Ako sa stať rasistom – praktický návod

11. novembra 2013, cudzinec, Nezaradené

Slovensko je skutočne zaujímavá krajina. Netušil som, ako jednoducho sa stanete rasistom na základe jednoduchého vyjadrenia názoru. Ale, poďme od začiatku.

V denníku SME sa objavil článok, ktorý sa týkal Izraela, utrpenia Židov, fašizmu a otázky ich odškodnenia. Keďže sa táto otázka dlhodobo objavuje v médiách, začína poriadne obťažovať. A to nielen mňa, ale aj mnoho ľudí, ktorých poznám. S utrpením počas II. svetovej vojny nemáme nič spoločné, nikomu sme neublížili, náš štát neexistoval (keďže súčasné Slovensko nie je nástupníckym štátom bábkového režimu J. Tisa), takže nevidíme žiadny dôvod, aby sme sa niekomu ospravedlňovali, alebo ho dokonca odškodňovali. Navyše, pri pohľade na správanie Izraela voči Palestínčanom pokladám (a nielen ja) neustále fackovanie Európanov otázkou holokaustu za poriadnu bezočivosť.

A tak som si dovolil napísať komentár k danému článku, v ktorom som konštatoval, že nevidím dôvod na ďalšie prejavy ľútosti v spojení s holokaustom, neželám si, aby niekto požadoval odškodné z mojich daní, keďže s vinníkmi nemám nič spoločné, a bol by som rád, keby sa Izrael a Židia starali o seba a prestali otravovať iným život svojimi sťažnosťami a nárekmi. Pričom som si dovolil konštatovať, že pri pohľade na to, čo vystrájajú na palestínskych územiach, prestávam voči nim cítiť akúkoľvek ľútosť v spojení s udalosťami počas II. svetovej vojny.

(svoju reakciu neuvádzam v plnom znení, keďže som si ju neuložil)

Na nikoho som nenadával, ani som neprejavoval žiadny súhlas so špinavosťami, ktoré sa diali počas vojny. Len som dal najavo, že sa nemienim dať vydierať … nič viac. Výsledok ?

Príspevok bol z diskusie zmazaný, údajne som sa dopustil prejavu rasizmu a xenofóbie. Čo k tomu dodať ? Nie je to prvý raz, čo boli príspevky v diskusiách mazané, ak si autor dovolil odmietnuť vydieranie zo strany niektorého etnika, či národnosti. Podobne sa to deje aj v rómskej otázke, či otázke južného Slovenska a Maďarov, alebo homosexuálov. Ak si niekto dovolí mať iný názor, okamžite je onálepkovaný ako rasista, xenofób, homofób, antisemita, a podobne.

Sloboda názoru ? Zabudnite …. len dovtedy, ak nepoviete niekomu nepríjemnú pravdu do očí.