Založ si blog

Vedľajší zárobok ? Najprv premýšľajte . . . nedajte sa dobehnúť špekulantmi

A nenaleťte lacným sľubom rôznych svetoznámych spoločností. Pretože neraz je slovo “privyrobiť” v ich podaní len šikovne skrytou právnou kľúčkou pred následkami toho, čo naozaj ponúkajú.

A tak sa ešte raz vrátime k jednej častej forme – zárobku na preprave cestujúcich alebo alternatívnej taxislužbe.

1. Čo vlastne ponúkajú platformy ?

Nejedná sa o žiadne zdieľané jazdy, ale plnohodnotnú prepravu cestujúcich na základe ich objednávky. Preto každý potenciálny prepravca sa uzavretím dohody o spolupráci stáva taxikárom a je povinný spĺňať náležitosti zákona. Čo znamená o.i.registráciu na príslušnom úrade, zaplatenie poplatkov, absolvovanie zdravotných vyšetrení a samozrejme registráciu vozidla, na ktorom bude poskytovať služby.

2. Nemýľte si zárobok a tržbu 

Platformy prostredníctvom reklamy často bombasticky oznamujú, že sa dá zarobiť aj 500€ týždenne. Slovo “zarobiť” je však lepšie označiť ako zavádzajúce, pretože v skutočnosti sa jedná obvykle o tržbu, ktorú môžete mať v týždennom intervale. A tržba nie je zárobok.

Musíte z nej odrátať všetky výdavky, spojené s prevádzkovaním činnosti a čo ostane, teoreticky môžete nazvať – zárobkom.

3. Vyskúšať, sledovať a zhodnotiť

Všetko treba skúsiť, hovorí sa. Navonok pôsobí zaujímavo, ak dostane niekto za prepravu klienta na trase dlhej 3,6km sumu 3,10€. Lenže to málokedy vypovedá o skutočnej trase, ktorú musel vodič absolvovať, aby službu poskytol. Preto je dôležité sledovať, koľko kilometrov naozaj prešiel a koľko bolo zaplatených. Platforma obvykle ukazuje len to, koľko kilometrov prešiel s klientom.

Ak prejdete za pristavením vozidla ku klientovi 4km, odveziete ho na trase dlhej 3,6km a nakoniec dostanete sumu 3,10€ – tak čísla budú vyzerať úplne inak. A rozhodne nebudú zaujímavé, ako tvrdia prevádzkovatelia platforiem. Obmedzte dojazdy za klientmi na minimum a pokojne odmietnite jazdy s dlhým dojazdom na nastúpenie klienta. Niekde to však nejde.

4. Jazdite v rámci mesta, a dobre zvážte objednávky do okolitých obcí alebo na dlhšie trasy

Platforma obvykle vypočíta cenu, z ktorej sú všetci zákazníci nadšení. Menej nadšení budete vy, ako odveziete klienta do obce, ktorá je vzdialená od mesta 7-10km a dostanete úhradu 5-6€. A potom zistíte, že sa musíte naprázdno vrátiť do mesta, pretože nemáte šancu na objednávku v obci, kde ste skončili. Zrazu zistíte, že ste prešli 20km, dostali pár eur. Niekto zarobil, niekto je spokojný, no vy nebudete ani jednou stranou.

5. Sledujte čas, ako dlho jazdíte

Sme len ľudia. Každý má svoje limity a dlhé hodiny trvajúce jazdenie môže priniesť nejeden problém. Robte si pravidelné prestávky a nejazdite viac ako osem hodín denne. Porovnajte si tržbu a počet odjazdených hodín. Ak máte pre päťdesiat či sto eur tržby jazdiť desať-dvanásť hodín denne, nestojí to za to. Skôr či neskôr vás môže zradiť vaše zdravie a môže to skončiť zbytočnou tragédiou.

6. Nenechajte sa opiť rôznymi príplatkami za jazdenie v exponovaných časoch

Neraz slúžia rôzne odmeny len na to, aby prevádzkovateľ platformy udržal autá v uliciach a videli ich potenciálni klienti. Nie je ničím ojedinelým, že vodič v “zvýhodnenom” čase má za tri hodiny tržbu desať-pätnásť eur, čo naozaj nestojí za strávený čas.

7. Nespoliehajte sa na platformu a budujte si vlastnú klientelu. Obstarajte si registračnú pokladnicu – či už virtuálnu alebo inú.

S nejedným klientom sa môžete dohodnúť na realizácii jazdy, ktorá je za cenu vypočítanú platformou nezaujímavá, no napriek tomu ju viete realizovať za prijateľnú cenu. Ale bez pokladne sa to nedá.

8. Nerobte reklamu od lacného Janka

Prevádzkovatelia platforiem neraz ponúkajú rôzne odmeny za propagáciu ich činnosti prostredníctvom vašich vozidiel. Dobre si spočítajte, či sa Vám to vyplatí.

V inzertných novinách sa úplne bežne platia stovky eur za jednostranovú reklamu vo formáte A4, a to často aj za jednorazové zverejnenie. Trvalá reklama sa spoplatňuje v úplne iných sumách.

Navyše, trvalá reklama na vozidle Vám môže znemožniť aj prijímanie iných objednávok, mimo prevádzkovateľov platforiem. Napríklad od organizátorov spoločenských podujatí (klasickou ukážkou sú svadby), či od sprostredkovateľov individuálnej prepravy – napríklad na letiská. Často požadujú čisté vozidlá bez akéhokoľvek označenia. A neraz ponúkajú príjmy, pohybujúce sa v porovnaní s platformami v galaktických rozmeroch.

9. Najdôležitejšie na koniec – naštudujte si zákony a nespoliehajte sa na to, čo Vám povedali zástupcovia platforiem

Pri možnej kontrole nebude nikoho zaujímať, čo a kto Vám povedal, ale len to, čo požaduje zákon. A prípadná sankcia nepostihne prevádzkovateľa, ale vás.

Nenechajte sa opiť plesnivým rožkom v lákavom balení.

 

Opozícia chcela Kočnera za premiéra

19.08.2019

... zahlásil zadýchaný holub Oldo, sotva dosadol na jeden z konárov bútľavej vŕby. Údajne mal jeho fotografiu (rozumej Kočnerovu) jeden liberál na vnútornej časti šiltovky a trenírok. Asi viac »

Hotel Leopoldov

17.08.2019

Ktokoľvek zneužíva obete zločinov na naplnenie vlastných cieľov, nezaslúži si iné označenie - bezcharakterná špina V Pluske sa objavil článok s nadpisom, ktorý vyvolával dojem, že Kočner viac »

Kočner potopí všetkých bez výnimky

16.08.2019

Odhaľovanie komunikácie Kočnera a jej zverejňovanie v médiách počas prebiehajúceho trestného konania by malo byť dôvodom na zamyslenie generálneho prokurátora a prijatie potrebných opatrení. viac »

Pompeo by bol radšej, keby Severná Kórea nepodnikala raketové testy

20.08.2019 17:49

Dúfa, že vodca Severnej Kórey Kim Čong-un bude súhlasiť s obnovením rokovaní o denuklearizácii.

Hasčák Kočner

Kočnerova Threema: Obhajobu Ruska platí Haščák

20.08.2019 17:38

V kauzách Gorila a zmenky mali mať Marian Kočner a šéf finančnej skupiny Penta Jaroslav Haščák spoločný záujem, aby Pavol Rusko nesvedčil proti nim.

chirurgia, chorurg, operácia

Zomrel kardiochirurg Kramář, podieľal sa na 1. transplantácii srdca v ČSSR

20.08.2019 16:30

Rudolf Kramář, ktorý sa ako jeden zo štyroch lekárov podieľal v roku 1984 na prvej transplantácii srdca vo vtedajšom Československu, zomrel vo veku 89 rokov.

Huawei vs Apple

Šéf Huawei vedeniu Číny: Nerobte ústupky Američanom, ani kvôli nám

20.08.2019 16:17

Zakladateľ čínskej technologické spoločnosti Huawei Žen Čeng-fej neočakáva, že Spojené štáty zmiernia vývozné obmedzenia, ktoré sú namierené proti firme.

cudzinec

Ste pobúrení, že idem dať hlas pre KSS ? No, a ja som pobúrený zase tým, že bojom proti svojmu protivníkovi obhajujete voľbu - ZLA. Údajne menšieho zla ... nikto vám nepovedal, že zlo bude vždy zlom, bez ohľadu na to, aké je veľké ? Nikto vám nepovedal, že z malého darebáka urobíte darom moci - veľkého ? Život je príliš krásny, aby sme ho dávali do rúk ... darebákov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,075
Celková čítanosť: 5480201x
Priemerná čítanosť článkov: 2641x

Autor blogu