Založ si blog

Špička ľadovca alebo skôr rakovina finančného systému

Problém poisťovne Rapid Life je dokonalou ilustráciou, ako dnes fungujú rôzne finančné inštitúcie … dalo by sa povedať, že stoja nad všetkým – počnúc klientom a končiac zákonom.

Týka sa to rovnako bánk, ako poisťovní, či iných inštitúcií, fungujúcich vo finančnom systéme. Stačí si pripomenúť, že odmietaný euroval neslúžil na záchranu Grécka, ale v skutočnosti poslúžil na záchranu nemeckých a francúzskych podvodníkov, ktorí roky nakupovali bezcenné grécke dlhopisy za peniaze klientov.

Klient banky či poisťovne je vlastne baran, ktorého možno beztrestne a neobmedzene odrať doslova až na holú kožu. Legislatíva je dnes nastavená tak, že finančná inštitúcia zarába za každých okolností, a klient len v prípade, ak má šťastie a niečo ešte ostane. Praktiky, ktoré sú v iných sektoroch podnikania označované za špekulatívne, alebo dokonca zločinné, sú vo svete finančníkov úplne bežné. Nemôžeme sa diviť, však finančný sektor kráča ruka v ruke s politikmi, a tí tiež povedia pravdu len vtedy, keď sa pomýlia.

Klasickou ukážkou, akým spôsobom funguje poisťovníctvo, je zákonné poistenie motorových vozidiel.

Došlo síce pred časom k istým legislatívnym obmedzeniam, ale stále platí, že ak aj dovlečiete do poisťovne za golier vinníka, ktorý vám spôsobil škodu, a dokonca sa aj prizná, napriek tomu nemáte žiadnu istotu, že poisťovňa škodu preplatí – hoci vy ste si svoje povinnosti voči poisťovni riadne splnili. Nehľadí sa na vaše potreby, ale obvykle sa najprv hľadá zádrapka, na ktorej základe by bolo možné váš nárok odmietnuť. Iste, skúsenosť s poisťovňou Rapid Life, kde sa nebolo možné dostať ďalej, ako po tzv.zákaznícke centrum, a nebolo možné komunikovať osobne alebo telefonicky s kýmkoľvek zodpovedným – to je už len čerešnička na torte úplne bežného správania poisťovní. Všetko riešte písomne … pochopiteľné, pretože tým sa predlžuje doba vysporiadania záležitosti a získava čas.

V prípade bánk je to veľmi podobné. Banky zväčšujú svoje zisky, rastie ich majetok, ale klienti – teda vlastníci vkladov, nezískajú ani toľko, čo postačí na pokrytie strát, spôsobených infláciou a medziročným rastom cien. Ako je to možné, že vlastník vkladu stojí na mieste, a správca jeho majetku bohatne ? Opäť rovnaká príčina – zle nastavená legislatíva.

Dá sa tento zvrátený systém zmeniť ? Stručne povedané – nie. Nie v súčasnej dobe, pretože nie je politický záujem a od finančných inštitúcií sa rozhodne nedá čakať, že opustia to, čo im tak vyhovuje.

Smiech je zdravý . . . alebo ministerstvá ešte raz

20.10.2017

Dalo by sa o niektorých reakciách pod mojim včerajším blogom napísať veľmi veľa, hlavne o jednom prispievateľovi, ktorí akosi nezvláda svoje emócie, ale ... bolo by to zbytočné. Ministerstvá viac »

Ministerstvo spravodlivosti . . . vlastne nepotrebujeme . . .

19.10.2017

Nemôžem ani za svet pochopiť, prečo máme ministerstvo spravodlivosti, doslova prepchaté právnikmi, ak štát musia v sporoch zastupovať súkromné právne kancelárie ... možnosti odpovede na viac »

Kto najviac znevažuje prácu policajtov ? Darebáci s maslom za ušami . ..

18.10.2017

Je zbytočné, aby sme sa bavili o lehotách na vyšetrovanie trestnej činnosti ... alebo o tom, ako bojovať s korupciou na najvyšších miestach, pretože ten, kto je pri moci - má aj možnosti, aby viac »

autá

Autá bez šoféra dostali v New Yorku zelenú

20.10.2017 16:00

Zdá sa, že skutočným "nepriateľom" šoférov z povolania nebude Uber a podobné firmy. Z trhu ich môžu vytlačiť autá, ktoré žiadneho šoféra nepotrebujú.

Tomáš Drucker

Úpravou ordinačných hodín sa má podľa Druckera posilniť primárna sféra

20.10.2017 15:43

Rozšírenie ordinačných hodín sa nestretlo s pochopením u lekárov. Svoju nespokojnosť vyjadrili viacerí aj na sneme Slovenskej lekárskej komory.

Historické jadro mesta Bardejov je zapísané do zoznamu UNESCO.

Bardejov chce získať investíciu za 55 miliónov eur

20.10.2017 15:06

Bardejov sa uchádza o 55 miliónovú investíciu nemeckej spoločnosti Kamax, ktorá by priniesla vznik vysokokvalifikovaných miest.

Kamión

ČESMAD žiada samostatnú európsku smernicu pre cestnú dopravu

20.10.2017 15:01

Návrh smernice o vysielaní pracovníkov podľa ČESMAD-u skomplikuje medzinárodnú cestnú dopravu a spôsobí problémy slovenským dopravcom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,439
Celková čítanosť: 2954099x
Priemerná čítanosť článkov: 2053x

Autor blogu