Založ si blog

Čo všetko ma (ne)trápi

Určite nepremýšľam nad tým, čo sa deje kdesi na inom konci sveta, v rozvojových krajinách. Bude to asi tým, že žijem na Slovensku a nemám dlane, prebité klincami.

Nie, určite si nežijem zle. Nie som bohatý (ktosi mi raz ironicky povedal, že moje úspory by sa vošli do jeho peňaženky… asi ma chcel uraziť, smola … nevyšlo to), ale mám všetko, čo k životu potrebujem … a vlastne sa denne budím a večer zaspávam oveľa bohatší, než mnohí ľudia, ktorých kontá sú šesť-sedem či viacmiestne. Sú totiž veci, ktoré si človek nemôže kúpiť, ani v prípade, že by mal všetky peniaze sveta. Napríklad dobrú rodinu … či pokoj.

Iste, páčia sa mi autá … rád cestujem … rád vidím pekné ženy … ale nepotrebujem to pre pocit, že som niekto, alebo pre pocit akéhosi fajn života. Práca ma baví, kolegovia či podriadení sú tak, ako všade … niektorí by dokázali aj čelom biť o zem, iní by ma utopili v lyžičke vody, našťastie je tam dosť ľudí, pre ktorých sa vyplatí ráno vstať a niečo robiť … nie je to ani za máčny mak iné, ako inde na svete. Som spokojný so svojím životom ? Som … nemôže byť všetko dokonalé a nikdy ani nebude.

Ale nie som spokojný s tým, ako sa žije na Slovensku … v krajine, ktorá by mala byť vlasťou slovenského národa, teda všetkých bez ohľadu na to, k akej národnosti či etniku sa hlásia … no zatiaľ sa Slovensko ako vlasť správa (hlavne) k vagabundom či rôznym špekulantom.

Pretože mi vadilo, ak som kedysi musel stáť v rade na banány (keďže sa mi nechcelo čakať), ale oveľa viac mi vadí, keď vidím ľudí, ktorí musia denne bojovať o holé prežitie. Pritom sú poctiví, riadne pracujú (alebo si už svoje poctivo odpracovali), plnia si svoje povinnosti … a napriek tomu sa ich život nepodobá životu. Nedivím sa ich rozhodnutiu, koho nakoniec volia, ba nedivím sa ani tomu, že so svojou dôverou experimentujú a neraz ju prejavia ľuďom, o ktorých by som ani motyku – neoprel. Zúfalí ľudia robia zúfalé rozhodnutia, a na Slovensku je naozaj dosť ľudí, ktorí balansujú na hrane …

A radšej by som pracoval za štatisticky udávanú, priemernú mzdu za socializmu, a nepotkýnal sa o ľudí, ktorí nevedia, čo bude zajtra … než mal rovnakú mzdu v eurách, a denne videl babky v obchodoch, ako so žalostným výrazom v očiach uvažujú, či si kúpia banán, alebo pár koliesok šunky. A to mi raz sused vykričal, že máme päť áut a nevieme, ako žije obyčajný človek (čo mu o pár týždňov samozrejme nebránilo, aby si jedno z tých áut prišiel požičať a jazdil na ňom, kým mu jeho po havárii opravili). Nikto nepozerá na to, že za tých päť áut treba platiť rôzne poplatky … nikoho nezaujíma, že len jedno je nové a ostatné nám akosi ostali, pretože boli v príliš dobrom stave na svoj vek, aby sme ich predali za pár slivák (nielen) áčkovým špekulantom. Radšej budem mať rezervné auto pre seba, rodinu či kamarátov … je na tom niečo zlé ?

Ľudia často závidia, neraz aj to, čo vlastne nie je dôvod závidieť …a rovnako nikto a nikdy nezávidí robotu … ani zodpovednosť.

Darujem cukrovku … nechcete ? Nie, tú mi nezávidí nikto, naopak mnohí si poza chrbát mädlia dlane “ tak mu treba “ …  Pre mňa je najväčšou hodnotou rodina a jej pokoj. A to sa nedá vyvážiť ničím … ani peniazmi, ani honorom funkcií …

Kedysi bola najvyššou hodnotou aj pre štát … dnes už nie je. Dnes je rodina nepriateľom štátu.

Neveríte ? Tak si položte jednoduchú otázku – ako sa štát zachová, ak sa narodí dieťa manželom, a ako sa zachová – ak sa dieťa narodí partnerom, teda z pohľadu zákona – slobodnej matke ? Aký je rozdiel medzi právami ľudí (ktorí majú na seba navzájom papier) a právami ľudí, ktorí ten papier nemajú.

A nielen o tom je moja nespokojnosť, ako funguje Slovensko. Je to aj o morálnom úpadku národa, ktorý sa prejavuje (napríklad) aj v duševnom stave ľudí – keď napíšete, že vám vadí záplava násilia, prezentovaná v médiách, tak sa nezamyslia, ale tupo odpovedia – nepozerajte (nekupujte) televíziu. Plytké úvahy, nie ? Pretože podstatou televízie bolo šírenie informácií a kultúry medzi ľudí, nie ? Čo je kultúrne na odkopávaní hláv, hektolitroch krvi či úchylákoch za kamerou, ktorí sa sťažujú, že nejaká “ primadona “ nechcela, aby jej zasahovali do súkromia a slintali nad jej oblečením, či rodinnou udalosťou … pretože človeka, ktorý ide s kamerou nakrúcať obete autonehody, obťažuje nešťastných príbuzných a potom to zverejňuje, nepokladám za nič iné, než – úchyla.

K spokojnému životu mi stačí málo … nezaujíma ma, čo sa deje v rozvojových krajinách, pretože to neviem vyriešiť … môžem len k tomu povedať názor, ktorý aj ten vinníkov nebude zaujímať … ale zaujíma ma, prečo niekto urobil rozvojovú krajinu zo Slovenska a tu netreba mlčať, ale denne protestovať … keďže túto fázu vývoja sme prekonali už po I.svetovej vojne.

img_0208

(stačí tento pohľad a mám lepšie ráno … aj keby traktory padali)

 

 

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9457177x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu