Založ si blog

Detičky, dnes budú skrutky s tatárskou omáčkou a motorový olej . .. dobrotka, nie ?

Malá ekonomika sa musí špecializovať ?

 

Ak obídem fakt, že to vychádza často z úst ľudí, ktorí brojili proti deleniu priemyslu v rámci RVHP, môže niečo podobné povedať len hlupák, ktorému omylom (alebo za primerané všimné) niekto dal do rúk vysokoškolský diplom … hlupák, ktorý sa ekonomike nerozumie, alebo je už tak osprostený propagandou (či bakšišom vo vrecku), že už povie čokoľvek.

Poznal som chlapíka, ktorý si nesmierne potrpel na poriadok v aute. Bol doslova posadnutý – v aute nesmelo byť nič navyše, aj povinná výbava mu zavadzala. Akákoľvek vec narušovala jeho duševný pokoj, márne boli varovania, že ak sa niečo stane, vyplatí sa mať niekoľko drobností navyše. Nie, nie … nič netreba, moje auto je spoľahlivé, hoci staršie … hovorieval. Ani bandaska s pár litrami benzínu nie je potrebná. Všetko mám pod kontrolou … no, asi veľmi nemal, len si to nechcel priznať. Zistil to počas snehovej búrky, keď sa vytvorili také záveje, že uviazol na ceste … a nebyť obrovského šťastia, zrejme by tam bol zamrzol.

Postaviť ekonomiku štátu na jednom odvetví ? To môže obhajovať len – idiot, alebo ekonomický analfabet

No, možno uvažovať aj o nejakom inom dôvode – nie je to pokus o úmyselné vytvorenie závislosti krajiny ? Nie je to pokus, pripomínajúci ekonomickú vlastizradu ? Pretože triezvo uvažujúci ekonóm plánuje do budúcnosti tak, aby ho neprekvapil žiadny vývoj. A pripravuje sa aj na situáciu, kedy môže dôjsť k rozpadu rôznych obchodno-politických združení, zhoršeniu vzťahov medzi krajinami a podobne.

V prípade Slovenska sú však evidentné snahy o vytvorenie čo najväčšej závislosti krajiny na cudzích záujmoch, presnejšie vôli európskych veľmocí. A tento prístup môžeme otvorene označiť za – zločinný. Poškodzujúci záujmy štátu, ale hlavne – národa. A ľudia, presadzujúci cudzie záujmy na úkor slovenských, patria za mreže väznice.

Nie, nedivím sa zdanlivo absurdným ruským snahám o zamedzenie vplyvu mimovládnych organizácií

Pretože aj príklad Slovenska ukazuje, že sú tieto organizácie v područí ľudí, ktorí vedome konajú v rozpore so záujmami Slovenska. Ľudí, ktorí mali byť už dávno postavení mimo zákon a rozhodne by im nemal byť poskytovaný mediálny priestor.

Pretože, ak budeme pri tomto konaní  mlčať, nemusí raz otázka z nadpisu znieť absurdne … tým skôr, že automobilový priemysel je zárukou všetkého možného, len nie stability a prosperity. Ak by to bolo inak, nesťahovali by sa automobilky z krajiny do krajiny ako cirkusanti … a neboli by závislé na tom, kto ich podplatí zo štátneho rozpočtu … za tzv. vytvorenie pracovných miest.

Účelové klamstvá britskej polície . ..

19.07.2018

Obviniť niekoho z účasti na zločine len preto, že tesne pred jeho spáchaním priletel do krajiny, je zločinom, hodným bližšieho skúmania. Nie je potrebné rozoberať klamstvá polície, riadenej viac »

Krvavé sny amerického kovboja

17.07.2018

D.Trump naozaj nie je prezidentom, na ktorého by mohli byť americkí občania hrdí. Stále je však prijateľnejší, než vietnamský vojnový zločinec John McCain. McCain by veľmi rád stabilizoval viac »

Komu “predali” Briti novičok ?

15.07.2018

Ak chce urobiť Th.May niečo pre svoju krajinu a svoj národ, mala by odstúpiť. Vývoj v kauze “novičok” ju usvedčuje z úmyselného zavádzania verejnosti a krivého obvinenia, ktorým skúšala viac »

Ukrajina, vojaci

Rusko sa ospravedlnilo arménskemu Paniku za spôsobenú paniku

19.07.2018 21:27

Počas neohláseného cvičenia ruskí vojaci v dedine strieľali a prechádzali vojenskými vozidlami.

orbán, jad va-šem

Protestujúci bránili Orbánovi v ceste od pomníka holokaustu Jad va-šem

19.07.2018 21:13

Protestujúci niesli transparenty s nápisi "Nikdy viac!" a "Hanbi sa!" v maďarskom a hebrejskom jazyku.

nocni vlci, dolna krupa

Analytik Naď: Bezpečnostné zložky zlyhali

19.07.2018 20:00

Existencia areálu v Dolnej Krupej je nepochopiteľná a kompetentné orgány by mali okamžite konať, zdôrazňuje bezpečnostný analytik Jaroslav Naď.

vlak, železnice, trať, koľaje

Z Číny do EÚ prúdi viac tovaru po železnici

19.07.2018 18:40

Z Číny do EÚ prešlo za polrok 120 nákladných vlakov, postupne sa kapacita môže zvýšiť až na 500 vlakov ročne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,727
Celková čítanosť: 3820156x
Priemerná čítanosť článkov: 2212x

Autor blogu