Bájka o vyrovnanom rozpočte . . .

29. decembra 2017, cudzinec, Nezaradené

… alebo – súdružky a súdruhovia, peniaze sa získavajú prácou, a nie – šetrením. Základná poučka sedliaka znie, že môžete šetriť celý deň i noc,  ak nič nemáte, nič a nikdy nenájdete !

Nie, nemám ekonomickú univerzitu, len som urobil praktický pokus na základe vašich rečí, pretože matematiku som preliezal s odretými ušami, tak som chcel mať istotu, že sa nemýlim.

Vzal som prázdnu fusakľu, zavesil ju na kľučku v pondelok, samozrejme prázdnu. A pridal som k tomu aj šetrenie, však kým nie je nič vo fusakli, nemôžem predsa míňať, nie ? V utorok ráno pozerám – fusakľa prázdna, a teda ani jesť nemôžem. V stredu ráno pozerám – zase prázdna. Asi veľa míňam, napadlo ma. A tak som vypol kúrenie, a prestal používať vodu. Štvrtok – zase prázdna. Elektrina – vypol som aj tú, a s hrdým úsmevom išiel večer spať, však teraz to už určite vyjde. Nevyšlo, piatok ráno a fusakľa stále prázdna. Nič to, nádej umiera posledná a pre správny cieľ sa treba aj obetovať, vydržím do nedele, povedal som si.

V nedeľu ráno som sa horko-ťažko prebudil, vyhladovaný, smradľavý a s hrčou na hlave (to som išiel v noci a bez svetla na hajzeľ) išiel pozrieť fusakľu. A čo som objavil ?

Niekto by povedal, že hovno, ale nie je to pravda. Po týždni hladovania mi neostalo ani to. Týždeň som šetril ako divý, aby som nemal nič.

A výsledok môjho pokusu ? Kto tvrdí, že šetrenie je cesta k úspechu – klame. Čím viac šetríte, tým menej máte. Až vám nakoniec neostane – ani to hovno.

Vyhladovaný som vyšiel na ulicu a opodiaľ sused na mňa zakričal – nájdi si prácu a budeš mať aj na kúrenie, elektrinu a žrádlo. A tak som sa ja, zvrhlík veriaci politikom, podujal na pokračovanie v zvrhlosti – zarábaní peňazí – prácou.