Založ si blog

Tri litre na sto kilometrov ? Možno . . .

Videl som eko-maratón, ktorého cieľom bolo dosiahnutie najnižšej spotreby. Celkom ma zaujal a tak som si povedal, že si pri svojej pracovnej ceste otestujem schopnosti …

Nie, nebudem napínať do konca, bol som síce blízko, ale predsa len som prekročil hranicu, pod ktorou začínajú skutoční experti. Nič na tom nemení ani fakt, že celkový výsledok pokazila kolóna pred Žilinou, a hľadanie miesta na parkovanie. K cestovaniu patria aj nepriaznivé okolnosti, nie ?

Trasa viedla z Čremošného do Žiliny, a mala dĺžku 65,6km. Je to známa trasa, na ktorej nemusia vodiči (konečne) ničiť svoje autá na povestnej panelovke, hoci pre objektívnosť treba dodať, ak by sa poriadne udržiavala, nebola by skončila v havarijnom stave. Ale to je pripomienka na adresu niekoho iného.

Na trase som použil rodinný Renault Kadjar, vybavený naftovým motorom 1.5 dCi, s výkonom 81kW, automatickou prevodovkou EDC, ešte stále obutý na zimných pneumatikách, keďže jeden nikdy nevie, čo počasie (hlavne v Tatrách) vyvedie.

Auto má dnes cez stotridsaťtisíc kilometrov, takže už má niečo za sebou. Bežne s ním jazdím niekde medzi 4,5-5,5l/100km. V zime atakujem skôr hornú hranicu, ale to platí aj počas horúceho leta pri využití klimatizácie. Aj v tomto aute ignorujem tlačidlo ECO a vypínam výmysel šialencov, určený na plnenie bankových účtov servisov – Štart-Stop. Počas cesty mrholilo, neskôr hustejšie pršalo.

Pre porovnanie som vynuloval palubný počítač pred oboma cestami, čiže do Žiliny aj späť do Čremošného. Dodnes som mal osobný “rekord” na hodnote 3,6l/100km. A už vtedy som konštatoval, že sa to veľmi nepodobalo jazde. Skôr trápeniu, minimálne na strane vodiča.

Taktika jazdy ? Tempomat, maximálne využívanie zotrvačnosti, plynulé rozbiehanie a občasné využitie závetria za kamiónmi. A výsledok ?

Chvíľu to vyzeralo aj na senzačný výsledok v podobe konečnej hodnoty 2,9l/100km. Prišli však spomenuté kolóny a hľadanie miesta na parkovanie, takže konečnou hodnotou bola cifra – 3,2l/100km. Hovorím o ceste do Žiliny. Spiatočná cesta už tak slávne nedopadla, konečný výsledok sa zastavil na hodnote – 3,8l/100km. Nie zlé, ale k úžasnému výsledku to malo stále ďaleko.

V prvom prípade sa zastavila priemerná rýchlosť na hodnote 53,2km/hod., v druhom to bolo 47,8km/hod. V aute som bol sám. Čo dodať ?

Hádam – klobúk dolu pred tými, ktorí sa dostanú pod tri litre v rôznych súťažiach, pretože aj krátky test mi ukázal, že sú oveľa lepší, než ja … ale bol som blízko … no stačilo …

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9465674x
Priemerná čítanosť článkov: 3871x

Autor blogu