Prosím, nerušte reklamu filmami . .. prosíííííím. ..

27. januára 2014, cudzinec, Nezaradené

Ani si neviete predstaviť, aké je to utrpenie, keď musíme čakať pri sledovaní americkej (krvavej) monoprodukcie, a nasprostastlých slovenských telenoviel na vysielanie našej obľúbenej reklamy …. posledné sekundy pred spustením reklamných šotov s našimi favoritmi, napríklad fialovou kravičkou, či saponátom na kuchynský riad, ktorý jednou kvapkou umyje toľko tanierov, že musíme čakať rok, kým ich vyrobia a dodajú dostatok … naša túžba po reklame je tak silná, že sa trasieme ako epileptik počas záchvatu …

Nervózne zvierame v rukách ovládače, stláčame gombíky a slintáme od zúrivosti, že namiesto fantastických produktov treťotriednych výrobcov nás zaplavujete produkciou s úbožiakmi ako S. Seagal či S. Stallone, ktorí v honbe za spravodlivosťou dokázali na filmovom páse vymlátiť celé mestá, a spotrebovať toľko kečupu či zvieracej krvi, že čoskoro nebudeme mať čím polievať špagety. A konečne to prichádza …

Zúrivo si prisadáme bližšie k obrazovke, a nedočkavo čakáme, kým nám predvedú prací prach, ktorý spraví z bielej farby belšiu, než vo výrobe. Deodorant, po ktorom vaše nohy nesmrdia ani v prípade, že sa čľapkáte močovkou na miestnom poli, či polhodinu stojíte po kolená v maštaľnom hnoji. Jogurty, ktoré vyzerajú ako produkt hnačky nejakej nedočkavej kravy, ale sú v nich extra veľké kúsky (prehnojeného) ovocia. Proste balada … nie ?

Zúfalo upaľujeme do obchodu a kupujeme všetky tie skvelé a jedinečné veci. Dobiehame domov a ajhľa – problém. Biele prádlo s malou škvrnkou vyťahujeme … nóó ? Mokré, rovnako biele a s …. rovnakou škvrnkou. Striekame deodorant na nohy … a po dvadsiatich minútach prechádzky do obchodu a späť …. skoro spadli dvere do kuchyne od smradu, ktorý ich ovalil po vyzutí topánok. Otvárame jedinečný jogurt a nestihneme skonzumovať ani polovicu, a už musíme utekať … veď viete kam. Tak ma neprehnalo ani za detstva, keď som nezrelé slivky zapil vodou z potoka. Čumím na pohárik nedojedeného jogurtu, ale všade píšu, že je to jogurt … nie preháňadlo.

A tak opäť fujazdíme pred televízor, a nervózne prepíname kanály. Na jednom kanáli má nejaký debil asi večný zásobník, lebo strieľa, strieľa a strieľa … a stále mu náboje nedochádzajú. Poviem vám, to musí byť naozaj drina. Na inom mlátia dvadsiati chlapi jedného, celý je krvavý a keď mu jeden povie, že vypáli aj jeho dom … vtedy sa naštve, a zmláti aj tých, čo tam nie sú. Len mi vŕta hlavou, prečo ich nezmlátil hneď … asi mal ísť k zubárovi a bál sa. A tak si povedal, že menej bude bolieť, ak mu niekto zuby vykopne. Opäť prepneme a ajhľa – akási lady hovorí o morálke, ktorá v spoločnosti chýba. Pravdu má, až mi je to divnô … asi nepoznala význam slova morálka v čase, keď jej zomieral partner a ona sa presúšala po báloch s milencom. Hoci … možno si ešte chcela užiť, kým bude držať smútok …. opäť prepneme a úľava – konečne naša vytúžená reklama.

Nadeľujeme vianočné zľavy … kuá, ale veď je už skoro február … čo sú zhulení ? Opäť sa všetko točí dookola – belšie než biele prádlo, tisíce umytých tanierov, či snehobiele zuby po použití značkovej pasty … čučím na kamoša, a hovorím – však ty si ju použil, tak prečo máš zuby akoby si raňajkoval krém na topánky ? Možno dostali kiahne, napadlo ma … nevedno, hľadáme vinníka ďalej.

Jasnééééééé … môžu za to filmy. Keby nerušili reklamu, pochopili by sme, ako sa všetky geniálne výtvory používajú a dosiahli by sme rovnaké úspechy. Vedľa sedí pri stole ožratý Gejza a rehoce sa – blbcíííííííí, vy ste pekne tupí … ak predáte na inzerát nohavice, ktoré sú náhodou slabšej kvality, budete klamári a špekulanti, či dokonca podvodníci … ale ak ofajčíte cez obrazovku milióny ľudí pracím prachom, ktorý perie do biela len veci, ktoré nikto nenosil – to je reklama a vy ste géniovia s miliónmi na konte. A Gejza sa ďalej vyškiera pri piatom pohári piva a ťuká si prstom na čelo …

Veru, nepochopili sme. Celebritou sa staneš vo chvíli, keď zložíš do postele všetko, čo nevyskočí na strom … umelcom a známym hercom vtedy, keď odkopneš primerané množstvo hláv … úspešnými podnikateľmi vtedy, keď naberete milióny ľudí cez obrazovku na sprostosť, ktorá funguje len pod svetlami reflektorov….

Prosím … nerušte reklamu filmami … dajte ľuďom šancu, aby pochopili – akých blbcov z nich niekto vyrába.