Milióny za niečo, tisíce za nič . .. čo je horšie ?

30. septembra 2017, cudzinec, Nezaradené

Na začiatok, aj ja mám pocit, že odmena advokátskej kancelárii za úspešne ukončený spor okolo Gabčíkova je neprimerane vysoká. Ale hľadám skôr odpoveď na otázku – je v súlade s platným zákonom, alebo nie ?

A kladiem si aj inú otázku – čo poškodí slovenského daňového poplatníka viac – milióny za preukázateľný výsledok práce, alebo tisíce za prázdne reči a mizerné výsledky práce, prípadne žiadne – alebo dokonca škody ?

Pobúrenie škrabákov v médiách je len plateným aktom pokrytectva, a rozhodne nie je snahou o chránenie záujmu občana a spoločnosti. Na niečo podobné, teda ochranu záujmu spoločnosti a občana, nemá väčšina z nich primeraný charakter, ani dostatok inteligencie. Prečo ?

Kto schváli zákon, na ktorého základe je možné kalkulovať miliónovú odmenu za poskytnutie právnych služieb ?

Presne tak, poslanci NR SR. Takže tam treba smerovať kritiku. Ale povedzme si otvorene – čo môžeme čakať od ľudí, ktorí nemajú úctu k ničomu, dokonca ani k vlastnému postaveniu (ak ich teda nezastavia policajti a nevysvetľujú im pri mávaní poslaneckým preukazom, čo im môžu …) ? Čo môžeme čakať od ľudí, ktorí sa hrdia akademickými titulmi, a neraz po nich neviete nájsť ani zmienky, za čo im boli tieto tituly vlastne udelené ? Ak teda nerátame pár inštitúcií, kde by získal absolutórium aj zhulený slimák, však …

A preto na záver – milióny EUR za vyhratý právny spor sa mi zdajú nepredstaviteľnou sumou, ktorú viem maximálne napísať, ale ak ma niečo naozaj rozčuľuje – tak je to banda darebákov, tárajov, klamárov a uplakancov, ktorá prijala takú právnu normu, že z nej vychádza miliónová odmena. A čo je teda väčšou škodou ?

Podľa mňa tisíce a desaťtisíce, ktoré idú na výplaty zákonodarcov, ktorých odbornosť a morálka je na takej úrovni, že by som im nedal riadiť ani verejné toalety – s mopom … aj tam by som mal obavy, že niečo zmizne, a toalety budú špinavšie, než keď do nich vkročili.