili na smetisku dejín, tvrdí SaS“ …. nie, rozhodne nepochybujem, že nejedna súčasná politická strana by patrila na spomínané smetisko, len mi akosi nevonia, že túto myšlienku prednáša politik, ktorý už sám mal byť obyvateľom danej lokality pre škandál na ministerstve obrany … a rozhodne nemal sedieť v parlamente. Ale tak ďaleko asi nevidí, zrejme v parlamente platia príliš málo na to, aby to stačilo na kvalitné okuliare.

V každom prípade, čisto z kolegiality by mohla SaS na spomínanej ceste odprevadiť SMER-SD … národ to prežije … aj keď dnes už asi neocení.

 

Chlapci – ďakujeme . . . .

20.02.2018

Dalo by sa napísať veľa, ale ako sa hovorí - kde nič nie je, tam ani rožkatý nechodí. A musíme objektívne priznať, že nad Ruskom sme vyhrali zásluhou podcenenia zo strany súpera a potom už viac »

Právny štát podľa magistra Táraja . . .

18.02.2018

Vinný je ten, kto sa mi nepáči. Koho mám rád, ten nemôže byť vinný ani vtedy, ak o jeho vine rozhodli súdy ... výrok súdu platí len vtedy, ak mi to vyhovuje. Ak mi to nevyhovuje, súd bol viac »

Kto nectí ženy – nie je chlap . ..

17.02.2018

... áno, nie je to náhoda. Ale keď sa niekto vydáva za intelektuálnu elitu spoločnosti, a pritom sa k ženám správa ako chrapúň, nie je chlap, ale - slaboch a darebák. Môžeme nesúhlasiť, viac »

Afrín Sýria Kurdi Turecko

Sýrske provládne sily sa krátko po vstupe do Afrínu museli stiahnuť, tvrdia Turci

20.02.2018 20:08

Hovorca Núrí Mahmúd tiež povedal, že provládne sily prichádzajú na pozvanie YPG, aby sa zapojili do obrany Afrínu a priľahlej štátnej hranice pred "nespravodlivou inváziou" z Turecka.

porošenko

Porošenko podpísal zákon o oblastiach podporovaných Ruskom

20.02.2018 20:04

Konflikt na východe Ukrajiny vypukol po tom, čo Rusko anektovalo ukrajinský Krymský polostrov, a od apríla 2014 si už vyžiadal vyše 10 000 ľudských životov.

Anton Hrnko

Hrnko a Blanár kritizujú dvojjazyčné tabule a značky, Hrnko aj samotný Most-Híd

20.02.2018 20:00

Dvojjazyčné tabule a dopravné značky, s ktorými prichádza minister dopravy Árpád Érsek z Mosta-Híd, sú zbytočné.

Bratislava Parlament Schôdza andrej danko

Národniari nechcú Žitňanskej uhnúť

20.02.2018 20:00

Koaliční partneri SNS a Most-Híd si v posledných dňoch nevedia prísť na meno. Spory majú hneď dva. Jeden sa týka dopravných značiek v maďarčine a druhým sú menej prísne tresty pre občasných užívateľov drog.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,584
Celková čítanosť: 3318813x
Priemerná čítanosť článkov: 2095x

Autor blogu