Výber výpalného v réžii štátu – vari vládne Fantomas ?

14. júla 2016, cudzinec, Nezaradené

Daň z luxusu … tak nazývajú “ progresívne “ zdanenie kúpy auta, ktoré je vlastne opätovným zdanením toho, čo už niekoľkokrát zdanené bolo. Pod názvom – registračná daň.

Nebudem sa tajiť tým, že tento druh poplatku pokladám za legalizovanú formu výpalného, alebo jednoducho – podvod. Podobný pohľad mám aj na niektoré iné poplatky, ako napríklad najstarší súčasný podvod – daň z pridanej hodnoty, či iné nezmysly. Žiaľ, v súčasnje dobe je to už tak – štáty obvykle riadia zlodeji, klamári a fluktuanti … alebo skorumpovaná luza, a tak nečudo, že musia vymýšľať nové dane – musia predsa nahradiť škody, ktoré štátu spôsobili, nie ?

Pred časom som predal svoj Lexus, a plánoval som, že si kúpim auto, ktoré mi naozaj vyhovuje – Teslu S. Aj keď na Slovensku nie je predajca, a samozrejme ani servis, lákala a láka ma myšlienka, že by som nemusel jazdiť na benzín či naftu. A napriek tomu by som si zachoval nielen komfort, ale aj primeranú mobilitu. Ale, možno budem musieť svoje plány prehodnotiť. Prečo ? Predovšetkým, slovenský štát nemá záujem podporovať rôzne formy alternatívnych pohonov, ktoré sú ekologickejšie. Takže – inde poskytujú na podobné účely štátne príspevky, na Slovensku – vyrúbia vyššie poplatky.

Dnes by ma prihlásenie Tesly vyšlo necelých tritisíc eur. Podľa nového sadzobníka to bude údajne čosi vyše 6 300 €, ešte sa uvidí – keď to bude na papieri.

Ale povedzme … no keď už má platiť daň z luxusu, tak nech ju platia všetci – teda aj tí, čo ju vymysleli. Podľa môjho názoru je luxusom, aby štát riadili ľudia, ktorí v daných rezortoch nemajú žiadnu prax, neraz ani vzdelanie. Takže by sme mohli zrušiť platy vládnych činiteľov, poslancov a iných verejných funkcionárov a naopak im uložiť daň z luxusu – daň za právo vykonávať funkciu, na ktorú obvykle nemajú schopnosti.  Tým skôr, že minimálne polovica zo súčasných mocipánov parazituje na daňovom poplatníkovi už od roku 1990. Z cudzieho si nabrali dosť, zásluhy nemajú žiadne – nech platia za svoj honor, že môžu rozdávať vizitky s honosnými titulmi (ktoré asi nemajú veľmi poctivý základ) a funkciami. A odmeny za výkon funkcie by sa im mohli priznať až pri záverečnom účtovaní … podľa toho, koľko prospechu ich (ne) činnosť priniesla štátu.

Nerád to hovorím, ale aj je pre štát luxusom auto občana a daňového poplatníka, na ktoré štát neprispel ani centom, pre nás je zase luxusom živenie klamárov, chrapúňov, zlodejov a hlupákov.