Ráno … studené a mrazivé. Radiátory chladné, kotol mĺkvy. Čo sa deje ? Reset kotla nepomohol, stále ostával ticho. Situácia jasná, niečo sa pokazilo. Fajn, zavoláme technika, nech sa na kotol pozrie a opraví.
Nemôžem … mám veľa práce, skúste niekoho iného, alebo zavolajte o týždeň … skúsili sme iných, no odpovede boli rovnaké. Nemám čas, som na zakázke, ste príliš ďaleko a vašu oblasť nerobím, ja robím len revízie … záplava negatívnych odpovedí sa doslova valila na naše hlavy. Spoločne so zimou … čo teraz ? Na kotle svieti nápis – nesiahajte na zariadenie, pri poruche zavolajte servis. Voláme, voláme a nič …
Druhý deň … smola chodí v páre, odišlo nám kúrenie aj v druhom dome. Podobná situácia, nikto nie je voľný, nikto nemôže … ale ak by ste chceli nový kotol, môžeme zajtra, znelo pár zaujímavých odpovedí. No … na servis sa dá len o týždeň a na montáž nového kotla aj zajtra ??? Tak to už chodí … iste. Ale, prečo by som mal meniť kotol každú päťročnicu, vŕtalo mi hlavou. Nie som predsa nejaký politický zbohatlík …
Takže ? Čo teraz ?
Neostávalo nič iné, len si pomôcť vlastnými silami a oprášiť znalosti elektrotechniky z čias štúdií. Hľadať schémy zapojení, prosiť o pomoc známych, prehrabávať internetové katalógy a hľadať obchody so súčiastkami, ktoré boli na opravu potrebné. Áno, chyba sa nakoniec ukázala ako vec riadiacej jednotky kotlov v oboch prípadoch. V prvom prípade nám pomohol výrobca kotla,. ktorému sme veľmi vďační. Jeho pracovník nás počkal aj po pracovnej dobe a predal nám potrebný diel. Urobil pre nás oveľa viac, ako človek, ktorému sme každý rok prispievali na živobytie.
Potrebné úkony sme nakoniec zvládli svojpomocne, a na naše počudovanie – problémy zmizli. Kotly fungujú a plnia svoju funkciu. Trvalo dva dni, ale kúrenie funguje presne tak, ako má. Ostala však akási pachuť …
Napríklad z návštev servisných technikov, ktorí prídu vykonať revízie kotlov a celá ich práca spočíva vo vyžiadaní vysávača, povysávaní vnútri kotla a vypísaní dokladu na nemalú sumu. Sumu … za nič. A keď ich pomoc naozaj treba, ak nechcete kúpiť nový kotol, majú vás na háku. Iste, my sme si dokázali poradiť, ale nie každý má znalosti z elektrotechniky či elektroniky. Čo má potom robiť taký človek ? Vytrhať parkety alebo plávajúcu podlahu, a zakúriť si ako osadníci ? Podľa revízneho technika, ktorého sme po oprave privolali, je všetko v najlepšom, poriadku – opäť si pýtal vysávač, opäť povysával a opäť – vypísal doklad za revíznu prehliadku. Nevedel som, že sa jedná – o vysávanie …
Súhlasím. Až sa raz obráti situácia tak ...
Pozri si jeho príspevky, žiadny súdny a poctivo... ...
+ + + + + + + ...
Stoprvého si netreba všímať, nikdy poctivo ...
No ak sa dva týždne po návšteve technika ...
Celá debata | RSS tejto debaty