Čudný príbeh (nejednej) poisťovne

29. januára 2018, cudzinec, Nezaradené

Je nepochybné, že klienti poisťovne Rapid Life majú minimálnu šancu na získanie svojich peňazí. Ale konkurzom poisťovne by veci nemali končiť, ale skôr – začať.

Prvé správy o problémoch s touto poisťovňou, ktoré som našiel v internetových diskusiách, pochádzajú z roku 2011. Máme rok 2018 a dopracovali sme sa akurát do štádia konkurzu subjektu, ktorého majetok je zanedbateľný v porovnaní k nárokom klientov. Ako je to možné ?

Iste, netreba zabúdať na žalobu, ktorá bola podaná vo veci zodpovednosti za nesprávne kalkulácie poistného, kde poisťovňa žiada odškodné v desiatkach miliónov eur, ktoré by malo údajne poslúžiť aj na vyplatenie klientov. Žalovaná strana však disponuje len prostriedkami daňových poplatníkov, takže sa dá konštatovať, že zástupcovia poisťovne vlastne žiadajú, aby klientov vyplatili – daňoví poplatníci, ktorí s činnosťou poisťovne nemajú nič spoločné. Skvelý plán, nie ? Ako pre koho …

Sedem rokov

Sťažností, prosieb, nešťastných ľudí či prebdených nocí … sedem rokov boja o peniaze, ktoré zverili klienti s dôverou do správy finančnej inštitúcie, pod kontrolou štátu, aby sa nakoniec dozvedeli – možno “niečo” dostanete.

Kde sa stala chyba ? Kto zlyhal a ako je možné, ako mohlo dôjsť k prevodom aktív poisťovne na inú spoločnosť ?  Máme rok 2018 a dejú sa veci, ktoré boli znakom 90.rokov ? Prečo ? Kto nahradí škodu, spôsobenú klientom ? A kto bude niesť trestno-právnu zodpovednosť, pretože v tomto prípade sa dá oprávnene pochybovať o súhre náhod. Ako je možné, že do poslednej chvíle boli výsledky vykonaných kontrol – negatívne ?

Osem rokov trvalo, aby sa vykazovaný zisk 2,1 mil.€ zmenil na stratu 1,4 mil.€. Osem rokov trvalo, aby tržby poklesli z vyše 18 mil.€ na čosi vyše 2 mil.€. Aké je pozadie tejto zmeny ?

Ako je možné za jeden-jediný rok vytvoriť stratu vyše 1,3 mil.€ ? A ako je možné, že finančné ukazovatele poisťovne sa od roku 2008 neustále zhoršovali ? Skúste sa zamyslieť …

Finančný report (zdroj:finstat) o poisťovni Rapid Life

Nie, našťastie nie som medzi klientmi tejto finančnej inštitúcie, ktorá určite „len“ vinou štátu dopadla tak, že skončila v konkurze. Hoci nepatrím medzi špičkových ekonómov, pohľad na vývoj hospodárenia poisťovne medzi rokmi 2008-2016 vyvoláva vo mne dojem, že štát (možno … alebo určite) zlyhal pri kontrole tohoto subjektu, pričom by mala byť vyvodená priama zodpovednosť voči tomu, kto si svoje povinnosti neplnil … ale v konečnom dôsledku som presvedčený, že za dnešný stav a problémy klientov môže vedenie poisťovne … a je nevyhnutné, aby boli vykonané rázne opatrenia, ktoré do budúcnosti zabránia, aby sa podobné veci – opakovali.

Ale neprestane vo mne aj tak rezonovať otázka – prečo muselo uplynúť sedem rokov, kým sa niečo začalo riešiť … a prečo (s najväčšou pravdepodobnosťou) opäť ostane záplava poškodených – obyčajných ľudí, ktorí si svoje povinnosti vždy a všade poctivo – plnili. A opäť si kladiem otázku, ktorá ma pravidelne „navštevuje“ – pre koho je vlastne tento štát ?