Závidíte ? Pracujte . ..

20. decembra 2013, cudzinec, Nezaradené

Ak si odmyslíme pár stovák vyvolených, ktorí sa k majetku dostávajú na základe korupcie a známostí, väčšina ľudí si svoje zázemie buduje desaťročia. Preto si nezaslúžia, aby ich nejaký pokrytecký svätuškár, ktorý (s veľkou pravdepodobnosťou) v živote nikomu nepomohol, označoval za zlodejov len preto, že majú a nedelia sa s ním. A má plné ústa citácií zo Svätého písma, a srdce plné faloše.

Ak by som postupoval podľa spomínaného pokrytca, musel by som sa denne sťažovať. Pracujem desať-dvanásť hodín denne, stretávam množstvo „klientov“, ktorí požadujú prácu, ale nechcú platiť. Keby som si mal zbaliť to, čo je naozaj moje (teda vyplatené, a nie napríklad na pôžičku), zrejme by sa mi všetko vošlo do jednej športovej tašky, a dvoch väčších krabíc. Taký je dnešný život … a napriek tomu si myslím, že ho žijem spokojne a šťastne. Hoci neraz s problémami.

Keď som mal dvadsať rokov, chcel som mať krásnu ženu, krásne auto a krásny dom. Mal som dvadsaťpäť rokov, keď sa mi to splnilo. A mal som dvadsaťosem, keď som o všetko prišiel, žena odišla a mne ostal – jeden kufor. Neboli to príjemné chvíle.A chodilo mi hlavou všeličo, kým som nestretol jedného pána. A ten sa ma spýtal, či som naozaj stratil viac, ako získal. Stratil som majetok … lenže zbavil som sa aj množstva falošných priateľov, falošnej životnej partnerky … a konečne som začal žiť. Naďalej som si vedel zarobiť, časom som objavil skutočných priateľov, ktorí stoja pri mne bez ohľadu na okolnosti, a nikdy ich nemusím žiadať o pomoc. Ani oni mňa – vždy vieme, kedy je pomoc potrebná. Našiel som životnú partnerku, s ktorou sa často trápime pri mnohých problémoch, ale sme šťastní. Netrápi nás, čo majú iní – sme spokojní s tým, čo máme.

Paradoxne … bývalí priatelia a exmanželka mi dnes závidia, ako som sa raz dozvedel. Pritom nemám nič z toho, čo ich ku mne priťahovalo, lenže mám to, čo sa kúpiť nedá – pokoj a šťastie.

Netrápi ma, kto a čo vlastní. Netrápi ma, či sa ženie za postavením a majetkom. Je to jeho vec … ak od neho niečo požadujem, som si vedomý toho, že musím splniť jeho požiadavky. Ak sa mi nepáčia, hľadám ďalej a nešpekulujem nad tým, prečo sa niekto nechce prispôsobiť mojej predstave.

Život je o niečom úplne inom …