Založ si blog

Každý sme inakší, a čo má byť ?

Nikdy som sa netajil a nebudem tajiť odporom voči rôznym pochodom, akým je napríklad aj Dúhový Pride. Akosi nevidím vážnejší dôvod, aby ľudia demonštrovali svoju sexuálnu orientáciu …

Ale ak sa už bavíme o tolerancii, mala by byť obojsmerná. Čo sa v prípade mnohých aktivistov LGBTI nedá povedať, že by ich zaujímalo niečo iné, okrem vlastných práv. Aspoň za seba môžem povedať, že ich vystupovanie vidím v štýle – Já, Já, Já … jenom já …

Niekde som čítal, že homosexuálne orientovaní jedinci tvoria asi 4% populácie. Či je to pravda, to neviem. Ale som presvedčený o tom, že medzi toleranciou a prispôsobovaním sa je veľký rozdiel, a akosi nevidím dôvod, aby sa 96% populácie prispôsobovalo 4% menšine. Tým skôr, že v prípade menšín sme sa už neraz poučili na vlastnej koži, ako to môže skončiť, ak sa väčšina prispôsobuje menšine. Obvykle to končí tak, že tí, ktorým by na začiatku stačilo máličko, žiadajú v prípade úspechu čoraz viac a ich požiadavky nemajú konca-kraja. Ba neraz sa stane, že ústretovosť voči želaniam menšín nenaplní pôvodný cieľ, a skôr sa obráti proti tým, ktorí chceli ukázať dobrú vôľu.

Nevidím žiadnu prekážku, aby som nemohol byť pedagógom na základnej škole, však som zdravý a vzdelaný chlap

Zaznelo pri jednej debate, kde nás sedelo pomerne veľa, a bol tam aj čerstvo vyštudovaný učiteľ, ktorý už dlhšiu dobu žije v spoločnej domácnosti s priateľom. Autorom výroku bol práve čerstvý učiteľ.

Súhlasím, ani ja nevidím dôvod, aby nemohol učiť na škole. No na jeho vyjadrenie som reagoval rovnako, ako občas v diskusiách – nemám nič proti tomu, aby si učil, ale moje dieťa učiť nebudeš ! …. na chvíľu ostalo ticho, a keďže som mal pocit, že by som mal svoj postoj objasniť, tak som dodal zopár slov – ty máš právo voľby, kde budeš študovať a čo budeš robiť. A ja zase mám právo voľby, kde bude chodiť do školy moje dieťa a kto ho bude učiť. Obaja sme slobodní ľudia, každý sa máme právo rozhodnúť, nie ? A prišla presne tá odpoveď, ktorú som čakal.

Nie je to náhodou diskriminácia ?

A prečo by mala byť ? Nie, otázkou sa naozaj odpovedať nemá. Takže – nie je to diskriminácia, pretože každý sa máme právo rozhodnúť. A máme právo rozhodovať aj o tom, kto a ako bude formovať charakter našich detí.

Prečo mám dosť negatívny postoj voči rôznym menšinám ? Ako sa hovorí, niekto sa učí na vlastných chybách a iný na cudzích. Kto je múdry a kto hlúpy – o tom najlepšie vypovedá život. No za seba poviem toľko – nechuť k menšinám som začal pociťovať v čase, keď si niekto povedal, že rozšíri rady veriacich a dal na výber – buď budú deti v škole navštevovať náboženstvo alebo etiku. Zlatým klincom tejto prvej negatívnej skúsenosti bol podpis (zločinnej ?) Vatikánskej zmluvy.

Druhou negatívnou skúsenosťou bola bezmocnosť voči zlodejom v záhradách a na poliach, ktorí pravidelne prichádzali z neďalekej osady, a prakticky neexistoval spôsob, ako sa proti nim zákonne chrániť. Zavolali ste policajtov – skončilo to zápisnicou, obstarali ste si psa – otrávili vám ho, hnali ste ich z vlastného pozemku s bakuľou v ruke – a vy ste museli vysvetľovať svoje „neprístojné“ správanie. K tomu pridružená otvorená diskriminácia väčšiny zo strany štátu – susedovi vyhorel dom, a musel ísť na ubytovňu, tam bývať vyše štyroch rokov a nakoniec si zobrať hypotéku, aby mohol mať opäť svoje bývanie, pričom nikoho nezaujímal … a niekto mohol stavať načierno na cudzom pozemku, okolo seba hromadiť smeti a nebezpečný odpad, a skončilo to tým, že mu štát – za spoločné peniaze postavil bývanie.

A v tom je podstata nechuti (nielen mojej) k rôznym menšinám, alebo migrantom. Platíme pravidelne, ale akosi vždy skončíme na okraji záujmu spoločnosti, a tí, čo jej dali minimum – stále naťahujú ruku a kričia – daj, daj ešte … a ak nedostanú, ihneď kričia o diskriminácii.

Kto a čo robí, pokiaľ to nie je v rozpore so zákonom, ma viac-menej nezaujíma. Tak isto ma nezaujíma, kto a s kým žije – je to jeho slobodná voľba. Ale som presvedčený, že každá voľba má aj svoje následky, a nevidím dôvod, aby následky individuálnej voľby jednotlivca riešila, alebo niesla spoločnosť. Pretože sa stále rozprávame (podľa slov dotknutých skupín osôb) o zdravých a samostatného rozhodovania schopných – ľuďoch.

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9465593x
Priemerná čítanosť článkov: 3871x

Autor blogu