Diktátor a slaboch

28. júla 2014, cudzinec, Nezaradené

Je Putin diktátor ? Netuším … ale nejaký škrabák v SME opisoval jeho deň tak zaujato, že by som tomu aj uveril … keby som bol Američan. Žiaľ, nie som. Som len tupý Slováčisko, ktorý zjavne nepochopil, že pravdou nie je to, čo vidí na vlastné oči, ale to – čo tvrdia médiá. Smola … na tento druh pochopenia akosi nemám mozgové kapacity a príslušné morálne vybavenie.

Jeden deň diktátora …

Div ma netriaslo smiechom, ako epileptika pri záchvate, keď som tie riadky čítal. Autor samozrejme nezabudol podotknúť, že pri svojom výskume využil zdroje, ktoré nemôže menovať v záujme ich bezpečnosti. Veru, v tomto určite neklamal, naozaj by boli v ohrození, ak by odhalil ich mená – báťuška Vladimír by im ochotne zaplatil prehliadku na psychiatrii.

Diktátor a slaboch …

Obama útočí na Putina, lebo jeho ruský protivník symbolizuje všetko, čím sa Barack nikdy nestane. Barack je servilnou bábkou istých kruhov, a z ich moci sa nevymaní. Ani to neskúša, veľmi dobre pozná osud svojho predchodcu Kennedyho. Veru, v bašte demokracie je bežným folklórom streľba na prezidenta … ak neposlúcha. Čomu sa však divíme … však v tejto krajine sa bežne ostreľujú aj decká na školách, medzi sebou.

V Rusku počas Jeľcina vládla anarchia. Teda, pokiaľ nevládol smiech nad jeho speváckymi či tanečnými výkonmi, samozrejme. Za čias Putina vládne len – Putin. Oligarchom to nevonia, Západu tiež nie. Prvým prekáža snaha o nastolenie poriadku, druhým zablokovaná šanca na vykrádanie krajiny v štýle, ktorý predtým predviedli vo východnej a strednej Európe.

Je teda Putin diktátor ?

Asi áno, lebo za jeho pontifikátu Rusko silnie a vracia sa na niekdajšie pozície. V krajine začína vládnuť poriadok, ekonomika sa vzmáha a anarchia je minulosťou.

Posaďte do auta štyroch šoférov a podmieňte jazdu tým, že sa o cieli jazdy musia jednomyseľne dohodnúť. Ako to skončí ? Auto ostane stáť na mieste, zhrdzavie a nakoniec ho predajú, aby sa mohli aspoň dobre – ožrať. Aj tak nebolo ich, no nie ? Ale … ak tam posadíte jedného šoféra, pôjde vpred, hoci bude prechádzať aj cez jamy. Má to logiku ?

Neviem … isté je, že po štvrťstoročí vlády demokratov nemôžem ich výkony hodnotiť inak, ako – odpľutím. Vlastne – nie sú hodní ani toho pľuvanca.

Nikdy ma netrápilo, či má niekto miliardy. Vždy ma však zaujímalo, ako žijú bežní ľudia. Ak majú strechu nad hlavou, plný tanier a môžu bez stresu vychovávať deti, nech vládne aj Belzebub. Čo ma po jeho majetku.