Založ si blog

Ej bisťu, Amerika . . . naše baby

… socializmus sa nevráti, zahlásil Fero nad krígľom piva. Škoda, ozvala sa Anča, miestna krčmárka. Prečo ? priletela otázka odkiaľsi z „pléna“. Pretože za socializmu sedeli duševne chorí na psychiatrii, zlodeji obývali väznice a ľudia – žili. Ej bisťu, pekne hovoríš, až mi slza kvapla na líco … zatiahol Gejza, írečitý to Slováčisko, ktorého nárečie by nepoznal ani slovutný jazykovedec, keďže všetko pletie dohromady.

Ej, bisťu … tak nejako napadlo aj mňa, keď som videl, ako sa naši páni medzi sebou hašteria, ani čo by ľudu doteraz poctivo slúžili a žiadnu výplatu nedostali, ako je to dnes niekde aj bežné. No teda, niektorých by som vedel možno vyplatiť aj z vlastného, ale sused zakričal, vraj tej liesky je škoda na tie, krepie palice. Asi má aj pravdu, lebo predsa len mám radšej lieskovce, ako lieskové palice … hoci na niekoho chrbte by sa aj taká bakuľa dobre vedela podpísať, chodil by tak rovno, ani čo by tyč zhltol. A tá kondička, keď by si týždeň nevedel sadnúť, ešte by mi aj ďakoval.

Inu, obzrel som sa v krčme a začul, ako Gejza na mňa čosi spoza krígľa bľaboce … započúval som sa, a pochopil jeho slová, vraj mala mafia na úrade vlády styčného dôstojníka, či styčnú dôstojníčku, alebo čo to chľapotal. Imro, prekladaj … zavelil som jeho bratovi. No, vraj oné … predseda mal na úrade tú, no babu s kontaktom na mafiu. Netáraj, vypleštil som naňho okále, ani čo by som práve videl výplatu. No hej, v novinách tak píšu, na … kukni sa a podával mi ohmatané noviny, ani čo by ich krava žula v papuli, hoc ich pred hodinou kúpil. Kukám, skúmam … no k svetu je, síce nie môj typ … ale dá sa kukať, pravdu hovoríš, neklameš. No a to je ona, vyprskol na mňa slová, miešané s penou z piva. Utrel som si ksicht, nech nevyzerám ako ten, no … Lewis po behu na sto metrov, upozornil Imra, že ráno som sa sprchoval a teraz sa mi akosi netreba, a zamyslel … a to ako naozaj, ona robila u oného, premiéra … naozaj, škeril sa Imro.

A terazky oné, opozícia vykrikuje, vraj to premiér mal vedľa seba, no … kamošku s nejakým mafiánom, či čo. Radšej som si odsadol nabok, Imro zjavne nepochopil, že som sa ráno umýval, a ďalej mi posielal spŕšky mokrých slov …

I dal som fakty na kopu a skúsil sa zamyslieť, kde je asi havo zakopaný. Pracovala pre premiéra, vraj pozná nejakého mafiána … cítil som sa akosi ťažko na rozmýšľanie, treba si uľaviť, potom aj myšlienky rýchlejšie pobežia, nie ? Niečo na tom pravdy bolo, lebo ako som vychádzal z oného zariadenia, bachla ma do hlavy spásonosná myšlienka – už viem, už viem, ako to bolo. Zarazil som sa, lebo chlapi v krčme na mňa čumeli, akoby som z jahody spadol, a Anča sa pod pultom skrývala a vyľakane vykúkala. No čo je, pýtam sa jej … nič, nič, len si tak zakričal a ja som ľakavá, však vieš, nie ? No neviem, či si ľakavá, pretože keď platím, zhrabneš peniaze takou rýchlosťou, ani čo by ťa nindžovia trénovali. No vieš, a na čo si to vlastne prišiel ?

Aha, preglgol som hlt piva … už viem, prečo tak opozícia zúri. A prečo ? No lebo závidia priemerovi, že tá kočica pracovala pre neho, a nepracovala pre nich … a mohli mať aj vlastnú mafiu, a nemajú ništ. Ej bisťu … Imro až tak vyskočil spoza stola, a aký bol dlhý, taký sa pred ním rozpleštil na dlážke. Akosi podcenil váhu a kvalitu tekutín, ktoré do seba vykydol, a no a teraz sa to kruto prejavilo. Kým sa dvíhal zo zeme, čosi šomral a nakoniec prehodil – vidíš, to ma nenapadlo, že môžu onému, priemerovi závidieť … no hej, konečne sa Imro usadil, musíš sa na to pozerať komplexne … ako hovoril, začalo mi gamby od smiechu vykrúcať, ako sa snažil používať odborné termíny, hoci sotva držal zadok na stoličke. Pozri sa, čo sa schádza okolo priemera a porovnaj s tým, čo sa schádza okolo nich … otŕčal mi svoj obitý smartfón …. no hej, pozeral som, naozaj nie je čím sa chváliť … aj moja deväťdesiatročná suseda vyzerá lepšie, to je pravda.

Tak čo … budeme mať novú vládu … vyhrkol Jano. A ba kieho helementa, uškrnula sa Anča spoza pultu, akurát sa kmíni vymenia a život pôjde ďalej. Čo s nimi ? Čoby malo byť, musíme sa na nich pripraviť, odgrgol si Imro. A to ako … no, chcelo by to niečo, čo ešte vo svete nemajú. Napríklad jednotné oblečenie s označením, ale nie nápisom poslanec, minister a podobne … ale skôr také nápisy, ako pozor – kmín, alebo keď spím – neklamem … no, a ešte železnú guľu s retiazkou na čongále, nech si zvykajú … vykríkol náhle Gejza, ktorý už dlhšie odpočíval …

Mám to, zvrieskol Imro a Anča opäť bojazlivo vyzerala spod pultu. Netreba riskovať, rovno im zviažme ruky, nohy, zapchajme ústa a bude. Nebudú môcť kradnúť, klamať ani utiecť s lupom … víťazoslávne na nás čumel, ale uškľabok ho hneď prešiel, ako zbadal naše kyslé ksichty. Čo je, zhúkol … ništ, nápad je dobrý na prvé počutie, ale ako budú prejednávať zákony, hlasovať a vykonávať ostatné činnosti … ej bisťu, zakabonil sa ksicht Imrovi, na to som nepomyslel. Čo teraz ? Skoro sa rozplakal … chytil som ho okolo pliec a chlácholil … nebuď smutný Imro, však sa to dá aj inak. Stačí – nevoliť kmínov, luhárov … usmial sa cez slzy, pravdu máš … až mi je to divnô.

No hej, to je divné aj mne … prečo sme na to doteraz – neprišli.

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9458082x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu