Hračka pre dospelých . .. Renault Mégane GrandCoupé Tce 130

Na začiatok príbehu o víkendovej zábave odpoveď na jednu otázku a dve výhrady. Takže – či by som si tento model Renaultu kúpil ? Nie. A čo mi na tomto aute najviac vadí ? Cena a spotreba.

Ale pozor – dôvody, prečo by som si toto auto nekúpil, vôbec nesúvisia s jeho kvalitou, vypracovaním a výbavou. Súvisia skôr s mojím postojom voči cene auta, kde predsa len model Mégane GrandCoupé vo výbave Intense akosi nesedí. Pretože za dvadsaťštyritisíc eur si viem predstaviť iné auto. A k spotrebe len toľko – nie je žiadny problém, aby ste jazdili v hodnotách, ktoré uvádza výrobca. A teda jazdili v priemere na päť litrov či o pol litra viac pri využívaní klimatizácie. Problém spočíva v niečom inom – možnostiach auta.

Keď ich spoznáte, pochytí vás také nadšenie, že jednoducho nedokážete jazdiť na spotrebu. Ale poďme od začiatku.

Známi si chceli kúpiť nové auto a tak ma požiadali, či by som im nesprostredkoval niečo na vyskúšanie z produkcie Renaultu. Žiadny problém – po bližšej diskusii padla voľba na Mégane, a predajca nám na víkend zapožičal model GrandCoupé vo výbave Intense, s motorom objemu 1,2 l a výkonom 96kW(130 PS). Výbava Intense je najvyššou v rámci ponuky Renaultu, a v spomínanom modeli bola kombinovaná so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Bláznivý víkend sa mohol začať …

Musím priznať, že jednadvojky motory veľmi nemusím. Mám na ne neveľmi príjemné spomienky z dávnejšej minulosti, kde sa pokladali za prelom vo vývoji, ale priniesli len chabú dynamiku a neprimerane veľkú spotrebu. Značku, ktorá ma takto sklamala, nebudem menovať – nepatrí sa.

K samotnej výbave auta len pár viet. Renault sa snaží o bohaté vybavenie aj v základnej verzii, takže najvyššia výbava Intense ponúkne aj to, na čo ste zvyknutí u áut inej cenovej kategórie. Áno, cena tohoto modelu v spomínanej výbave sa naozaj pohybuje na úrovni, v ktorej si viem predstaviť iné autá, ale z hľadiska vybavenia je primeraná. Dvojzónová klimatizácia, sedempalcový tablet so širokou paletou nastavení auta a informácií … mohol by som naozaj veľa spomenúť. A keď už tablet – aj ten mi veľmi nevyhovuje, pretože jeho používanie za jazdy nie je veľmi bezpečné, pričom sa niektoré funkcie dajú nastaviť len jeho prostredníctvom. Čo už, nič nie je dokonalé.

Poďme však k tomu, čo ospravedlní aj cenu modelu – k jazde. Stačilo by jedno slovo – fantázia. Bez ohľadu na to, či sedíte v aute štyria (radšej neskúšajte), alebo len šofér prípadne aj spolujazdec – je to naozaj zábava. Dalo by sa povedať – hračka pre šoféra. Motor možno nemá taký výkon, aký by sa požadoval v spojení so slovami – výkonné športové auto – ale zásluhou vynikajúceho podvozku s možnosťou nastavenia jazdných režimov, je to naozaj ojedinelý zážitok. Auto poskytuje ojedinelú kombináciu vlastností – môžete jazdiť v rámci rýchlostných limitov a pritom byť suverénne najrýchlejší na ceste. Na okreskách bez problémov „utriete“ aj autá renomovaných značiek a oveľa väčšieho výkonu, čo je predovšetkým zásluha naozaj skvelého podvozku. Pardón … treba si nastaviť režim Šport. Zmení sa nielen nastavenie auta, ale aj grafika prístrojov, pribudne fascinujúci zvuk motora v kabíne (neviem, z reproduktorov ?), auto si doslova sadne na cestu a ide ako po koľajniciach. Naozaj skvelé.

Prečo nejazdiť vo štvorke ? Dá sa, však GrandCoupé je štvordverových sedanom, ale vzadu to predsa len nie je príliš pohodlné pre dospelých.

Spotreba … nuž áno, skúšal som možnosti auta, motora a podvozku, a spotreba bola okolo osem litrov na sto kilometrov. Pre mňa pochopiteľné, pre iného neprimerané. Ale na druhej strane, dá sa jazdiť aj na päť litrov, ak nebude pričasto využívať potenciál auta.

Vábnička na pokuty ? Iste, ani si neuvedomíte, a auto sa rozbehne ako bláznivé. Ale ak spoznáte jeho vlastnosti, zistíte, že sa vôbec nepotrebujete ponáhľať a môžete jazdiť v rámci limitov a aj tak dynamicky. Príde do cesty kolóna, napríklad v smere z Banskej Bystrice na Donovaly, a dokážete sa bez problémov dostať dopredu, pričom neohrozíte nikoho. Auto so spomínaným motorom ťahá od nízkych otáčok (zásluhou turba), a v športovom režime sa nechá bez problémov vytočiť na päťtisíc otáčok. Plusový bod navyše – pri manuálnom režime sa prevodovka nesnaží zbytočne zasahovať do vášho radenia. A ďalší kladný bod – stupne sa radia logicky, teda pohybom páky voliča vpred radíte nižšie stupne (7-1) a pohybom vzad – vyššie stupne (1-7).

Záver ? Jednoduchý – napriek tomu, že cena auta sa mi zdá pomerne vysoká, rozhodne stojí auto za tie peniaze. V mojom prípade by som asi siahol skôr po Mégane RS, ale aj tento model ma presvedčil a v prípade voľných financií by rozhodne stál za úvahu. A ak by bola cena pod dvadsaťtisíc eur, bol by horúcim favoritom.

Mŕtveho zimník nepoteší …

21.07.2025

Dopracovali sme sa do absurdnosti … Zatvárame oči pred realitou a zakrývame to vzletnými výrazmi o tolerancii a vzdušnými zámkami o budúcom úspechu.Heslo slovenskej ekonomiky “európskeho tigra” znie cudzím rozdávaj a vlastným zvyšuj dane.Dopracovali sme sa k verzii feudalizmu 21.storočia,kde páni vyberajú a rozkrádajú dane,plebs sa má starať sám o seba. Ešte [...]

Nekalé praktiky digitálnych platforiem

25.05.2025

Na začiatku je bombastická reklama o fantastickom zárobku 29€ na hodinu či 14€ na hodinu A na konci krutá realita,kde zarábajú anonymní šmejdi s požehnaním štátu. Ako to teda funguje u najznámejších platforiem pre taxi a kuriérov? V prvom rade cez neustále nábory naivných,pretože fluktuácia je obrovská.Väčšina adeptov nepozná rozdiel medzi tržbou a zárobkom,a tak [...]

Ako sa dostalo násilie do ulíc ? Cez (nekontrolované) médiá

23.01.2025

Svojho času nevedela rada pre rozhlasové a televízne vysielanie riešiť triviálny problém – násilie na televíznych obrazovkách,prezentované 24 hodín denne,hoci zákon obmedzoval priestor pre tieto “diela” na čas medzi 22,00-6,00 Dnes nesieme následky.Narušené osoby siahajú po zbrani,ak nevedia žiť samé so sebou.A obete pribúdajú.Samozrejme,po zbytočnej tragédii [...]

Washington / National Guard /

Washington žaluje Trumpovu vládu kvôli snahe prevziať kontrolu nad políciou mesta

15.08.2025 17:53

Právny spor medzi silne demokratickým hlavným mestom a republikánskou administratívou sa začal.

Pope / Leo /

Lev XIV. má za sebou prvých sto dní v úrade. Pápež vyzval na celosvetový mier, spomenul Pia XII.

15.08.2025 17:32

Robert Prevost sa v máji stal prvým americkým pápežom.

EasyJet

Na letisku v Manchestri sa pri rolovaní krídlami zrazili dve lietadlá

15.08.2025 16:48

Letisko po náraze nakrátko uzavrelo vzletovú a pristávaciu dráhu, zatiaľ čo technici preverovali škody na lietadlách.

Peter Pellegrini, Matúš Šutaj Eštok, Hlas

Hlas je pripravený niesť zodpovednosť za chyby pri kampani Pellegriniho

15.08.2025 16:30

Šutaj Eštok tiež zdôraznil, že celá kampaň Pellegriniho bola financovaná z darov od členov či sympatizantov Hlasu

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,449
Celková čítanosť: 10040441x
Priemerná čítanosť článkov: 4100x

Autor blogu