Odpad v obchodoch – dokedy ešte ?

23. januára 2017, cudzinec, Nezaradené

Zdanlivo kvalita za pomerne vysokú cenu … no v skutočnosti svinstvo, doslova potravinársky odpad v cene 9,90 € / 1kg, ktorý je urážkou slova – klobása.

Kalocsai klobása, mäsový výrobok z Humenného. Chcel som priložiť aj obrázok, ale som to nedokázal. Od zlosti som nebol schopný konvertovať obrázok na menší súbor, prijateľný editorom.

Budem otvorený – nič tak hnusné som ešte nemal v rukách. Smradľavý, presolený a paprikou páchnuci výrobok, ktorý nemá nič spoločné s kvalitou, ani s názvom klobása. Potravinársky odpad, ktorý kedysi končil v kafilérii a výrobca musel čelíť tvrdým sankciám, sa dnes úplne bežne dostáva na pulty predajní.

Veľa nechýbalo … po otvorení balíčka ma doslova naplo od smradu, a keby som mal slabší žalúdok, asi by som (ľudovo povedané) – hodil šabľu.

Možno sa budete diviť, ale ani naše mačky sa k tomuto “ produktu “ nemali … vlastne musím priznať, že vizuálne porovnanie obsahu mačacej konzervy a tohoto svinstva dopadlo jednoznačne – v neprospech údajne ľudského pokrmu.

Zo zvedavosti som kúsok klobásy hodil do hrnca, a skúsil prevariť. Výsledok bol ešte horší, neviem to slovami ani popísať a fotografiu radšej nepriložím.

Keby to bola ojedinelá výnimka, nepoviem ani slovo. Lenže sa už stalo pravidlom, že pod honosným názvami sa na pulty predajní dostáva odpad. Falošné maďarské salámy, čabajské klobásy a iné (údajne) kvalitné výrobky. Množstvo skomolených názvov, ktoré majú vyvolať dojem kvality … a slúžia len k dosiahnutiu plánovaného zisku akoukoľvek cestou.

Čo robia kontrolné orgány ? Aké sú kvalitatívne normy, keď sa na pulty predajní môže dostať odpad, nehodný aj čestného miesta na smetisku ?

Ako je vôbec možné, že sa klame nielen pri mäsových výrobkoch, ale aj inde – napríklad pri pekárenských výrobkoch ? Ak niekto označí za čierny chlieb výrobok z pšeničnej múky, ktorý sa doslova rozpadáva pri natieraní – tak je klamár, alebo duševne chorý.

Na záver ešte malá poznámka – kamarát bol nedávno v Rakúsku. Doniesol slovenský výrobok, ktorý sa v Rakúsku predáva pod rovnakým názvom, ako na Slovensku. A tak sme ich vedľa seba položili – nevedno prečo sa skoro vôbec nepodobali, ani vzhľadom, ani zložením, ani chuťou – verzia pre Slovensko vyzerala ako odpad …

Čím to asi je ?