SaS a spol. – metelescu blescu

19. júla 2017, cudzinec, Nezaradené

Cesta pod Strečnom neprejazdná … a samozrejme problémy nedali na seba dlho čakať – najmä s nákladnou dopravou. Sulík a spol.chcú zavrieť bane a baníkov voziť do Jaguaru. A nakoniec sa starostovia obcí, priliehajúcich k náhradnej trase, vedúcej z Oravy na Kysuce búria – ani pár dní s nákladnou dopravou sa nedá akceptovať … z každého problému vytŕča najmä – sebectvo a pokrytectvo.

Najprv snáď jeden odkaz, súvisiaci s problematikou výroby el.energie, súvisiaci s Nemeckom. Do roku 2022 chce Nemecko odstaviť všetky jadrové elektrárne. A samozrejme plánuje prejsť v najväčšom možnom meradle na výrobu energií z obnoviteľných zdrojov. Ale realitou súčasnosti je, že výmenou za odstavenie jadrových elektrární muselo vsadiť aj na rozšírenie produkcie z fosílnych palív. Či sa naozaj podarí dosiahnuť plánovaný 80% produkcie energie z obnoviteľných zdrojov, je zatiaľ vo hviezdach, ale súdiac podľa vplyvu spoločností, profitujúcich z ťažby nerastného bohatstva (najmä ropy a zemného plynu) sa dá dnes povedať, že je to skôr – ilúzia. A Slovensko ?

Iste, ťažba hnedého uhlia, využívaného v tepelných elektrárňach, je dotovaná – možno až neprimeraným spôsobom. Na druhej strane – „pokrokových“ nápadov z dielne pravicových strán sme zažili množstvo, a skoro nikdy to neskončilo tak, ako sa pôvodne predpokladalo. Môžeme spomenúť aj tvrdenia, že je zbytočné vyrábať či ťažiť to, čo môžeme lacnejšie doviezť zo zahraničia, a čo nakoniec skončilo – rastom cien práve u dovážaných produktov, samozrejme až vo chvíli, keď sme sa už k vlastnej produkcii nemohli vrátiť. Sotva sa dá predpokladať, že v prípade zatvorenia baní a dovozu uhlia by to skončilo inak. Navyše, ak nám prekáža „sponzorovanie“ domácich výrobcov a producentov, akosi nedáva zmysel, prečo chcú kritikovia sponzorovať privandrovalcov – otázka znie, aký prínos budú mať sami z podobného návrhu, pretože ako sa hovorí – ani kura nehrabe nadarmo.

Strečno, kamióny a protesty dotknutých obcí ?

S názorom predstaviteľov dotknutých obcí sa dá súhlasiť, pretože je klamstvom tvrdenie o veľkej obchádzke, ktorú musia absolvovať šoféri kamiónov. Stačí predsa využiť služby železníc, bude to pre nich lacnejšie a cestou si môžu aj pospať, nie ? Zarobí aj nákladná preprava alias Cargo … asi nezarobí, pretože na Slovensku sa nenosia jednoduché a spoločensky prospešné riešenia, však ?

Kde je teda problém ? Asi najskôr v tom, že na jednoduchých riešeniach sa nemôže kde-kto obohatiť z vrecka daňového poplatníka.

Vraj sme ako národ neprispôsobiví, čo sa týka ochoty cestovať za prácou. Som presvedčený, že ak sa priznajú novodobým vandrovníkom podobné benefity, ako poberajú rôzni tlčhubovia zo slovenského či európskeho parlamentu, pridelia sa im honosné bezmála dvojmesačné prázdniny a prizná násobok mzdy v štýle spomínaných … priam sa pohr…. nie, nepohrnú do Jaguaru, pretože bude dosť pracovnej sily aj v mieste jeho pôsobenia. Ale preto asi automobilky na Slovensko nejdú, aby slušne platili za kvalitne odvedenú prácu, nie ?

Skôr sem chodia preto, ako istá spoločnosť na výrobu káblových zväzkov, ktorá donedávna odmeňovala podľa vzorca – za trojnásobne vyššiu normu ako v domovskej krajine, na výplatu 1/7 platu v domovskej krajine … asi nemali na kamery pred toaletami, sledujúce, ako ich chce pospolitá Slovač okrádať o peniaze s.aním na toalete, nie ?

Celkom som sa zasmial na článku s názvom „Národnoštátnym záujmom Slovenska je, aby Fico a spol. skončili na smetisku dejín, tvrdí SaS“ …. nie, rozhodne nepochybujem, že nejedna súčasná politická strana by patrila na spomínané smetisko, len mi akosi nevonia, že túto myšlienku prednáša politik, ktorý už sám mal byť obyvateľom danej lokality pre škandál na ministerstve obrany … a rozhodne nemal sedieť v parlamente. Ale tak ďaleko asi nevidí, zrejme v parlamente platia príliš málo na to, aby to stačilo na kvalitné okuliare.

V každom prípade, čisto z kolegiality by mohla SaS na spomínanej ceste odprevadiť SMER-SD … národ to prežije … aj keď dnes už asi neocení.