Prečo má SMER-SD problém v banskobystrickom kraji ?

Blog by mohol začať a končiť jedinou vetou – pre ľudí, ktoré boli s touto stranou priamo, alebo aj nepriamo prepojení, a dostali kraj tam, kde dnes je …

Mementom pre banskobystrický kraj bol najmä rok 2006, keď doslova skolabovala mestská hromadná doprava v Banskej Bystrici, na čom mala významný podiel najmä dlhodobá a neodôvodnená tolerancia voči tomu, čo sa dialo v niekdajšej BBDS – banskobystrickej dopravnej spoločnosti. Konečným výsledkom diania okolo dopravy v Banskej Bystrici a dopravcu, ktorý bol kedysi najväčším na Slovensku, bolo prevzatie liniek a postavenie zvolenskou SAD. Mnohí si ešte pamätajú „komické“ obdobie, keď sa šoféri autobusov pýtali cestujúcich – kde majú ísť a kde sú zastávky. Nuž áno, aj také praktiky sa používali, že sa vytrhávali autobusové zastávky, či sa zámerne bránilo v prevádzke autobusov.

Európa … či už banskobystrická alebo zvolenská … na tom nezáleží, ale tieto obchodné centrá majú výrazný podiel na tom, že v súčasnosti sa SMER-u nevyplatí hľadať kandidáta na predsedu banskobystrického kraja. V prípade Banskej Bystrice sa obchodné centrum postavilo v miestach, kde Bystričania roky túžobne očakávali výstavbu novej plavárne. Vo Zvolene obchodné centrum napriek nesúhlasu obyvateľov zakrylo dominantu mesta – Zvolenský zámok, a doslova zohyzdilo námestie.

Osobitnou spomienkou obyvateľov Banskej Bystrice ostala éra I.Presperína. Hoci bol predstaviteľom SOP, väčšina ľudí ho radila k ľavici, a mesto skončilo počas jeho éry v katastrofálnej zadĺženosti.

Iste, banskobystrický kraj netvorí len Banská Bystrica. Lenže nech riadil kraj či samotné sídelné mesto ktokoľvek, obyvatelia kraja nepociťovali výraznejšie zmeny vo svojom živote, a už vôbec nie k lepšiemu. V prípade Banskej Bystrice stačí pripomenúť vyše dvadsaťročnú tragikomédiu s autobusovou stanicou, kde na posmech sveta a hanbu mesta chodili ľudia na toalety do unimobuniek, namiesto čakárne bola v minibudove stanice krčma a herňa, a za oblôčikom na informáciách obvykle sedeli dve nepríjemné tetky … v prípade kraja stačí pripomenúť cesty v dezolátnom stave, zrušenie (niekedy) významnej železničnej tepny Zvolen-Šahy a iné „zázraky“ v podaní pánov nad životmi obyvateľov kraja. Napríklad umelé vytvorenie okresov, kde bolo jediným viditeľným prínosom vytvorenie novej poznávacej značky na autá, ináč ostalo všetko po starom – a ľudia aj naďalej väčšinu vecí vybavujú v pôvodných okresných mestách. Príkladom môže byť Krupina alebo Poltár. V Poltári dosiahli absurdné udalosti asi vrchol, keď obyvatelia mestečka prišli aj o významnú časť zdravotnej starostlivosti.

A to už nemusíme spomínať rušenie škôl, alebo nemocníc – napríklad tej v Banskej Štiavnici, ktorá bola po celom Slovensku povestná svojím gynekologicko-pôrodníckym oddelením, na ktorom sa dvere javili ako zbytočný doplnok … alebo rušením detských pohotovostí s odôvodnením – buď si zavoláte sanitku, alebo je (napríklad Zvolen vo vzťahu k Banskej Štiavnici) len dvadsaťpäť kilometrov … hlavne v zime sa museli cítiť rodičia detí naozaj „komfortne“.

Má teda nejaký význam, aby postavil SMER-SD do blížiacich volieb VÚC nejakého kandidáta na predsedu kraja ? Asi nemá … naozaj by prehral s kýmkoľvek, vrátane vreca zemiakov, dokonca aj s vedrom – pomyjí.

Pretože ľudia nezabúdajú …

A kedy budú chránení vodiči pred chodcami ?

24.11.2025

Ako sa zverejnila informácia o obnovení “absolútnej” prednosti chodcov,chodci sa opäť správajú ako odtrhnutí z reťaze. Sluchátka na ušiach,mamičky s kočíkom a mobilom na uchu,dôchodcovia s palicou … jednoducho doslova skáču do cesty.Nie je žiadnou výnimkou,keď sa zámerne vlečú cez cestu a pritom vyškierajú. Osobitnou kategóriou je ignorovanie povinnosti chodcov na [...]

Len tak … o následkoch novembra 1989

19.11.2025

Ideme oslavovať ? Môžeme začať … Osemhodinový pracovný čas sa zmenil na neobmedzený … Výchova detí sa realizuje … ak ostane čas Umelá zamestnanosť štátom sa zmenila na umelú zamestnanosť (sponzorovanú štátom v prospech “investorov” za žobrácku mzdu) Práva a povinnosti zodpovedajú spoločenskému statusu (či ste minorita alebo majorita,alebo či to vyhovuje [...]

Budú aj obete prepustené z hrobov ?

23.09.2025

Právo požiadať o prepustenie vyplýva zo zákona.A desiatky obetí či pozostalých žiadajú spravodlivosť – ich milovaní sa nikdy nevrátia,niet dôvodu na zľutovanie s vinníkom. Pochvaly alebo tresty … nič nezmenia na šialenstve 90.rokov.Pripraviť niekoho o život pre peniaze,naozaj niet väčšej zvrhlosti.A opakovane,to môže naozaj len psychopat. Médiá majú [...]

Volodymyr Zelenskyj, Kaja Kallasová

ONLINE: Kallasová: Mierová dohoda má ukladať povinnosti agresorovi. Mali by sme obmedziť ruskú armádu aj vojenský rozpočet Moskvy

27.11.2025 06:35

Mierová zmluva by mala ukladať podmienky Rusku, ktoré je agresor a nie Ukrajine, ktorá je obeť, tvrdí vrchná diplomatka EÚ Kallasová.

thumbnail ZSSK od soboty 12. jula 2025 zavedie dalsich 12 posilovych vlakov na linke Ozubnicovej zeleznice Strba - Strbske Pleso

Nový grafikon vlakov: dopravca sľubuje revolúciu, cestujúci však kritizujú ďalší chaos a meškania

27.11.2025 06:00

Železnice menia grafikon. Cestujúci ale hovoria jasne: meškania sú pravidlom a prestupy peklom. Aký bude vlakový rok 2026 naozaj?

vojaci

Rusko si môže diktovať podmienky. Európa ho na ukrajinskom bojisku nezasiahla

27.11.2025 06:00

Európania sa môžu pripraviť na budúcnosť, v ktorej sa Spojené štáty zo starého kontinentu stiahnu a Rusko zostane hrozbou.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,453
Celková čítanosť: 10190304x
Priemerná čítanosť článkov: 4154x

Autor blogu