Deň zlodejov . . .

3. apríla 2014, cudzinec, Nezaradené

Veru, slovenský kalendár by mohol obsahovať aj tento sviatok. Myslím, že by som aj vedel termín, kedy by sa mohol oslavovať – napr. 17. novembra.

Mnohí neustále vyhadzujú na oči R. Ficovi jeho niekdajšie prehlásenie o 17. novembri – kedy si vraj nič nevšimol, alebo ako to už presne povedal … to nie je podstatné.

Pravdu-povediac, z toho, čo sa oslavuje v tento deň, som si nevšimol veľa ani ja. Všimol som si niečo iné – mnohým vagabundom priniesol tento deň moc a majetok. Mohli by sme to nazvať výhrou v športke, kde sa mohol zúčastniť obmedzený počet hráčov, ktorí boli vybratí podľa presne stanovených kritérií. Akýsi uzatvorený klub lepších ľudí … niektorí z nich sa počas socializmu najlepšie cítili v base, súdiac podľa ich pomerne častého pobytu v tomto zariadení.

A súdiac aj podľa ich neskoršej prítomnosti pri rôznych zlodejinách, asi neboli v base pre dôvody, ktoré neskôr uvádzali – teda odpor voči vládnucej verchuške, ale skôr to, že už vtedy skúšali vykrádať štát, len sa im to akosi nedarilo. Ktovie … straky – revolucionárky či havrani – banditi ?

Pozerám do histórie niektorých svetových spoločností, a zisťujem, kedy ich majetok začal dosahovať závratné hodnoty – (budem uvádzať roky ich činnosti) – 22, 38, 16, 47, 23, 60 … prestalo ma to baviť, a to som vyberal spoločnosti, ktoré vlastnia nejaké patenty. Pozriem sa na výkvet slovenských miliardárov a ajhľa … 4, 8, 0, 0, 10 … a to prosím nevidím žiadne prevratné vynálezy ani patenty. Dokonca máme takých, po ktorých nestihli omiesť ani prach po stiahnutí igelitu z nového písacieho stola, a už boli miliardári … proste v štýle – kde sa vzal, tu sa vzal – zrazu s vrecom prachov do ksichtu sa smial …

Veru, sviatok ako Deň zlodejov by sa nám naozaj zišiel. Mohli by sme ho skombinovať aj s iným sviatkom – Deň blbcov a oslavovať ich spoločne. No nie ?