Nech si už rozprávajú Hlina a Remišová čokoľvek, R.Fico za problémy s dostavbou D1 môže len minimálne. A povedzme si otvorene, ak sa diaľnica niekedy vôbec dokončí, stane sa nepochybne najznámejším pomníkom tuposti slovenských politikov … dalo by sa povedať, že im zaistí nehynúcu slávu …
Bude sa spomínať na arogantného tupca, ktorý presadil severný variant aj napriek varovaniam, aké problémy prinesie jeho výstavba … alebo na podivné výberové konania, ktoré vyhrávali firmy bez lopaty a robotníka … či odborníkov, ktorí doporučili ako externých dodávateľov subjekty, známe a v krajinách našich susedov úspechmi pri výstavbe „papierových“ stavieb a ich úspešnom páde na kolená … alebo zrejme najdrahšie kilometre ciest na svete, za ktoré by inde postavili násobky úsekov, realizovaných na Slovensku ?
Nevedno … isté je, že smutných a trápnych spomienok na výstavbu D1 bude oveľa viac, než tých dobrých a pozitívnych. Neslávne známy tender na mýto bude večným mementom, pripomínajúcim absenciu korupcie na Slovensku (potvrdenú z najvyšších miest) a usvedčujúcim výberovú komisiu z úradne neuznanej blbosti, keďže ak neboli skorumpovaní – boli najsprostejší v nám známom Všehomíre … a keby bolo možné predávať blbosť na váhu, Gates by pri nich vyzeral ako poľutovaniahodný žobrák, pretože k svojmu úspechu musel niečo vymyslieť, ale im stačila len – sprostota.
Nech by robil R.Fico čokoľvek, prírode sa rozkázať nedá … aj preto som sa dnes rehotal do popuku pri sledovaní trápnych výrokov V.Remišovej, a naozaj premýšľal – máme toľko rozhľadených a súčasne krásnych žien na Slovensku, tak prečo je v politike práve líderka OĽANO ? Všeodborníčka v stavbe politických vzducholodí … ktoré nikdy nepoletia …
Život je plný paradoxov. Štát chcú riadiť ľudia, ktorí nehľadajú riešenia, ale len hádžu špinu. Ani sa im nedivím, pretože na priznanie – severný variant je omyl – treba odvahu a ochotu riskovať politické postavenie a budúcnosť, pretože obyvateľstvo na severe Slovenska by pobúrilo, ak by niekto vypustil z úst niečo podobné. Ale pravda býva málokedy príjemná. A tak len padá populistická a prízemná kritika, ktorej autori sa na viac nezmôžu, pretože koryto v politike je príliš plné a príliš lákavé.
Priznajme otvorene – Žilina, Martin a Ružomberok trpia, pretože sa stavia potemkinova dedina, ktorej predpoklad na úspech je mizivý. Priznajme – nikto nemá odvahu povedať, že k prepojeniu tranzitu z Maďarska do Poľska stačí dostavať kysuckú spojku, a k dokončeniu prepojenia Bratislava – Košice musíme prestať plytvať peniazmi na výstavbu v nestabilnom podloží, a vrhnúť všetky sily a financie na dostavanie úsekov medzi Zvolenom – Rimavskou Sobotou – Rožňavou a Košicami. Však ľudia sú prirodzene omylní a korupcia či sprostota na najvyšších miestach existuje od nepamäti. Južný variant by už dávno bol v prevádzke, pretože si vyžadoval jediný tunel – pod Soroškou. Pýtajte sa zodpovedných – prečo uprednostňujú ekonomicky a technologicky oveľa náročnejší (a prakticky nerealizovateľný) severný variant. Pýtajte sa, prečo plytvajú vašimi peniazmi, časom, životmi, vašou budúcnosťou … pýtajte sa, prečo vám drzo klamú do očí, pretože nech by bol ktokoľvek pri moci, každý by mal problémy s úsekmi pod Strečnom, či medzi Sučanmi a Ružomberkom.
Ak chceme hovoriť o pokroku spoločnosti, v prvom rade musíme pokročiť vo vlastnom vnútri. Voľby do VÚC môžu byť prvým krokom – stačí rázne odstrčiť od moci tých, ktorí mlátia prázdnu slamu, odpútavajú pozornosť od svojej neschopnosti poukazovaním na iných a vyťahovaním fiktívnych problémov. Banskobystrický problém ĽSNS a M.Kotleba splodila stranícka kleptokracia, ktorá štvrťstoročie drancovala a rozkrádala Slovensko – neverte, že jej ide o záujmy národa, pretože jej predstavitelia pokladajú za národ len sami seba.
Kde tvrdím, že všetko viem, Dickie ? ...
Ja to mam na rozdiel od teba nastudovane, je ...
Ale realizuje, nejedna európska krajina sa ...
Severna trasa nie je len prepojenie Bratislava ...
treba prepojit juzne mesta a regiony tak ako ...
Celá debata | RSS tejto debaty