Založ si blog

Vedľajší zárobok ? Najprv premýšľajte . . . nedajte sa dobehnúť špekulantmi

A nenaleťte lacným sľubom rôznych svetoznámych spoločností. Pretože neraz je slovo “privyrobiť” v ich podaní len šikovne skrytou právnou kľúčkou pred následkami toho, čo naozaj ponúkajú.

A tak sa ešte raz vrátime k jednej častej forme – zárobku na preprave cestujúcich alebo alternatívnej taxislužbe.

1. Čo vlastne ponúkajú platformy ?

Nejedná sa o žiadne zdieľané jazdy, ale plnohodnotnú prepravu cestujúcich na základe ich objednávky. Preto každý potenciálny prepravca sa uzavretím dohody o spolupráci stáva taxikárom a je povinný spĺňať náležitosti zákona. Čo znamená o.i.registráciu na príslušnom úrade, zaplatenie poplatkov, absolvovanie zdravotných vyšetrení a samozrejme registráciu vozidla, na ktorom bude poskytovať služby.

2. Nemýľte si zárobok a tržbu 

Platformy prostredníctvom reklamy často bombasticky oznamujú, že sa dá zarobiť aj 500€ týždenne. Slovo “zarobiť” je však lepšie označiť ako zavádzajúce, pretože v skutočnosti sa jedná obvykle o tržbu, ktorú môžete mať v týždennom intervale. A tržba nie je zárobok.

Musíte z nej odrátať všetky výdavky, spojené s prevádzkovaním činnosti a čo ostane, teoreticky môžete nazvať – zárobkom.

3. Vyskúšať, sledovať a zhodnotiť

Všetko treba skúsiť, hovorí sa. Navonok pôsobí zaujímavo, ak dostane niekto za prepravu klienta na trase dlhej 3,6km sumu 3,10€. Lenže to málokedy vypovedá o skutočnej trase, ktorú musel vodič absolvovať, aby službu poskytol. Preto je dôležité sledovať, koľko kilometrov naozaj prešiel a koľko bolo zaplatených. Platforma obvykle ukazuje len to, koľko kilometrov prešiel s klientom.

Ak prejdete za pristavením vozidla ku klientovi 4km, odveziete ho na trase dlhej 3,6km a nakoniec dostanete sumu 3,10€ – tak čísla budú vyzerať úplne inak. A rozhodne nebudú zaujímavé, ako tvrdia prevádzkovatelia platforiem. Obmedzte dojazdy za klientmi na minimum a pokojne odmietnite jazdy s dlhým dojazdom na nastúpenie klienta. Niekde to však nejde.

4. Jazdite v rámci mesta, a dobre zvážte objednávky do okolitých obcí alebo na dlhšie trasy

Platforma obvykle vypočíta cenu, z ktorej sú všetci zákazníci nadšení. Menej nadšení budete vy, ako odveziete klienta do obce, ktorá je vzdialená od mesta 7-10km a dostanete úhradu 5-6€. A potom zistíte, že sa musíte naprázdno vrátiť do mesta, pretože nemáte šancu na objednávku v obci, kde ste skončili. Zrazu zistíte, že ste prešli 20km, dostali pár eur. Niekto zarobil, niekto je spokojný, no vy nebudete ani jednou stranou.

5. Sledujte čas, ako dlho jazdíte

Sme len ľudia. Každý má svoje limity a dlhé hodiny trvajúce jazdenie môže priniesť nejeden problém. Robte si pravidelné prestávky a nejazdite viac ako osem hodín denne. Porovnajte si tržbu a počet odjazdených hodín. Ak máte pre päťdesiat či sto eur tržby jazdiť desať-dvanásť hodín denne, nestojí to za to. Skôr či neskôr vás môže zradiť vaše zdravie a môže to skončiť zbytočnou tragédiou.

6. Nenechajte sa opiť rôznymi príplatkami za jazdenie v exponovaných časoch

Neraz slúžia rôzne odmeny len na to, aby prevádzkovateľ platformy udržal autá v uliciach a videli ich potenciálni klienti. Nie je ničím ojedinelým, že vodič v “zvýhodnenom” čase má za tri hodiny tržbu desať-pätnásť eur, čo naozaj nestojí za strávený čas.

7. Nespoliehajte sa na platformu a budujte si vlastnú klientelu. Obstarajte si registračnú pokladnicu – či už virtuálnu alebo inú.

S nejedným klientom sa môžete dohodnúť na realizácii jazdy, ktorá je za cenu vypočítanú platformou nezaujímavá, no napriek tomu ju viete realizovať za prijateľnú cenu. Ale bez pokladne sa to nedá.

8. Nerobte reklamu od lacného Janka

Prevádzkovatelia platforiem neraz ponúkajú rôzne odmeny za propagáciu ich činnosti prostredníctvom vašich vozidiel. Dobre si spočítajte, či sa Vám to vyplatí.

V inzertných novinách sa úplne bežne platia stovky eur za jednostranovú reklamu vo formáte A4, a to často aj za jednorazové zverejnenie. Trvalá reklama sa spoplatňuje v úplne iných sumách.

Navyše, trvalá reklama na vozidle Vám môže znemožniť aj prijímanie iných objednávok, mimo prevádzkovateľov platforiem. Napríklad od organizátorov spoločenských podujatí (klasickou ukážkou sú svadby), či od sprostredkovateľov individuálnej prepravy – napríklad na letiská. Často požadujú čisté vozidlá bez akéhokoľvek označenia. A neraz ponúkajú príjmy, pohybujúce sa v porovnaní s platformami v galaktických rozmeroch.

9. Najdôležitejšie na koniec – naštudujte si zákony a nespoliehajte sa na to, čo Vám povedali zástupcovia platforiem

Pri možnej kontrole nebude nikoho zaujímať, čo a kto Vám povedal, ale len to, čo požaduje zákon. A prípadná sankcia nepostihne prevádzkovateľa, ale vás.

Nenechajte sa opiť plesnivým rožkom v lákavom balení.

 

Sklamaný pätolízač Korčok perlil . ..

07.04.2024

Severoatlantický sluha Korčok to nezvládol. Aj tak prezidenta nepotrebujeme.Je hanbou,že nie sme schopní nájsť skutočné osobnosti. Na vlastný štát sme nedorástli….

Vysvetlenie pre ochranárske „trúby“

20.03.2024

Hlavne pre jedného magora Erika. Skúste napchať do 2-izbového bytu dvadsať ľudí.Stačí na pár dní.A pochopíte (ak máte čím),že potrebujete pomoc psychiatra. Slovensko nie je nafukovacie, v knihách nájdete,aké územie potrebuje jeden dospelý medveď. Na vaše sprosté rady,čo strčiť do záhrady,aby tam nechodili medvede,si nájdite seberovných magorov. A choďte príkladom [...]

Každý vládca má svojho šaša (akurát nám nie je do smiechu)

22.01.2024

Matovič a Heger mali Remišovú,Fico má Šimkovičovú Dámy majú jedno spoločné – nedostatok výbavy na pochopenie vlastnej neschopnosti.Niekto s priemerným intelektom by reagoval diplomaticky.A priznal by kritikom právo nesúhlasiť.V prípade hlupáka príde arogancia.Niečo na štýl „Čo si to dovoľujete? Viete,kto som ja ?“ Pri hlupákoch sa dobre vládne.Alebo [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Na Slovensku od začiatku roka evidujú 390 prípadov čierneho kašľa

19.04.2024 12:21, aktualizované: 14:00

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

cudzinec

Kto sa nepoučí z vlastnej minulosti,je nútený si ju opakovať.Budúcu koalíciu volili tí,ktorí dali moc do rúk šialencov a hlupákov vo voľbách 2020.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,445
Celková čítanosť: 9456683x
Priemerná čítanosť článkov: 3868x

Autor blogu