Založ si blog

Muž cez palubu

V núdzi poznáš priateľa … niektorí by však mohli povedať – kým máš peniaze, máš aj priateľov.

Pri pozorovaní chaosu, ktorý vládne medzi politikmi a obchodníkmi v posledných dňoch a týždňoch, sa musí nestranný pozorovateľ len smiať. Láska na zajačom chvoste, dalo by sa povedať. Nie je však ničím ojedinelá. Spomínam si, ako pred dlhými rokmi dali všetci ruky preč od jedného pána, ktorý sa zaplietol do akýchsi čudesných obchodov (vtedy ešte nepoznali termín biely kôň), prišiel o všetko a skončil na ulici. Nezdravili ho dokonca ani tí, ktorých neraz vytiahol z problémov. Lenže … všetko sa môže zvrtnúť.

Chlap sa napriek okolnostiam vzoprel, a hoci to trvalo roky, znova sa postavil na nohy. Bolo nesmierne zaujímavé sledovať, ako reagovalo okolie, ktoré ho predtým s takou ľahkosťou … odkoplo. Zrazu sa všetci tvárili, akoby sa nič a nikdy nestalo. O to viac ostali mnohí šokovaní, keď objavili vo svojej pošte rôzne výzvy, súvisiace s vrátením pôžičiek z onej dávnej doby, na ktoré dávno zabudli v presvedčení, že keď niet chlapa, niet povinnosti. Zaskočené komentáre v štýle “však sme kamaráti, nejako sa dohodneme …” …. sklamané tváre “také drobné a toľko kriku okolo nich ….”

Nuž, priateľstvo sa vie celkom predražiť, ak sa zradí …

Nedalo by sa s ním dohodnúť, pýtal sa má jeden známy, ktorý kruto podcenil situáciu a hrozila mu strata bývania. A prečo by sa mal dohadovať ? Pri mojej otázke najprv mlčal a potom vyhŕkol … však sme ľudia, nevidí. Asi nie, však … choval si sa k nemu ako človek, keď mal problémy ? … to bolo niečo iné.

Iné … no áno, vtedy tieklo do topánok inému, bolo to celkom výhodné (však mu nemuseli nič platiť), a zdalo sa, že ľahko zmizne dlh … nezmizol. A zrazu sa chceli niektorí … dohodnúť. Zabudni, ako sme sa chovali … však sme kamoši, nie …

Asi … nie. Vlastne som si spomenul na tuto situáciu, ktorá je už divného dáta, len pri sledovaní toho, ako aj naše “celebrity” utekajú od tých, ktorí skončili v nejakých problémoch. Hrdo sa dištancujú … my s tým nič nemáme, nás sa to vlastne ani netýka. Typická forma pokrytectva, ku ktorej dokonale sedí jedna hláška z istého filmu, kde …

išiel jeden kamarát okolo domu iného kamaráta a ako zahýbal za roh, akosi zistil, že došlo k (určite nezavinenej) zrážke s jeho ženou … ktorá bola z nejakých nevysvetliteľných príčin úplne nahá a sedela na …. no proste nehoda, nie ?

Jeden by neveril, aké nešťastne nehody sa stavajú, nie ?  Veru, priateľstvo s niektorými ľuďmi naozaj pripomína skôr nehodu, než niečo cenné v ľudskom živote. A vôbec sa nemá rado s peniazmi, teda akékoľvek kamarátstvo alebo priateľstvo. Ak sa náhodou stretnú, obvykle končia.

Toť s jedným kamarátom, teda … možno som mu ja kamarát, ale on mne už asi nie. Pred časom prišiel a chcel požičať niekoľkotisíc eur. Niežeby som nemal, ale fázu rozdávania peňazí a behania za dlžníkmi v úlohe prosebníka (v štýle – nemohol by si si na niečo spomenúť a dodržať svoje slovo …) už mám dávnejšie za sebou, ale pomôcť som mu chcel. A tak som oslovil niekoľko známych, však chlapec poctivo pracuje, zarába a teda by nemal byt žiadny problém, aby získal normálnu pôžičku od nejakej banky, nie ? A tak som prišiel o kamaráta … akosi sa ukázalo, že problém s pôžičkou predsa len bude. Presnejšie sa ukázalo, že nielen banky neboli ochotné poskytnúť mu nejaké financie, ale dokonca ani nebankovky … ani tie, ktoré si podľa vlastnej reklamy neoverujú absolútne nič. Prečo ?

No vieš, kedysi … zaznela stará pesnička …

A telefón ostal hluchý. Asi je lepšie, že ostal hluchý preto, lebo som nepožičal … akoby ohluchol potom, ako som – požičal. Možno som si ušetril stres, určite výčitky ženy v štýle “ja som ti hovorila …” (hoci moja by to sotva povedala), možno môžem vymazať jedno číslo z telefónu … ale kdesi na konci ostal blen … na jazyku.

Muž cez palubu … prebehla mi mysľou myšlienka. Láska na zajačom chvoste. Kamaráti, ak sa dá z toho niečo vyťažiť. Ak nie … smola. Alebo koniec.

Čo už, ak preletím cez palubu, asi sa – namočím. Ale asi je vždy lepšie byť namočený, než kamarátom – o.ratý. A možno by prišlo aj to druhé, keby nebol od začiatku – klamal. Ak by mi povedal na začiatku pravdu – nikto mu nepožičia, pretože dlhuje na všetky strany – asi by som porušil dávnu zásadu a požičal mu. Hm, čudné … klamstvo má zachránilo pred sklamaním.

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9457155x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu