Denne jazdím po medzinárodnom ťahu z Maďarska do Poľska. Nehody kamiónov sú prakticky na dennom poriadku, a bezočivé jazdenie na motocykloch už presahuje všetky únosné medze. Žiaľ, slovenská legislatíva chráni vagabundov a nie slušných ľudí, pretože vyhotovenie videozáznamu s vystrájaním vagabunda za volantom môže skončiť súdom, kde žalovanou stranou bude potenciálna obeť ich arogancie.
Cez plnú čiaru ma predbehol v obci kamión. Išiel minimálne sedemdesiatkou, o pár kilometrov neskôr bol rozplesknutý v priekope vedľa cesty. Nezvládol zákrutu. Záchranári, polícia, hasiči … kolóny áut … vinník ? Poliak … o čosi neskôr a niekde inde – Slovinec. Prečo ?
Semafory na ceste I.triedy, pre vykonávanie opráv povrchu. Kolóna čakajúcich áut a ajhľa – dvaja motocyklisti sa veselo ženú dopredu povedľa kolóny, hoci je zákaz predbiehania. O pár kilometrov ďalej jeden motocykel nalepený na strome, druhý tesne vedľa cesty, nehybné telo prikryté plachtou, druhý kumpán s hlavou v dlaniach sedí na pätníku, a oproti nešťastná vodička s rozbitým autom. Chlapci predbiehali v zákrute, cez plnú čiaru a jeden už domov nepríde. Prečo ?
Podobné prípady sú na dennom poriadku. Kamionisti si hlásia policajtov vysielačkami, takže sa neraz trestu vyhnú. Lenže … dokedy budeme túto bezočivosť, ktorá stojí ľudské životy, tolerovať ?
Šofér, ktorý sa správa, ako som opísal, nie je pre mňa človek, ani profesionál, ale – špinavec najhrubšieho zrna. Niekedy pri pozorovaní následkov toho, čo tieto špiny spôsobia, by som bol za uplatňovanie trestu – oko za oko, zub za zub. Lenže, rodina nemôže za to, že jedným z jej členov je špinavec.
A tak sa prihováram za iné riešenie. Prvou možnosťou je inštalovanie špeciálnych radarov do obcí, ktoré na základe času, uplynutého od vjazdu do obce a výjazdu z nej vypočítajú rýchlosť vozidla, a v prípade prekročenia limitu zašlú automatické hlásenie do policajnej siete, s výzvou na vykonanie služobného zákroku. Ďalej pripojiť zvýšenie pokút za prekročenie rýchlosti v obci – pri prekročení o viac než desať kilometrov okamžite odňať vodičský preukaz. A minimálne na jeden rok.
Druhou možnosťou je vylúčenie medzinárodnej kamiónovej prepravy z našich ciest. Máme hustú sieť železničných tratí, takže zaviesť povinný prejazd cez Slovensko na železnici. Určite by sa našiel subjekt, ktorý by vedel túto službu poskytnúť v primeranej cene a kvalite.
Pre tých vodičov, ktorí prechádzajú cez Slovensko, ale musia na našom území vykladať a nakladať tovar, zaviesť tvrdé tresty – akékoľvek prekročenie rýchlosti v obci riešiť trestom odňatia slobody v superrýchlom konaní – na 3-7-14-30 dní podľa závažnosti priestupku. K tomu pridať pokuty s najnižšou hranicou sankcie – 500 €.
Tvrdé ? Súhlasím … ale ľudský život je cennejší ako honba nejakej svine za ziskom. A je zjavné, že najmä zahraničná vodiči si robia z našich pravidiel trhací kalendár. Treba im ukázať tvrdú ruku a nulovú toleranciu. Vôbec netreba brať ohľad na ich zvrátené argumenty, že živia rodiny a meškanie im spôsobuje škody – kto bude živiť rodiny tých, ktorých ohrozujú a možno zabijú ?
Ak sa niekto rozčuľuje nad návrhom ...
Absolútny súhlas. A to sa chystá ...
Valika - kritizuješ blogera za to, ...
Za socializmu sa tovar z výrobných ...
úplne podstatne je ,že som dostala ...
Celá debata | RSS tejto debaty