Založ si blog

Hračka pre dospelých . .. Renault Mégane GrandCoupé Tce 130

Na začiatok príbehu o víkendovej zábave odpoveď na jednu otázku a dve výhrady. Takže – či by som si tento model Renaultu kúpil ? Nie. A čo mi na tomto aute najviac vadí ? Cena a spotreba.

Ale pozor – dôvody, prečo by som si toto auto nekúpil, vôbec nesúvisia s jeho kvalitou, vypracovaním a výbavou. Súvisia skôr s mojím postojom voči cene auta, kde predsa len model Mégane GrandCoupé vo výbave Intense akosi nesedí. Pretože za dvadsaťštyritisíc eur si viem predstaviť iné auto. A k spotrebe len toľko – nie je žiadny problém, aby ste jazdili v hodnotách, ktoré uvádza výrobca. A teda jazdili v priemere na päť litrov či o pol litra viac pri využívaní klimatizácie. Problém spočíva v niečom inom – možnostiach auta.

Keď ich spoznáte, pochytí vás také nadšenie, že jednoducho nedokážete jazdiť na spotrebu. Ale poďme od začiatku.

Známi si chceli kúpiť nové auto a tak ma požiadali, či by som im nesprostredkoval niečo na vyskúšanie z produkcie Renaultu. Žiadny problém – po bližšej diskusii padla voľba na Mégane, a predajca nám na víkend zapožičal model GrandCoupé vo výbave Intense, s motorom objemu 1,2 l a výkonom 96kW(130 PS). Výbava Intense je najvyššou v rámci ponuky Renaultu, a v spomínanom modeli bola kombinovaná so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Bláznivý víkend sa mohol začať …

Musím priznať, že jednadvojky motory veľmi nemusím. Mám na ne neveľmi príjemné spomienky z dávnejšej minulosti, kde sa pokladali za prelom vo vývoji, ale priniesli len chabú dynamiku a neprimerane veľkú spotrebu. Značku, ktorá ma takto sklamala, nebudem menovať – nepatrí sa.

K samotnej výbave auta len pár viet. Renault sa snaží o bohaté vybavenie aj v základnej verzii, takže najvyššia výbava Intense ponúkne aj to, na čo ste zvyknutí u áut inej cenovej kategórie. Áno, cena tohoto modelu v spomínanej výbave sa naozaj pohybuje na úrovni, v ktorej si viem predstaviť iné autá, ale z hľadiska vybavenia je primeraná. Dvojzónová klimatizácia, sedempalcový tablet so širokou paletou nastavení auta a informácií … mohol by som naozaj veľa spomenúť. A keď už tablet – aj ten mi veľmi nevyhovuje, pretože jeho používanie za jazdy nie je veľmi bezpečné, pričom sa niektoré funkcie dajú nastaviť len jeho prostredníctvom. Čo už, nič nie je dokonalé.

Poďme však k tomu, čo ospravedlní aj cenu modelu – k jazde. Stačilo by jedno slovo – fantázia. Bez ohľadu na to, či sedíte v aute štyria (radšej neskúšajte), alebo len šofér prípadne aj spolujazdec – je to naozaj zábava. Dalo by sa povedať – hračka pre šoféra. Motor možno nemá taký výkon, aký by sa požadoval v spojení so slovami – výkonné športové auto – ale zásluhou vynikajúceho podvozku s možnosťou nastavenia jazdných režimov, je to naozaj ojedinelý zážitok. Auto poskytuje ojedinelú kombináciu vlastností – môžete jazdiť v rámci rýchlostných limitov a pritom byť suverénne najrýchlejší na ceste. Na okreskách bez problémov „utriete“ aj autá renomovaných značiek a oveľa väčšieho výkonu, čo je predovšetkým zásluha naozaj skvelého podvozku. Pardón … treba si nastaviť režim Šport. Zmení sa nielen nastavenie auta, ale aj grafika prístrojov, pribudne fascinujúci zvuk motora v kabíne (neviem, z reproduktorov ?), auto si doslova sadne na cestu a ide ako po koľajniciach. Naozaj skvelé.

Prečo nejazdiť vo štvorke ? Dá sa, však GrandCoupé je štvordverových sedanom, ale vzadu to predsa len nie je príliš pohodlné pre dospelých.

Spotreba … nuž áno, skúšal som možnosti auta, motora a podvozku, a spotreba bola okolo osem litrov na sto kilometrov. Pre mňa pochopiteľné, pre iného neprimerané. Ale na druhej strane, dá sa jazdiť aj na päť litrov, ak nebude pričasto využívať potenciál auta.

Vábnička na pokuty ? Iste, ani si neuvedomíte, a auto sa rozbehne ako bláznivé. Ale ak spoznáte jeho vlastnosti, zistíte, že sa vôbec nepotrebujete ponáhľať a môžete jazdiť v rámci limitov a aj tak dynamicky. Príde do cesty kolóna, napríklad v smere z Banskej Bystrice na Donovaly, a dokážete sa bez problémov dostať dopredu, pričom neohrozíte nikoho. Auto so spomínaným motorom ťahá od nízkych otáčok (zásluhou turba), a v športovom režime sa nechá bez problémov vytočiť na päťtisíc otáčok. Plusový bod navyše – pri manuálnom režime sa prevodovka nesnaží zbytočne zasahovať do vášho radenia. A ďalší kladný bod – stupne sa radia logicky, teda pohybom páky voliča vpred radíte nižšie stupne (7-1) a pohybom vzad – vyššie stupne (1-7).

Záver ? Jednoduchý – napriek tomu, že cena auta sa mi zdá pomerne vysoká, rozhodne stojí auto za tie peniaze. V mojom prípade by som asi siahol skôr po Mégane RS, ale aj tento model ma presvedčil a v prípade voľných financií by rozhodne stál za úvahu. A ak by bola cena pod dvadsaťtisíc eur, bol by horúcim favoritom.

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9456690x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu