Renault Clio Grandtour 0. 9 Tce – vysavač po 40-tis. km

Dávnejšie som sľúbil, že sa vrátim k skúsenostiam s malým renaultom, a hlavne toľko kritizovaným motorom 0.9 Tce, na ktorom niektorí novinári nenechali ani nitku – suchú.

Takže, Clio má vyše štyridsaťtisíc kilometrov a je čas, aby som sa obzrel späť. Nie, rozhodne sa nedá porovnať s Lexusom IS, na ktorom som donedávna jazdil, ale otvorene poviem – kúpu malého renaulta nikto neľutuje.

Spotreba sa ustálila medzi 4,6 – 5,6 l / 100 km. Všetko je závislé na tom, či používate klimatizáciu, alebo nie. V meste sme spotrebu nemerali, nebol na to žiadny dôvod. Ale súdiac podľa frekvencie tankovania, nepresahuje sedem litrov, čo je prijateľné. Čo mi v tejto súvislosti na aute vadí, je ukazovateľ stavu paliva – dvesto kilometrov sa nehýbe, a potom padá ako kameň. A samozrejme aj objem nádrže, ale to už akosi patrí k malému autu – má len malú nádrž.

Jazda ? Stručne povedané, ako natankujete, tak jazdíte. A doplnené – ako sa staráte, tak jazdíte. Známy chodí na servisné prehliadky podľa doporučenia výrobcu (teda výmena oleja po 30-tis. km), my máme na našom cliu za sebou už štyri výmeny, a rozdiel je viditeľný. Dvakrát sme išli spoločne na Donovaly, dvakrát sme ho čakali – nestačil nášmu tempu, hoci sme dodržiavali predpisy. Veľa asi robí aj palivo, pretože my sa snažíme tankovať kvalitu (hoci drahšiu), on sa snaží tankovať čo najlacnejšie. Skúsenosť nám teda hovorí, že ak by sme znova kúpili Clio, prvú výmenu oleja opäť absolvujeme po dvoch-troch tisícoch kilometrov, druhú po desiatich, tretiu o pätnásť neskôr (štvrtá bola vynútená hlásením, že je potrebné vymeniť peľový filter a tak sme dali vymeniť aj olej a ostatné filtre). Podvozok “ vysavača “ je však fantastický, a často sa stane, že to natrieme aj oveľa silnejším autám.

Problémy a závady ? Zatiaľ žiadne, musím zaklepať na drevo.

Nespokojnosť ? Nuž, nájdu sa veci, ktoré sa nám nepáčia. Napríklad systém MediaNav – v budúcnosti by sme určite siahli po R-Linku. Ovládanie klimatizácie a kúrenia tiež nie je riešené najvhodnejším spôsobom, ikonky nie je dobre vidieť. Rovnako aj systém na vytiahnutie rezervného kolesa nie je práve blbuvzdorný. Ale chápem – chceli viac miesta v batožinovom priestore, tak splodili nezmysel.

Záver ? Sme spokojní. Keby sme kupovali v budúcnosti Clio, malého trojvalca by sme sa rozhodne nezľakli – naozaj si len vyžaduje primeranú opateru, kvalitné náplne a palivo. Niekedy je lepší vlastný rozum, než návody a rady výrobcu. V otázke spotreby veľa pomôže malý fígeľ – ak stojí auto na slnku, najprv otvoríme okná, niekoľko kilometrov odvetráme počas jazdy horúci vzduch, a až následne zapneme klimatizáciu. Necháme auto vychladiť, a následne ju vypneme … na naše prekvapenie je opätovné zapnutie klimatizácie potrebné po nejakej polhodine jazdy.

Tí, čo by chceli ešte viac ušetriť – dá sa jazdiť aj pod štyri litre, ale to už môžete clio rovno tlačiť – budete to mať zadara, a ešte aj urobíte niečo pre svoje zdravie. Pretože to už nie je jazda, ale trápenie. Dynamika auta sa ideálne prejavuje v rozpätí 2-3 tisíc otáčok, ale je zaujímavé, že spotreba je priaznivejšia, ak radíte približne na tritisícdvesto otáčkach. Prečo – to netuším. Kto chce robiť charitu pre čerpadlá, nemusí jazdiť rýchlo – stačí radiť pod dvetisíc otáčok, a spotreba “ utešene “ rastie. Nehovoriac o tom, že aj splašený slimák má rýchlejší štart.

A ešte poznámka, posledná – ak budem kupovať nové auto, možno siahnem po Cliu, ale ťahá ma variant s motorom 1.2 Tce, a automatom. Mal som možnosť vyskúšať, rozdiel v cene a spotrebe nie je vysoký (skôr som mal pocit, že by sa dalo jazdiť za menej), ale tento motor sedí “ vysavaču “ a hlavne jeho fantastickému podvozku – oveľa lepšie.

Takže … ostatné je už na vás …

Ako sa dostalo násilie do ulíc ? Cez (nekontrolované) médiá

23.01.2025

Svojho času nevedela rada pre rozhlasové a televízne vysielanie riešiť triviálny problém – násilie na televíznych obrazovkách,prezentované 24 hodín denne,hoci zákon obmedzoval priestor pre tieto “diela” na čas medzi 22,00-6,00 Dnes nesieme následky.Narušené osoby siahajú po zbrani,ak nevedia žiť samé so sebou.A obete pribúdajú.Samozrejme,po zbytočnej tragédii [...]

Keď štát nemá, oderie chudákov …

09.01.2025

A tak si idete pár dní po začiatku novèho roka kúpiť obľúbený sirup a zistíte,že 3% na DPH sa zmenia na závratný rozdiel – z ceny 1,85€ je zrazu 3,50€ ! Štát nemá … a čo tak zdaniť rôzne zahraničné spoločnosti ? Nedá sa,majú výnimky.Slovač nemá výnimky,tá je na Slovensku ako ovca na odratie.Akoby ani sem nepatrila. Nechceme ruský kurz,vrieskajú [...]

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Sierra Leone

V sídle prezidenta Sierry Leone vypukol požiar. Hasiči bojovali s plameňmi hodiny

13.04.2025 11:00

Príčina jeho vzniku nateraz nie je známa.

Japan World Expo Osaka

Osaka hostí svetovú výstavu Expo. Otvorili na nej aj slovenskú expozíciu

13.04.2025 09:58

Slovensko má aj vlastného maskota menom KINJI.

Najvyšší súd NS

Súdna rada si bude voliť nového predsedu Najvyššieho súdu. Kandidujú Mozner a Moravčíková

13.04.2025 09:38

Úspešný kandidát musí získať nadpolovičnú väčšinu hlasov všetkých členov súdnej rady.

Abraham Lincoln

Pred 160 rokmi spáchal herec Booth atentát na amerického prezidenta Lincolna

13.04.2025 09:13

Atentát bol súčasťou sprisahania a obeťou nemal byť len 16. americký prezident.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,447
Celková čítanosť: 9871230x
Priemerná čítanosť článkov: 4034x

Autor blogu