Letom svetom Deži pomaha . ..

22. októbra 2013, cudzinec, Nezaradené

Tak teda priatelia moji a zase som tu, a so mnou i Deži. Vraj na rozhlase hutorili, že eurokomisia nema peňeži a komisarom hrozi hlad. I Deži prišol s napadom, ako ubožiakom komisarom ruku poda, keď už nemajú tých pár centov do troch miliard euri. Vraj – urobime zbierku.

A to ako, pytam še Dežiho – však my bedari lajno mame i to šmerdi. Vraj pomožeme chudakom pracou – do roboty pojdeme na pol dňa zadarmo, teda ako vezmeme vatikansku menu a ešte pol dňa nam ostane, že by sme na rodinu zarobili. He-he uškeram sa Dežimu, a co rodina – dzeci – kedy nas uviďia, keď calý deň budeme v perdeli. Deži sa zamračil i zrazu radosťou vyskočil, až si gebuľu o povalu tresol – mam to. Zrobime fotku, kupime ram a calý deň može rodina s deckami na nas čumeť, ne ?

Raz darmo, Deži to mysliteľ, uznal som. I začali sme hutoriť o tej cene, však znate Nobelovku, ne ? Dzivče ju dostalo, bo doma usta otvorila i vidlaci po nej striľali. Zaslužila cenu, uznal Deži. Zaslužila, uznal som i ja. No, a to ten Obuch, co ju dostal bez prace, jak sa volal ? Čumel na mňa Deži. Ňe to Obuch, on sa vola Obama. A dostal ju za mier, aj keď nič nezrobil. Mudri to ľudze od Nobela, vedeli co činia … uchechtol sa Deži. To ako, nechapal som. Však znaš, nic nezrobil i mier bol. Začal robiť i caly svet na Blizkom vychodu sa mlati … škeril sa na mňa Deži, ako zať na švekrinom funuse. Pravdu maš Deži …

Chviľu sme čušali i pivo srkali. Deži sa čoraz viac mračil i tak hutorim – co se škeriš jak komunisti na Brežnevovom funuse ? Švekra volala, chce vnučata viďeť. Šak pojdeš na cesty, sveta spoznaš … hutorim Dežimu. Sveta ? Prd makovy. Sidlisko, co tam švekra žije, šecko sa tam plati – i parkovanie pred činžakom. Co to trepeš,hutorim Dežimu, ba co si si šľahol do piva ? Nic … mesto pyta za parkovania poplatok. vraj skoro sedemdesat centi za hodinu. Vraj si Deži ma kupiť ročnú kartu, za desiť euri. Šak tam nechcem byvať, zlostil sa Deži. Ty ne, ale radnica už nema peňeži, co ľudí obrala. Chechtal som sa Dežimu. Nechod nikde a nemusiš platiť … to je napad, vyškeril sa Deži. Objal ma i pytal pivo … a potom sa vraj mame zle …