Škola – základ života

15. marca 2014, cudzinec, Nezaradené

Čo sa za mladi naučíš, na starosť akoby si našiel … tak nám kedysi hovorievali učitelia a rodičia. Po novembri 1989 nás mnohí presviedčali, že čo sme sa za mladi naučili, nebola pravda … a pravda je úplne iná. Niektorí uverili, iní si povedali, že počkajú a uvidí sa – podľa starého a osvedčeného porekadla – dvakrát meraj a raz strihaj. Porekadla, ktoré sa opäť potvrdzuje v týchto dňoch.

Najprv krátky sumár toho, čo sa odohralo od prevratu. Prvá vojna v Iraku, kde sa ešte dalo povedať, že bola spravodlivá … hoci, ak sa na vec pozrieme objektívne, tak Kuvajt je skôr štát z milosti mocných, než založený na nejakej tradícii. Ale – povedzme, môže byť. A potom sa už valili udalosti v nepretržitom rade. Hladomor v Sudáne – svetové spoločenstvo sa prizeralo a dodnes aj prizerá, ako ľudia zomierali hladom a rôzne záujmové skupiny zarábali na predaji humanitárnej pomoci. Potom prišiel krvavý konflikt v Rwande, kde hlavnou starosťou mocností bola evakuácia vlastných občanov, a potom  už len priame prenosy vraždenia medzi znepriatelenými stranami. O čosi neskôr prišlo Somálsko, kde trvá občianska vojna dodnes – neslávne tam dopadli aj americké expedičné jednotky, z ktorých si zaostalí Somálci urobili pohyblivé terče. A dodnes trpí celý svet pirátstvom, ktorým sa Somálci živia. Medzitým niekoho napadlo, že Juhoslávia je problém. Juhoslávia sa rozpadla a následkom je nestabilný Balkán. Ak by sa svet riadil rozumom a nie záujmami idiotov v Bielom dome, tak by si aj spomenul, že nestabilita na Balkáne znamenala vždy problém pre celý európsky kontinent. Lenže – kto si spomenie, keď svetovú politiku majú v rukách degeši, čo nevedia na mape ukázať, odkiaľ pochádzajú ?

A pokračovalo sa ďalej – bombardovanie torza Juhoslávie pomohlo k vzniku kosovského drogového štátu. Prišla vojna pod vedením vojnových zločincov G. Busha a T. Blaira v Iraku, kde zneužili aj kurdskú menšinu pod prísľubom autonómie. Len pre zaujímavosť, je to tá istá menšina, ktorú chodí pravidelne Turecko (člen NATO) strieľať ako zajace, dokonca aj cez hranice Iraku. Prišla ďalšia vojna v Afganistane, do ktorej bolo zločinne zatiahnuté aj Slovensko – nikto nenapadol žiadneho „spojenca“ z NATO, a bin Ládin bol dlhé roky spojencom USA pri vojne proti Sovietom – v Afganistane. Dokonca mu dodávali aj zbrane, a zaisťovali výcvik. Na záver krátkeho zhrnutia len poznámka – dodnes trvá zločinné bombardovanie rôznych území po svete, údajne za cieľom boja proti terorizmu.

Na škole nás učili, že Varšavská zmluva je obranným spolkom a NATO útočným … skúsme sa pozrieť do histórie spolkov. NATO vzniklo 4. apríla 1949. VZ bola založená 14. mája 1955. Z toho vyplýva, že základná idea – teda NATO ako obranný spolok proti hrozbe z východu, je obyčajné klamstvo. Skúsme si položiť inú otázku – v koľkých konfliktoch priamo figurovali členské krajiny jednotlivých spolkov ? 

Je priam neuveriteľné, ako sa krajiny východnej a strednej Európy s bohatou históriou a kultúrou nechali zotročiť klamstvami a podvodmi vyspelej demokracie v podaní krajín západnej časti kontinentu a údajnej bašty svetovej demokracie – USA. Teda krajiny, kde si svoj sen (o poste prezidenta) môže naplniť aj poloidiot, neschopný orientácie vo vlastnej kuchyni.

_________________________________

 

Stačilo štvrťstoročie a ideologické „táraniny“ socialistického školstva sa naplno potvrdili v praxi. Americký imperializmus nie je klamstvom komunistov, ale každodennou realitou, kde životy ľudí patria len do štatistiky. Fašizmus je zakázanou ideológiou, ale jeho praktiky sa v politike využívajú bežne. Reálna skúsenosť hovorí, že každý národ má právo na sebaurčenie – ak to vyhovuje mocnostiam. Sloboda a demokracia ? Nebuďte smiešni … len pre vyvolených.

Volíme si prvého medzi rovnými … slogan na Markíze by znel pravdivejšie, ak by hovoril, že si volíme prvého medzi rovnejšími

 

__________________________________

Škola je základ života. Základ, ktorý sa dnes mrví medzi prstami, pretože vládnuca junta nemá záujem o vzdelaných ľudí, ktorí by ju mohli ohroziť svojím rozhľadom. Preto majú dnešné generácie nielen úbohú gramatiku, ale aj znalosti o vlastnej krajine, jej histórii, prírode, kultúre …. preto tam niekomu začiatkom 90. rokov záležalo na tom, aby sa učivo zúžilo na školách jednostranným spôsobom – teda vedieť výhradne len to, čo sa hodí k odboru. Absolvent s úzkou špecializáciou pokojne verí balastu, ktorý sa denne objavuje v médiách, hoci v prípade, že sa neuplatní vo svojom odbore, je prakticky stratený.

Preto mala vládnuca elita od začiatku ústa plné rečí o potrebe výmeny generácií, aby postupne odišli tí, ktorých vychoval socializmus. Odchovancov socializmu sa bojí – majú znalosti na takej úrovni, že nenaletia hocijakej propagande. Sú ťažšie manipulovateľní, lebo si pamätajú aj inú dobu. Vedia porovnať a vyvrátiť všetky klamstvá, pretože majú osobnú skúsenosť.

Avšak, vládnuca moc nepotrebuje stredoškolákov s rozhľadom … radšej bude mať diplomovaných idiotov s vysokoškolským titulom, ktorí si síce v praxi vypichnú oko so šraubovákom (lebo nenašli návod k použitiu na internete), ale sú dokonale očkovaní proti samostatnému mysleniu a logike.

Dnes máme potenciál na to, aby sme sa vzbúrili novodobej otrokárskej spoločnosti … zajtra budeme mať potenciál len na to, aby sme slúžili.