Založ si blog

Potlesk ? Slovenský poslanec – nepozná a závidí

Už som si zvykol, že u prevažnej väčšiny slovenských poslancov prevažujú vo vzťahu k Rusku skôr prejavy servilnosti smerom k Bruselu a Bielemu domu. Nečakám, že slovenský poslanec bude objektívny a nezaujatý, lebo na Slovensku ide vždy a všade len o jedno – byť za každú cenu pri koryte.

Frenetický potlesk V. Putinovi preberal omdlievajúce ženy

Tak sa vyjadril poslanec F. Šebej vo svojom príspevku na stránkach denníka SME … mal to byť výrok znalca ruských reálií J. Fištejna. Iste to bude len náhoda, že tento slovutný znalec Ruska tvrdil v roku 2005, že USA nikdy žiadnych väzňov nemučili … ako podotkli známe Britské listy. Autor tohoto výroku je tak dôveryhodný, ako tvrdenia G. Busha o zbraniach hromadného ničenia v Iraku, či pôvodcoch útoku na dvojičky v roku 2001.

Neviem, čo si mám myslieť o F. Šebejovi. Za čias VPN mal môj rešpekt a úctu. Dnes ? Bývalý člen VPN, DS, zakladateľ OKS a súčasný poslanec za Most-Híd – kto sa má v tejto spletenici členstiev vyznať ? Však tieto subjekty nemajú z hľadiska základnej programovej línie absolútne nič spoločné ! Takže ?  Neviem … isté je, že môj bývalý kolega tak často menil povolania, až zabudol, čo vlastne nerobil. Pri poslancoch slovenského parlamentu mám často pocit, že tak často menia strany, až zabudnú, kde vlastne stoja …

Nie je umením odísť z diskusie, lebo ostatní s mojím názorom nesúhlasia … umenie je ostať a presvedčiť ich, že môj názor stojí za zamyslenie ….

Mečiar a Putin majú jedno spoločné – ľudia odpadávali pri ich príchode, v Mečiarovom prípade aj pri odchode … a v Putinovom ? To ešte uvidíme.Nevidel som však nikoho, kto by odpadol od nadšenia pri myšlienkach – napr. F. Šebeja, Ľ. Kaníka či iných politikov, ktorí tak radi kritizujú ostatných. Prečo ? Charizma je vzácnym darom …

Prečo ťa ľudia rešpektujú, hoci nenávidia ? Opýtal sa ma bývalý kolega. Možno preto, že hoci som prehnane tvrdý a náročný … vždy chcem, aby boli spokojní. Nemusia ma milovať, ak ich rodiny majú pri večeri plný tanier … odpovedal som mu. Priateľstvo a vzťahy kazia obchody

Niekto povedal, že musím pôsobiť charizmaticky, ak ma ľudia nasledujú i napriek tomu, že ma nemajú radi. Nuž … škoda, že ma tento stav mysle a osobnosti nepostihol v čase, keď som bol mladý a naháňal baby, ktoré sa mi páčili … napadlo ma. Stav vrecka síce poteší, ale charizma v kombinácii s prácou ? To sa mi zdá veľmi plytké …

Prečo tlieskali ľudia Mečiarovi či Putinovi, ale netlieskajú a neodpadávajú pri ich oponentoch ? Populizmus ? Sotva … populizmom sa prejavuje aj SMER a R. Fico a napriek tomu ľudia neodpadávajú od nadšenia. A mnohým to poriadne prekáža, pričom zásadne hľadajú chybu v iných … ale nezisťujú, či nie je chyba v nich samých.

Stretol som raz dvoch obchodníkov. Obaja mi ponúkali sady prázdnych tanierov – prvý konštatoval, že je to bežná súprava do jedálne pre šesť osôb za zaujímavú cenu. Druhý mi vykreslil lákavý obraz stola, na ktorom tieto taniere stoja, a toho, čo by som z nich mohol vychutnávať. Jeho súprava bola o dosť drahšia, hoci sa veľmi nelíšila … ale zaplatil som s radosťou, a nikdy som to nepokladal za zlý obchod, hoci som neskôr zistil, že som ich mohol kúpiť o polovicu lacnejšie. Prečo ?

Dobrý pocit je dôležitejší, ako zaujímavá cena. Prvému išlo výhradne o moje peniaze, za ktoré mi ponúkal bežný tovar. Druhý mi ponúkol viac – nielen bežný tovar, ale hlavne predstavu pokoja, radosti a pohodlia … dal do toho svoje srdce a predostrel víziu. A preto zarobil.

___________________________

Mečiar či Putin vedia predostrieť svoje vízie. V prípade Mečiara odpadli voliči až vo chvíli, keď nedokázal svoje vízie naplniť. Avšak pre ich oponentov je svet ponurý, čierno-biely. Vízie predostrieť nevedia, lebo žiadne nemajú. Sú ako Buridanov osol, ktorý zdochol od hladu napriek tomu, že stál medzi dvoma kopami sena. Nevedel sa rozhodnúť, ktorá je väčšia.

V jednom z prieskumov získal Putin priam neuveriteľnú podporu – skoro 79% respondentov. Dokonca ho podporili aj ľudia, ktorí s mnohými jeho krokmi nesúhlasia a priznali to. Prečo ? Putin sa nehanbí za svoju minulosť, berie ju ako realitu a nepľuje na to, čo bolo. Aj jeho najväčší oponenti priznávajú, že hlavnou ideou jeho vládnutia je vzťah k vlasti – Rusku. Krajine, ktorá môže byť mocná len v prípade, že bude jednotná.

Ľudovít XIV. bol legendárnym francúzskym kráľom. Za jeho éry dosiahlo Francúzsko absolútny vrchol postavenia v rámci kontinentu. Začiatok jeho vlády (po skončení regentstva matky a Mazarina) bol poznačený upevňovaním jeho postavenia, a odstraňovaním hrozieb, ktoré tak rozkolísali kráľovstvo za vlády jeho otca. V krajine môže byť len jeden panovník … kto pochopil, mohol sa ohrievať v lúčoch priazne monarchu. Kto nepochopil, skončil v lepšom prípade v exile, v horšom prípade pomaly zomieral v niektorom väzení … ako N. Fouquet.

USA a Brusel ťažia z nejednotnosti politikov v krajinách, ktorí stavajú osobné záujmy nad národné. Putin to veľmi dobre vie – a preto Chodorkovskij … či mnohí iní. Silná krajina môže mať len jedného pána … podobne aj silná firma. Kto to nechápe a nechce ťahať so všetkými za jeden koniec povrazu – vypadáva.

Preto ženy odpadávali pri Mečiarovi, či dnes odpadávajú pri Putinovi. Ale nikdy nebudú pri ich zatvrdilých nepriateľoch a oponentoch ….jedni majú víziu pre národ (aj keď ju možno nenaplnia) a vedia ju predostrieť, druhí majú len svoju túžbu po moci a nenávisť voči tým, ktorých nevedia poraziť … a tak skáču z košiara do košiara, a skúšajú, či ich niektorý baran nevyhodí k ich vysnenému postaveniu a úcte v spoločnosti.

Lenže … úcta sa nedá získať na základe vykopnutia k moci (napríklad ranou barana), ale len prácou v prospech národa, za ktorou sú konkrétne výsledky

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Kandidatúra A. Danka je drzosťou najhrubšieho zrna

21.01.2024

A len potvrdzuje, že úrad prezidenta je zbytočný.Namiesto osobností máme ponuku politických pobehajov. Čo neplatí len o Dankovi.Všimol si napríklad Korčok,ako vyzerá žiadosť o vstup na územie nášho „spojenca“ USA ? Američania cestujú na Slovensko bez obmedzení, Slováci pri ceste do USA musia súhlasiť so stratou práva na ochranu osobných údajov a zdieľaním [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,444
Celková čítanosť: 9433506x
Priemerná čítanosť článkov: 3860x

Autor blogu