Zdá sa, že ak platíme dane, rešpektujeme zákony – sme menejcenní, nehodní dôvery ?

17. septembra 2015, cudzinec, Nezaradené

Priznám sa, táto myšlienka mi napadla na ceste do Levíc. Išiel som totiž najprv do Zvolena, a tesne pred mestom ma zastavila hliadka – doklady, ste ochotný podstúpiť dychovú skúšku … desať minút stratených, a cesta mohla pokračovať. Vyšiel som na rýchlostnú cestu, a tesne pred Novou Baňou ma predbehol modrý passat … a zase som stál Rovnaké požiadavky, rovnaká procedúra … zase desať minút stratených, čo už …

Dôsledne nás chránia, len čo je pravda. Ale v súvislosti s tým, čo sa dnes deje, je to vlastne len moderná forma pokrytectva. Predovšetkým, pri dnešnej úrovni technického vybavenia by sa nemalo stávať, že vás z rovnakého dôvodu zastavia dvakrát za hodinu.

Vlastne, už som si tak zvykol, že by som sa nad tým ani nepozastavil, nebyť jednej maličkosti. Niekto ma v diskusii obvinil z diskriminačného postoja, keďže som sa vyjadril, že kto nemieni plniť požiadavky zákona a rešpektovať policajtov, nemá nárok, aby žiadal náš súcit a spolupatričnosť. Niekto nebol jediný … a neobjavilo sa to len v diskusii. Z viacerých strán sa ozýva, ako neprimerane sa správa k utečencom napríklad Maďarsko, aké neprimerané požiadavky má … strieľate si z nás ?

Tak tých, čo platíme dane, rešpektujeme zákony … kontrolujete pravidelne, či sme predsa len niečo neporušili, čo by sa dalo oceniť nejakou sankciou. A tých, čo sa odmietajú registrovať, v maskách napádajú policajtov, ničia majetok … máme ľutovať, chrániť, ba dokonca postaviť nad nás a tolerovať, že na čo my nesmieme ani pomyslieť, to oni môžu robiť – beztrestne ?

No nehnevajte sa … ale nebudem jediný, kto verejne povie – tento druh chlieva si môžete … však viete, čo.

Pretože súčasné postoje niektorých politikov svedčia o tom, že v mene vytĺkania politického kapitálu sú menejcenní tí, čo si všetky povinnosti plnia … mali by sme im to spočítať vo voľbách … a nielen tam.

Ešte poznámka – veci v súčasnom svete zašli už tak ďaleko, že ak si dovolíme nesúhlasiť so spôsobom, ako chce niekto naložiť s našimi životmi, alebo peniazmi – ihneď sme označení za rasistov, xenofóbov a ešte neviem – čo. Celkom by ma zaujímalo, koľko sociálne odkázaných ľudí živia z vlastného vrecka/ubytujú vo vlastnom dome tí, čo nás takto nálepkujú …