Extrémizmus a jazyk náš materinský, slovenský

28. apríla 2017, cudzinec, Nezaradené

Čoraz častejšie sa objavujú úvahy o zrušení maturitnej skúšky zo slovenského jazyka. Ukazuje sa,že myšlienky o snahe, vedúcej k rozpusteniu národných štátov v rámci európskej federácie neboli vôbec strašením, ale nepríjemnou realitou.

Skúsme si teda zhrnúť to, čo symbolizuje štát a nezávislosť, a hlavne tie znaky, ktoré sme už stratili.

  1. Národná mena – vzdali sme sa jej v prospech eura, ktoré je silnejšou menou len na papieri a dovtedy, kým to bude politickým špičkám vyhovovať. Navyše sa opätovne oprašuje plán viacrýchlostnej únie, čo by v praxi o.i.znamenalo aj to, že hodnota Eura by sa líšila podľa krajiny pôvodu.
  2. Nezávislý právny systém – sme podriadili európskym smerniciam, navyše aj množstvu rôznych zmlúv, v ktorých sa riešia problémy vzťahov štátu so zahraničnými partnermi mimo územia Slovenska, najčastejšie na území a pod dohľadom “ partnera „.
  3. Štátna vlajka – dnes je dehonestovaná umiestňovaním na rovnakej úrovni, ako bezcenný a bezmenný symbol európskeho spolku (alebo už mám používať slovo monarchie ?)
  4. Obranyschopnosť – jediné slovo, vystihujúce súčasnosť – zabudnime
  5. Potravinová sebestačnosť – zabudnime
  6. Právo a povinnosť uprednostniť záujem štátu a národa pred záujmami cudzích štátov a mocností – zabudnime (viď odkaz euroval, alebo imigranti)

Dalo by sa spomenúť aj iné, ale aj spomenuté je dostačujúce. Dnes je už každý vlastenec, ktorý sa postaví na odpor nariadeniam únie, označený ako nacionalista a extrémista. A skúsme sa bližšie pozrieť na slovo – extrémista.

Dnes sú mimo zákona postavené ideológie fašizmu a komunizmu. Nebavme sa o tom, prečo boli tieto ideológie postavené mimo zákona, pretože triezvo mysliaci ľudia nemajú pochybnosti. Skúsme sa však pozrieť na tých, ktorí najviac naliehali, aby boli postavené mimo zákon.

Napríklad – ktorá krajina absorbovala po 2.svetovej vojne najviac zločincov z Tretej ríše a často dokonca využívala ich služby ?  Kto bol Reinhard Gehlen a prečo nebol potrestaný ? Alebo sa pozrime na rôznych služobníkov niekdajšieho komunistického režimu a ich súčasné postavenie. Asi nebude náhoda, že mnohí z nich medzi prvými ochotne zdvihli ruku, aby bol postavený minulý režim mimo zákon. A rovnako nebude náhoda, že práve títo ľudia dnes najviac prikyvujú pri slovách o extrémizme a nacionalizme. Komu vlastne slúžia ? Vieme povedať, komu určite vo svojich funkciách neslúžia – štátu a národu.

Dnes uvažujú, že maturita zo slovenského jazyka nie je potrebná. Prečo ?

Neslúžia náhodou cudziemu záujmu ? Obrazne povedané, nevaria pomaly v hrnci žabu, aby si zvykla v presvedčení, že sa nič nedeje a bude lepšie ? Akurát tou žabou je národ, ktorý za jeho peniaze pomaly a isto pripravujú o identitu. Kto z vás chce skončiť v novodobej verzii habsburského geta, ktorým bola svojho času c.k.monarchia ?

A opäť pripomínam jednu otázku, na ktorú doteraz nikto neodpovedal. Pravidelne si pripomíname holokaust, ale doteraz nikto ani len nenavrhol pamätný deň slovanského holokaustu, pretože obetí spomedzi slovanských národov v 2.svetovej vojne bolo niekoľkonásobne viac. Prečo ? Kedy sa konečne zobudíme a pochopíme, čo je najcennejšie ?

Alebo sa budú naši potomkovia učiť v dejepise niečo podobné – slovenský národ žil v útlaku a porobe do roku 1918, kedy zhodou náhod získal spoločne s českým národom vlastný štát, ktorého sa v roku 1992 ľahkovážne a nezodpovedne vzdal, aby založil vlastný štát, ktorý vinou jeho ľahostajnosti zanikol po niekoľkých desaťročiach … učebnica dejín pre piaty ročník základnej školy, vydaná v nemčine a angličtine. Tak si to predstavujeme ?

Ak sme extrémistami a nacionalistami len preto, že si chceme chrániť vlastnú kultúru a identitu, alebo pre chápanie národného záujmu ako najvyššieho záujmu pre štát a národ – potom tí, ktorí nám dnes dávajú tie dva nelichotivé prívlastky, sú – ZRADCOVIA !!!