Čo si vlastne myslíme ? Naozaj veríme, že prejednaním pred súdom, pokutou alebo podmienečným odsúdením niečo vyrieśime ? Kde sú slabiny legislatívy, že sa ďalej veselo jazdí “pod parou” ?
Nie, rozhodne nie sú problémom len alkoholici. Tých problémov je oveľa viac. Opravy ciest, obmedzená rýchlosť na tridsiatku a ak ju dodržiavate, všetci na vás blikajú, vytrubujú či dokonca veselo predbiehajú … viď stavba na začiatku Banskej Bystrice pri starej ceste v smere od Sliača.
Plné čiary sa tiež veselo niektorými vodičmi ignorujú, a ćo je kuriózne, aj vtedy, ak ostatní dodržiavajú maximálnu povolenú rýchlosť. Predbieha sa do neprehľadných zákrut … viď stúpanie na Donovaly. Motorkári majú z predpisov doslova trhací kalendár – predbiehajú hocikde, bez ohľadu na situáciu, a rýchlostné limity je škoda spomínať v spojitosti s nimi. Či už v obciach, alebo mimo nich.
Polícia vyzýva, ak máte video, treba prísť aj podať výpoveď.
Áno, lenže … ak by mal reálne vodič prísť vypovedať k tej záplave priestupkov, ktoré v každodennej premávke vidí, mohol by si vedľa budovy polície rovno postaviť stan. Vyššie spomínané nie sú ojedinelé javy, ale skôr pravidlo.
Iste, nie je možné strčiť každého darebáka za volantom do basy. Ale určite sú možné iné, represívne opatrenia. Napríklad zavedenie krátkodobého odňatia vodičského oprávnenia. A za jeho porušenie, teda jazdu v čase zákazu, už tvrdo – nepodmienečný trest a dlhodobý zákaz činnosti. V prípade alkoholu či drog priamo uloženie dlhodobèho zákazu – minimálne na päť rokov. Opakované porušenie maximálnej povolenej rýchlosti neriešiť pokutami (nefungujú), ale zákazom činnosti. A tvrdo začať zákazmi od troch rokov vyššie ..
Železničné priecestia, stopky … a mnoho iného našim vodičom asi nič nehovorí. Nič im nehovoria svetlá za zníženej viditeľnosti, mnohí asi nemajú vôbec smerovky, iní nevedia parkovať, ďalší majú diskusné kluby priamo v strede cesty …
A policajti nestačia. Organizujú akcie, kontrolujú a väčšina darebákov aj tak ich drobnohľad unikne. Pochopiteľné, však kontrola cestnej premávky je len jednou zložkou ich činnosti.
Mám návrh – ak vychádzame z predpokladu, že video dopravného priestupku je akceptovateľné, ak príde jeho autor vypovedať na políciu, prečo sa nezriadi živnosť alebo licencia na monitorovanie cestnej premávky, s presne urćeným okruhom priestupkov, ktoré by “podnikatelia” zachytávali a dostávali podiel z nariadených finančných sankcií ? Príčiny tragických nehôd sú dlhodobo známe – neprimeraná rýchlosť, porušovanie zákazov predchádzania, nedanie prednosti v jazde … ale ak má niekto okrem zaslania videa o priestupku aj vypovedať (a teda investovať svoj čas), prečo by nemohol mať aj podiel z vybratej sankcie ?
Ochrana ľudského života a zdravia by mala byť najvyššou prioritou. Naše cesty sú dlhodobo džungľou, kde mnohí ignorujú všetko a všetkých … čo tak namiesto štatistík hľadať účinné riešenia ?
Kuš eštebák..... ...
Odpoveď na klamstvo sa Tebe a podobným dosť ...
Kuš eštebák...... ...
Podľa toho ako sa niektorí správajú na cestách... ...
Čo ja viem, koľkí sú u vás spití pod stolom ...
Celá debata | RSS tejto debaty