A.Danko sa chce budúci rok vrátiť k téme zníženia DPH v cestovnom ruchu. Mal by si ušetriť námahu, pretože korene problému sú úplne inde. V absencii systému …
Dnes poskytuje služby v cestovnom ruchu doslova ktokoľvek. Keď to nejde priamo, tak prostredníctvom zodpovedného zástupcu. Výsledkom sú v nejednom prípade nekvalitné a predražené služby, a tam žiadne zníženie DPH nepomôže.
Ak niekto vynesie hosťovi trojdñovú polievku, alebo ho ubytuje v izbe, kde doslova naráža do stien a nábytku, pretože ktosi v honbe za ziskom a zásluhou absencie dôslednej kontroly urobil izbu – z kumbálu. Nedávno som podobnú videl, bajočko odkrokoval a výsledok ? Okolo sedem metrov pre dvoch ľudí, pričom väčšinu miesta zaberal nábytok. Do kúpeľne bokom …
Ako pomôže a komu – zníženie DPH ? Kvalite služieb ? Určite nie …
V cestovnom ruchu absentuje systém. Výsledkom je katastrofálna úroveň služieb, pričom neraz poskytujú rodinné penzióny kvalitnejšie služby, než ohviezdičkované a známe hotelové zariadenia. Videl som aj hotely, kde fluktuácia personálu spôsobuje, že kuchár nevie urobiť na úrovni ani hemendex.
Sloboda podnikania je jedna vec, anarchia iná. Ak niekto účtuje za polievku 2,99€ – mala by tomu zodpovedať aj kvalita. V Tatrách však nie je výnimkou, že za spomínanú cenu položia na stôl – bujón, v ktorom plávajú instantné rezance. V Slovenskom raji sa bežne “varí” v mikrovlnke. Inde platia hostia jednej firme za ubytovanie a druhej za parkovanie. Výsledok ? Obvykle sa nevrátia. Mnohé zariadenia ponúkajú úchvatné služby, ale keď prídete a zazvoníte, otvorí vám osoba, ktorá pri pohľade na dvoch-troch hostí otrávene prenesie, že momentálne majú zatvorenè. Ak nepríde autobus, majú zatvorené stále. Aký dopad majú podobné podnikateľské postupy na povesť Slovenska, asi netreba hovoriť.
Polovičaté a absurdnè čachre s daňami problémy v cestovnom ruchu nevyriešia. Ani nenapravia pošramotenú povesť Slovenska medzi turistami. Skôr naopak …
Celá debata | RSS tejto debaty