Aké pocity by vyvolal podobný sused ? (Fikcia a anketa)

13. februára 2016, cudzinec, Nezaradené

Skúste si to predstaviť – jedného dňa sa váš sused presťahuje a predá svoj majetok niekomu inému. Prídu noví ľudia, nové tváre a nové zvyky. Poviete si, život ide ďalej …

Jedného dňa však prídete domov, a zistíte, že váš spoločný plot lemujú bdelé objektívy kamier. No čo, poviete si – asi majú obavy o svoju bezpečnosť, chránia si majetok, však doba je zlá. Mávnete rukou a život ide ďalej. O nejaký čas však zistíte, že plot je trošku vyšší, lemuje ho žiletková ozdoba … ale, čo – však je to jeho pozemok …

O niečo neskôr však pribudnú pred plotom, teda na susedovom pozemku, akési divné trojnožky … a to vám už nedá. Sused a čože to chystáte … ? Čo vás do toho, odvrkne sused … je to môj pozemok, nezasahujem do vášho. Navyše vás čoskoro informujú, že sa na vás ešte aj sťažoval, vraj ho obmedzujete. V prvej chvíli sa nazlostíte, nakoniec však opäť mávnete rukou, však je to naozaj jeho pozemok … a nemali ste sa starať.

Smiech vás však prechádza, keď sa na trojnožkách objavia guľomety, hlavňami otočené k vášmu domu a pozemku. Čo ak ma napadnete, zaškrečí sused na vašu nesmelú otázku, čo to má znamenať.

Rodina je vám prednejšia, ako nejaký divný človiečik … a tak opakujete kroky suseda, pridáte kamery … a ajhľa … sused sa sťažuje, že vaše kamery zasahujú do jeho súkromia, plot je škaredý … namietnete, že len robíte to, čo predtým robil on a sused sa rozkričí ešte viac – čo vás do toho, to je moja vec …

Keď začnete montovať trojnožky, sused sa úplne rozblázni – chodí po ulici, spisuje petíciu, aby ľudia žiadali váš odchod, lebo ste agresívni, pripravujete na svojom pozemku montáž nebezpečných zbraní … a ak ho náhodou niekto upovedomí, že prvý montoval on, zlostne sa ohradí – ja som vedel, že sú agresívni, túžia po mojom majetku a tak som sa len poistil, aby ma nenapadli … ale oni nesmú …

Príbeh končí, anketová otázka je jednoduchá – kto je v tomto prípade agresívny ? Na koho strane je pravda ? Odpovedzte v diskusii … a časom sa dozviete aj pokračovanie fiktívneho príbehu.