VÚC – trafiky politických a rodinných klanov

21. decembra 2017, cudzinec, Nezaradené

Neviem, ako v prípade iných, ale čo sa týka vyšších územných celkov, v mojom prípade ich registrujem len ako budovy, v ktorých sídlia. Ale ak by sa niekto opýtal, či mám z nich úžitok – odpoveď by znela nie, a ak by sa opýtal, koľkokrát mi tieto inštitúcie boli prospešné za posledných desať rokov, celkové číslo by bolo blízke – nule. VÚC sú predraženými trafikami politických a rodinných mafií, a plnia povinnosti v rozsahu, ktorý by bez problémov a oveľa lepšie zvládli aj okresné, či mestské úrady … ale chápem …

Občana treba mať pod dôslednou kontrolou, a niekde treba umiestniť aj zástupy užitočných „idiotov“, dohliadajúcich predovšetkým na plnenie straníckych záujmov. Iste, na prostriedkoch verejnej dopravy, alebo verejných stavbách nájdeme samolepky s oznámením, že na tento účel prispel samosprávny kraj, lenže to je klamstvo – na všetky verejné účely prispievajú občania-daňoví poplatníci, a nie kraje. Ale ako som vyššie spomenul, niekde treba miesta a platy aj pre hlúpych, neschopných či našich ľudí, a tak máme nepotrebné kraje, alebo čudné „sociálne“ podniky a iné „zázraky“ zodpovednej doby s názvom „demokracia“.

Z pohľadu občana musím byť nepríjemný – osoh mám tak polovičný z mestského úradu, možno 1% z okresu (skoro všetko sa musí vybavovať v bývalom okrese, ktorým je pre nás Zvolen, alebo na výjazde pracovníkov do nášho okresu každý piatok, keď potrebujete na úrade hlavne trpezlivosť a plynovú masku !), a kraj ? Ako hovorím, vlastne priamo môžem povedať – čistá nula. Ešte čisto teoreticky viem uznať istý zmysel kraja v podobe odvolacej inštitúcie proti rozhodnutiam okresov, ale tieto povinnosti by oveľa lepšie plnili súdy. Minimálne po odbornej stránke, a určite z hľadiska nestrannosti a objektívnosti rozhodovania.

Autor niekdajšej reformy verejnej správy asi kdesi v kúte plače, ako ju dokázali doslova „sprasiť“ politicky a mocensky privilegovaní hlupáci. A vôbec sa mu nedivím.

Doklady aj naďalej vydávajú policajti … s evidenciou vozidiel je to úplne rovnako. Riešenie odborných problémov je najmä v malých okresoch doslova tragédia. Úradníček najprv dlho listuje v príručke, potom volá nadriadeného, nakoniec telefonuje do iného okresu a potom ? Nechajte mi tu papiere a príďte zajtra … naozaj prínosné, najmä z hľadiska času. A to už radšej nebudem rozvádzať rôzne formy diskriminácie, kde písomné náležitosti za občanov istého etnika vybavuje úradník v plnom rozsahu, a ostatným len do papierov nazrie a velí – ešte treba toto, hento či ísť tam … však ste prepojení sieťou, pýtajú sa niektorí odvážlivci. Sme … ale nie na tento účel (možno si posielajú cez štátom financované káble rodinné fotky, alebo porno … neviem). Aj by som uznal, že sociálnym prípadom treba pomáhať, ale ani to neplatí vo všetkých prípadoch. Máme totiž úradníkov, ktorí podobne preháňajú aj ľudí s ťažkými diagnózami, ktorým sa občas nedá vyhnúť návšteve úradu, a potom zažijete frenetický krik úradníčky, pred ktorou stojí autista a ona vrieska – choďte si to vybaviť a potom sa vráťte.,

Takže, ako vlastne s úradmi ? V prvom rade dosadiť odborníkov na verejnú správu do riadiacich funkcií, potom zrušiť kraje a preniesť právomoci naokresné úrady a hlavne – mestské a obecné úrady. Práve tie sú najbližšie občanom a často majú najviac objektívnych informácií na rozhodovanie. A zrušiť nepotrebné okresy ako Krupina, kde sa možno 90% agendy aj tak rieši vo Zvolene. Ak okres neslúži občanom, nemá žiadny zmysel … a politicky krytých asociálov si môžu živiť aj politické strany, však si za roky parazitovania na štáte nakradli viac než dosť.