Opravy ciest ? Skôr plytvanie peniazmi a predvolebná kampaň

28. júna 2017, cudzinec, Nezaradené

Nie, nemám v úmysle rozoberať výberové konanie, ktoré dnes prepierajú médiá. Pokiaľ sa nepreukáže, že sa niekto obohatil na úkor daňových poplatníkov, pričom poskytnutá služba nezodpovedá cene – nie je čo riešiť.

Lenže, na celej veci mi vadí niečo úplne iné – spôsob, akým sa vykonávajú opravy ciest. Vlastne by som to ani nenazval opravami, ale skôr vizuálnym plátaním, ktorého reálny efekt možno pocítia poisťovne a autoservisy (na raste zákaziek pri výmenách poškodených čelných skiel, alebo opravách poškodeného laku), no pre vodiča sa veľa nezmení. Vlastne sa nezmení vôbec nič – prešiel som niektorými „opravenými“ úsekmi, a skôr som mal pocit, že sú na tom horšie, než predtým.

Takže – ak chceme hovoriť o plytvaní verejnými financiami, tak súčasnú technológiu opráv ciest pokladám za dokonalý dôkaz – ako opticky niečo urobiť pre občana, ale v skutočnosti neurobiť nič užitočné. Pretože kvalita je mizerná … a životnosť na tom asi nebude lepšie. Skôr mám pocit, že sa jedná o predvolebnú kampaň v štýle – pozrite, čo pre vás robíme. Nuž, myslím si, že ak sa pre niekoho niečo robí – tak k spokojnosti občana to rozhodne nepovedie, skôr len k spokojnosti tých, ktorí verejnú zakázku získajú.

A na záver otázka – aký prospech prinesie nahradenie výmoľa – hrbom ?