Založ si blog

Renault Clio Grandtour 0. 9 Tce . .. divné recenzie a iná skutočnosť

Priznám sa, keď sme vyberali auto pre príbuzných, obzerali sme sa po rôznych značkách a modeloch. Niekto navrhoval Škodu, iný Seat, ďalší VW. Ale nakoniec sme stanovili kritériá, aké auto chcú a hlavne potrebujú, a dospeli sme k dvom možnostiam – VW Polo, alebo Renault Clio. Neskôr sa ešte pridala požiadavka, že by nebolo od veci, ak by auto bolo skôr vo verzii kombi, a tak sa voľba zúžila na Renault, ktorý príbuzných zaujal aj svojím vzhľadom.

Lenže … keď sme vyhľadali recenzie malého Clia, nestačili sme sa diviť. Hlavne v českých odborných časopisoch sa to doslova hemžilo kritikou, hlavne zameranou na ani nie litrový, preplňovaný trojválec. Neťahá, má vysokú spotrebu … a bla, bla, bla. V prvej chvíli nás to skoro aj odradilo, ale nakoniec sme si povedali, že niet lepšej referencie, než je vlastná skúsenosť. A povedali sme si, že ak ísť do kúpy kritizovaného auta, tak len v prípade, že výbava bude na takej úrovni, ktorú za danú cenu nemôže ponúknuť žiadny konkurent – ako poistka pre prípad, že by sme náhodou zistili pravdivosť referencií novinárov, a chceli sa auta – zbaviť.

Takže – vošli sme do predajne, povedali svoje požiadavky a výsledkom bolo Clio Grandtour vo veľmi slušnej výbave. Vlastne, asi s výnimkou kože by sa do neho nedalo doplniť absolútne nič, a tá sa podľa slov predajcu aj tak objednať nedá. Dostali sme však auto, ktoré bolo vybavené rádiom s CD prehrávačom, navigáciou, inteligentnou kartou (tzv. handsfree), elektrickým sťahovaním všetkých okien, tempomatom, obmedzovačom rýchlosti, dvojitou podlahou v kufri, dvoma DVD prehrávačmi upevnenými na opierkach predných sedadiel, parkovacou kamerou, dennými svetlami, sadou zimných pneumatík (letné boli na hliníkových diskoch priamo obuté), diaľničnou známkou na jeden rok, povinnou výbavou, gumennými rohožami a manuálnou klimatizáciou.

Prevzali sme cenovú ponuku, sadli k počítaču a začali na weboch rôznych značiek konfigurovať podobne vybavené autá, zodpovedajúce triede Clia. Škodovka, VW, Seat vypadli z hry hneď na začiatku, rozdiel v cene bol príliš veľký. Lepšie obstál Opel, kde bol rozdiel v prospech Renaultu necelých tisíc eur, ale niektoré doplnky sa objednať nedali. A tak sa rozhodlo, že Renault je víťaz a napriek nepriaznivým ohlasom odborníkov to s malým kombíkom skúsime.

Auto má dnes nabehnutých poldruhatisíca kilometrov. K spoľahlivosti sa vyjadrovať nedá, na to treba iné porcie na príslušnom počítadle. Ale musím povedať, že po prvých skúsenostiach sme nadobudli názor, že novinári očakávali od auta asi niečo úplne iné, možno aj nesplniteľné. Základom je spotreba, a tá je napriek surovému motoru na slušnej úrovni, v priemere 5,6 l na sto kilometrov. Je overená aj za pomoci dotankovania, takže údaj palubného počítača zodpovedá realite. Malý preplňovaný trojválec má výkon 66 kW, a vie rozhýbať Clio veľmi slušne. Aj v prípade obsadenia auta štyrmi osobami nebol problém so svižnou jazdou, a spotreba rozhodne neletela strmo nahor. Všetko je vlastne otázkou techniky jazdy. Počítač zobrazuje doporučenia, kedy preradiť rýchlosti, a pokiaľ si na to šofér zvykne, auto veľa nežerie, a slušne ťahá. Navyše, Renault sa pohral s podvozkom, a Clio má jazdné vlastnosti, ktoré prekračujú jeho dynamické možnosti.

Pohodlie ? Súhlasím, toto auto nie je pre valibukov, ale to vidieť na prvý pohľad. Vyšší šoféri budú mať problém so stredovým panelom, pretože nebudú vedieť, ako vhodne poskladať kolená. Ale sedadlá sú pohodlné, a nesklamú ani v prípade rýchlejšieho prejazdu zákrutami. Volant je primerane veľký, veniec dobre tvarovaný a hlavne hrubší, takže ho netreba vylepšovať návlekmi. Rovnako nie je problémom ani cúvanie, parkovacia kamera zobrazuje na centrálnom paneli situáciu za autom reálne, a v prípade nežiadúceho priblíženia zaznie zvuková signalizácia. Veľa kritiky padlo aj na spätné zrkadlá, ale zatiaľ si nikto nesťažoval. Asi platí, že sto ľudí – sto chutí.

Samotný motor nemá zmysel vytáčať do vysokých otáčok. Krátka skúsenosť hovorí, že ideálne je pohybovať sa medzi 1800 – 2600 otáčkami, auto bez problémov ťahá, dobre sa s ním predchádza, a aj spotreba je stabilná. Jeho slabinou je zotrvačnosť po preradení do neutrálu, ale kto sa pozrie na celkovú hmotnosť auta, pochopí, prečo v tejto oblasti nevyniká. Pri jazde po diaľnici je ideálnou rýchlosťou povestná stovka, pri ktorej zapnete tempomat a pohodlne sa veziete krajinou. Napokon, niečo na tom bude, že v dnešnej dobe a realite preplnených ciest platí nielen z hľadiska ekonomiky povestné – ponáhľaj sa – pomaly.

Čo povedať na záver ? Malý kombík od Renaultu rozhodne nesklame. Spoľahlivosť sa ukáže časom, ale z hľadiska spotreby, dynamiky, nákladov na údržbu a pohodlia prekračuje bežné očakávania tejto cenovej kategórie. Výbava je vysoko nadštandardná, a v tomto smere zrejme Renault má jednoznačne navrch. V otázke údržby by som mal len jednu vážnu výhradu – neverím na servisné intervaly po 30 000 km. Tam sa zrejme budeme riadiť vlastnými skúsenosťami, radšej zaplatíme viac, ale predpokladáme, že sa nám to vráti vo vyššej životnosti auta. Odhadujem, že ideálny čas servisnej prehliadky a výmeny náplní je maximálne po 20 000 km.

V každom prípade, neľutujeme, že sme neuverili odborným recenziám …

Pristavte vlaky pre amerických špiónov

15.03.2022

A ostaneme s torzom politických strán,rovno môžeme zrušiť úrad prezidenta a zrejme aj pribudne hviezdička na americkej zástave Ako oznámili kolaborujúce médiá,NAKA zadržala štyri kusy ruských špiónov.Súdiac podľa vrieskania médií,financovaných z rôznych pochybných (mimovládnych) zdrojov som čakal,že ruských špiónov bude aspoň plný kamión … nebol. Možno by bolo [...]

Čo proamerickí hlupáci nechápu …

14.03.2022

Je to jednoduché,hoci pre nich nepochopiteľné.Nechceme konflikty s kýmkoľvek v mene čohokoľvek … nechceme byť vazalmi,ale partnermi A súčasnosť hodnotíme optikou minulosti,pretože každá udalosť má svoje príčiny. Priklad – karibská kríza bola o amerických obavách z umiestnenia sovietskych rakiet na Kube,čo bolo priamou reakciou na americké rakety v Turecku. A [...]

Dokedy budete trpieť moc v rukách Pinocchia ?

13.03.2022

Komentáre k možnému vývoju konfliktu na Ukrajine vyvolávajú skôr znepokojenie,než dávajú obraz nejakej „reality“.A výkriky slovenskej vládnej verchušky pôsobia ako zúfalý krik pacientov uzatvoreného oddelenia psychiatrie. Možno to vyznie kruto,ale Slovensko už dávno nie je nezávislým štátom a vazalská zmluva s USA bola len zlatým klincom,potvrdzujúcim [...]

Salman Rushdie

Rushdie je po útoku a operácii na ventilátore, zrejme príde o oko

13.08.2022 07:11

Britský spisovateľ Salman Rushdie je po niekoľkohodinovej operácii napojený na ventilátor.

sulik, matovic

Politológ Koziak: Menšinová vláda je cesta k predčasným voľbám

13.08.2022 06:00

Ak naozaj vznikne menšinová vláda, nebude funkčná. Je to cesta k predčasným voľbám. Určite preto bude rásť napätie v spoločnosti, hovorí politológ Tomáš Koziak.

Ukrajina, Rusko, vojna, Belgorod, Charkov

ONLINE: Pentagón zmenil vyhlásenie o výbuchu na Kryme. Vyjadril obdiv ukrajinským vojakom

13.08.2022 05:55, aktualizované: 08:06

Pentagón zmenil vyhlásenie, že za výbuchy na leteckej základni na Kryme môže Ukrajina. Efektívnosti ukrajinskej armády by dal na stupnici od 0 po 10 hodnotenie 12.

Kórea USA Juhočínske more torpédoborec

Ďalší olej do ohňa. Američania plánujú cvičenie v Taiwanskom prielive

12.08.2022 23:25

USA čoskoro predstavia "ambiciózny plán" posilnenia hospodárskych a obchodných vzťahov s Taiwanom.

cudzinec

Nič nie je horšie,ako vláda zla,zrodeného z nenávisti a zákernosti.Nič nie je horšie,ako zverenie osudu národa do rúk neschopných ľudí s mesiášskym komplexom,ktorí sa spoja aj s Diablom,aby sa pomstili. Ako môže viesť spojenie s mafiou k potrestaniu mafie ?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,407
Celková čítanosť: 8658777x
Priemerná čítanosť článkov: 3597x

Autor blogu